Autosport Klasik Jihočeský pohár HV 2023
V minulém roce 2022 se po dvouleté covidové přestávce uskutečnil 7. ročník Jihočeského poháru historických vozidel. Cílem pořadatele poháru je v této aktivitě pokračovat, proto aktuálně vyhlašuje 8. ročník Autosport Klasik Jihočeského poháru historických vozidel pro rok 2023.
Jeho hlavním smyslem nadále je:
-nabídnout účastníkům jihočeských veteránských akcí celosezónní aktivitu,
-dát jednotlivým soutěžím rámec a jihočeskou veteránskou scénu zpřehlednit a zviditelnit,
-uzavřít sezónu slavnostním ceremoniálem s vyhlášením nejúspěšnějších ve vypsaných kategoriích.
Jaké zásady jsou ctěny:
-každá ze zařazených soutěží zůstává svébytnou akcí včetně obsahu, úkolů a způsobu vyhodnocení (= každý pořadatel si vyhodnocuje svou soutěž sám podle svých pravidel)
-nejedná se o vznik nějakého spolku nebo organizace, v níž by bylo povinné členství, žádný z pořadatelů neplatí jakýkoliv poplatek za zařazení do poháru
-každý z pořadatelů může svou akci zařadit i do jiných pohárů (např. národní šampionát apod.)
Co je úkolem pořadatelů jednotlivých soutěží a jak proběhne vyhodnocení:
-řádně zaznamenat jméno a příjmení účastníka, uvést co nejpřesnější název vozidla, rok jeho výroby a poznávací značky
-předat neprodleně po ukončení akce vyhlašovateli poháru výsledky v dohodnuté formě ke zpracování průběžných pohárových tabulek
-vyhlašovatel převede výsledky do tabulek s pořadím podle jednotlivých vypsaných kategorií (kategorie viz níže) a přidělí body dle pravidel poháru
Vypsané kategorie Jihočeského poháru historických vozidel a bodování vycházejí z kategorizace historických vozidel FIVA, tedy:
A - Ancestor (vozidla vyrobená do 31. 12. 1904)
B - Veteran (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1905 a 31. 12. 1918)
C - Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1919 a 31. 12.1930)
D - Post Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1931 a 31. 12.1945)
E - Post War I (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1960)
F - Post War II (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1961 a 31. 12.1970)
G - Post War III (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let stará)
Kategorie pro Autosport Klasik Jihočeský pohár jsou v souladu s tím vypsány následovně:
M1 = A+B+C+D (motocykly vyrobené do 31. 12. 1945)
M2 = E+F (motocykly vyrobené mezi 1. 1.1946 a 31.12. 1970)
M3 = G (motocykly vyrobené mezi 1. 1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
A1 = A+B+C+D (automobily vyrobené do 31. 12. 1945)
A2 = E+F (automobily vyrobené mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1970)
A3 = G (automobily vyrobené mezi 1. 1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
Hodnocení proběhne v každé kategorii samostatně podle tohoto schématu:
-body budou přiděleny deseti pořadatelem nejlépe hodnoceným vozidlům
1. místo = 10 bodů, 2. místo = 9 bodů, 3. místo = 8 bodů … 10. místo = 1 bod
-pokud se do určité kategorie přihlásí méně než 10 vozidel, příděl bodů se úměrně tomu sníží … příklad: hodnoceno je 6 vozidel, pak se přidělí body za 1. místo = 6 bodů, 2. místo = 5 bodů … 6. místo = 1 bod
-při rovnosti bodů v konečném pořadí rozhoduje rok výroby (čím starší, tím lepší umístění), dalším hlediskem je pak počet absolvovaných soutěží (čím více, tím lepší umístění)
-absolutní vítěz bude určen součtem bodů napříč kategoriemi
Termínový kalendář
1.5. Veteráni prvomájových Petrovic
(AMK Milevsko) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
27.5.Veteráni Jindřichohradeckem
(VCC Jindřichův Hradec) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
17.6. XXIII. Písecká jízda
(VCC Písek) kategorie M1, M2, A1, A2
15.7. Křenovická jízda
(Klub historických vozidel Křenovice) kategorie M3, A3
5.8. Chotovinské zatáčky
(Muzeum Janecký Chotoviny) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
19.8. Selské baroko Veselí nad Lužnicí
(Český Veteran Klub v AČR) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
9.9. O pohár města Soběslav
(Veteran Car Club Soběslav v AČR)kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
6.10. Večerní jízda Táborem
(SPŠ Tábor, Asfaltado Tábor) kategorie M1, A1
7.10.Veteráni Čelkovice
(SPŠ Tábor, Asfaltado Tábor)kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
Ing. Marcel Gause 3.4.2023
Autosport Klasik
-nabídnout účastníkům jihočeských veteránských akcí celosezónní aktivitu,
-dát jednotlivým soutěžím rámec a jihočeskou veteránskou scénu zpřehlednit a zviditelnit,
-uzavřít sezónu slavnostním ceremoniálem s vyhlášením nejúspěšnějších ve vypsaných kategoriích.
Jaké zásady jsou ctěny:
-každá ze zařazených soutěží zůstává svébytnou akcí včetně obsahu, úkolů a způsobu vyhodnocení (= každý pořadatel si vyhodnocuje svou soutěž sám podle svých pravidel)
-nejedná se o vznik nějakého spolku nebo organizace, v níž by bylo povinné členství, žádný z pořadatelů neplatí jakýkoliv poplatek za zařazení do poháru
-každý z pořadatelů může svou akci zařadit i do jiných pohárů (např. národní šampionát apod.)
Co je úkolem pořadatelů jednotlivých soutěží a jak proběhne vyhodnocení:
-řádně zaznamenat jméno a příjmení účastníka, uvést co nejpřesnější název vozidla, rok jeho výroby a poznávací značky
-předat neprodleně po ukončení akce vyhlašovateli poháru výsledky v dohodnuté formě ke zpracování průběžných pohárových tabulek
-vyhlašovatel převede výsledky do tabulek s pořadím podle jednotlivých vypsaných kategorií (kategorie viz níže) a přidělí body dle pravidel poháru
Vypsané kategorie Jihočeského poháru historických vozidel a bodování vycházejí z kategorizace historických vozidel FIVA, tedy:
A - Ancestor (vozidla vyrobená do 31. 12. 1904)
B - Veteran (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1905 a 31. 12. 1918)
C - Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1919 a 31. 12.1930)
D - Post Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1931 a 31. 12.1945)
E - Post War I (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1960)
F - Post War II (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1961 a 31. 12.1970)
G - Post War III (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let stará)
Kategorie pro Autosport Klasik Jihočeský pohár jsou v souladu s tím vypsány následovně:
M1 = A+B+C+D (motocykly vyrobené do 31. 12. 1945)
M2 = E+F (motocykly vyrobené mezi 1. 1.1946 a 31.12. 1970)
M3 = G (motocykly vyrobené mezi 1. 1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
A1 = A+B+C+D (automobily vyrobené do 31. 12. 1945)
A2 = E+F (automobily vyrobené mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1970)
A3 = G (automobily vyrobené mezi 1. 1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
Hodnocení proběhne v každé kategorii samostatně podle tohoto schématu:
-body budou přiděleny deseti pořadatelem nejlépe hodnoceným vozidlům
1. místo = 10 bodů, 2. místo = 9 bodů, 3. místo = 8 bodů … 10. místo = 1 bod
-pokud se do určité kategorie přihlásí méně než 10 vozidel, příděl bodů se úměrně tomu sníží … příklad: hodnoceno je 6 vozidel, pak se přidělí body za 1. místo = 6 bodů, 2. místo = 5 bodů … 6. místo = 1 bod
-při rovnosti bodů v konečném pořadí rozhoduje rok výroby (čím starší, tím lepší umístění), dalším hlediskem je pak počet absolvovaných soutěží (čím více, tím lepší umístění)
-absolutní vítěz bude určen součtem bodů napříč kategoriemi
Termínový kalendář
1.5. Veteráni prvomájových Petrovic
(AMK Milevsko) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
27.5.Veteráni Jindřichohradeckem
(VCC Jindřichův Hradec) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
17.6. XXIII. Písecká jízda
(VCC Písek) kategorie M1, M2, A1, A2
15.7. Křenovická jízda
(Klub historických vozidel Křenovice) kategorie M3, A3
5.8. Chotovinské zatáčky
(Muzeum Janecký Chotoviny) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
19.8. Selské baroko Veselí nad Lužnicí
(Český Veteran Klub v AČR) kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
9.9. O pohár města Soběslav
(Veteran Car Club Soběslav v AČR)kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
6.10. Večerní jízda Táborem
(SPŠ Tábor, Asfaltado Tábor) kategorie M1, A1
7.10.Veteráni Čelkovice
(SPŠ Tábor, Asfaltado Tábor)kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3
Ing. Marcel Gause 3.4.2023
Autosport Klasik
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout