Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bavaria Historic - Bavorská Mille Miglia

Veteránská soutěž Bavaria Historic je svým charakterem považována za Mille Miglia Bavorska. V pořadí už dvacátý ročník přilákal do Bad Aiblingu na 160 posádek s automobily z let 1924 až 1978. Vzhledem k tomu, že jsme také část tratě absolvovali s nimi, můžeme říct, že jízda Bavorskem nebyla jednoduchá.

Bentley Speed

MB 190 SLR

Lancia Stratos

Aston Martin

Porsche 930

Arnold Bristol

Lancia Fulvia

Riley MPH

Na více než 750 kilometrů dlouhé trati navíc čekalo na posádky přes 160 časových a průjezdních kontrol, které rozhodují o vítězi v jízdě pravidelnosti, která je opravdovou výzvou pro lidi i stroje.
První etapu byla dlouhá sice jen sto kilometrů, zato se ale celá odehrávala v dešti, což nebylo po jezdce a spolujezdce v otevřených vozech nic jednoduchého. Ani sobotní ráno, kdy se účastníci sjížděli na start alpské etapy, nevěstila obloha nic dobrého – déšť, mlha, ani ne deset stupňů nad nulou. Naštěstí se brzy začala obloha protrhávat, objevovalo se i sluníčko a hned byla nálada veselejší. Jízda po úzkých silnicích v podhůří Alp, kolem jezera Chiemsee, s odbočkou do Rakouska na Salzburgring a do oblasti Bad Reichenhallu, byla náročná na řízení i orientaci.
Nejstarším vozem byl francouzský Rally AZ z roku 1924, jehož čtyřválec 1,1 litru měl výkon 40 k. Tato firma, vyrábějící automobily v letech 1921 až 1922 ve francouzském Colombes, vynikaly mimořádně vysokou kvalitou, což bylo možné pozorovat i dnes, po více než osmdesáti letech. Dvojice Finkermeier a Enkemannová po celou dobu soutěže udržovala poměrně vysoké tempo. Ještě dodejme, že první Rally poháněl motocyklový motor Harley Davidson, teprve poté přešla firma na malé čtyřválce.
Jen o málo mladší byly další skvosty jako Bentley Speed Six, Invicta S-Type, Alvis Speed, Riley MPH nebo Aston Martin Le Mans. Padesáté léta zastupovaly hlavně vozy Jaguar řady XK, Porsche 356, Triumph. Z firemního muzea VW Nutzfahrzeuge se objevily na trati dva modely T12 z roku 1964, resp. 1971. Lahůdkou každé akce je vždy účast vozů Lancia Stratos, na Bavaria Historic se sešly tři kousky – jeden sériový, druhý polosoutěžní a třetí klenot nad klenoty – bývalý tovární automobil v barvách Alitalia, který v roce 1976 získal titul mistra světa v rallye. S vozem jel Ital Luciano Viaro, jeden z nejlepších jezdců jízd pravidelnosti v Evropě. Týden před Bavaria vyhrál už potřetí Mille Miglia. Stejně jako vloni šel na start s nevidomou Alessandrií Inverardi. Od roku 2001 totiž existuje v Itálii projekt umožnit také nevidomým lidem aktivně provozovat motoristický sport. Ptáte se jak mohla navigovat tak zkušeného jezdce. Její itinerář byl převeden do Braillova písma. Vloni po dvou etapách vedli, letos vyhráli první etapu, v druhé ztratili hned v úvodu cenný čas a ve třetí už ztrátu nedohnali. Pohled na ex-tovární Lancii Stratos byl stejně krásným zážitkem, i když nešlo o žádný závod na čas. Do zlaté doby Stratosu nás vrátil také Renault Alpine a hlavně pak její předchůdce Lancia Fulvia HF, rovněž ex-tovární vůz, kteří řídil velký příznivec automobilového sportu a také bývalý aktivní jezdec Prof.dr.Anton Kathrein. Ročně absolvuje s tímto voze, který nikterak nešetří až sedmnáct veteránských akcí.

Jindřich Lasík, 26.5.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar