Automobilová krása v zámeckém parku
Již po osmé se na zámku Ludwigsburg, nedaleko Stuttgartu, uskutečnil Retro Classic meets Barock, respektive Concours d Elegance. Po dva dny se přilehlý park zaplnil nejrůznějšími historickými automobily včetně několika autobusů a dokonce i hasičských speciálů.
Duchovním otcem, stejně jako tradičního březnového veteránského veletrhu Retro Classic, je Karl Ulrich Herrmann, který upřednostňuje hlavně kvalitu nad kvantitou. V letošním roce se stala hlavním patronem firma Maybach, a tak mohli návštěvníci na nádvoří obdivovat jak staré, tak i nové modely, včetně slavného dvanáctiválce Zeppelin. Ke vzácným exemplářům patřil také osmdesátiletý závodní speciál se šestiválcem o výkonu 300 k. Tolik Maybachů na jednom místě se hned tak nevidí. Ovšem, kdo si v sobotu nepřivstal, tak jich moc neviděl, protože už v dopoledních hodinách se kolona vozidel vydala na spanilou jízdu do Stuttgartu.
Druhou nejvíce zastoupenou značkou byly vozy Rolls Royce nejrůznějších typů a karosérií. Pozornost si zaslouží Rolls Royce Phantom I Rivier Town Car. V roce 1930 byl dodán Fredericku Rentschlerovi, leteckému inženýru a průmyslníkovi, který založil firmu Pratt Whitney, jenž se záhy etablovala mezi největší výrobce leteckých motorů na světě, vedle Rolls Royce a General Electric. Vůz byl objeven asi před třiceti lety, má najeto 25 tisíc mil a dodnes je v originálním stavu. Byly provedeny pouze jemné kosmetické úpravy, aby se zpomalil proces stárnutí dvoubarevného laku a interiéru. Z pouhých deseti vyrobených kusů se dochovaly tři.
Součástí akce byla také aukce, v níž bylo možné koupit rovněž Rolls Royce. Například 20/25 Two Position Hardtop Coupe by Gurney Nutting z roku 1933 za 190 000 eur, nebo podstatně levnější a o rok mladší 20/25 Saloon za 39 000 eur.
Mezi nejzajímavější automobily patřil rozhodně Bentley 6 ½ Litre, dvoumístný Open Tourer překarosovaný firmou Markham, zatímco o původní designerské kreace se postaral Weymann. Pod kapotou se ukrývá šestiválec 6597 cm s třemi karburátory SU. V rámci přestavby dostal vpředu 18“ kola místo 21“, zatímco vzadu zůstala 21“. Proto také musel vozit s sebou dvě rezervy. Ettore Bugatti jednou prohlásil o Walteru Owenovi Bentleyovi, že staví nejrychlejší náklaďáky světa.
V letech 1948 až 52 bylo vyrobeno 111 kusů vozu Lagonda Aston Martin, ale dnes se ví pouze o třech dochovaných. Extravagantní vůz pohání šestiválec (konstrukce Sira W.O. Bentleye) s dvěma vačkovými hřídeli o objemu 2580 cm³ a výkonu 105 k. Ve spojení se čtyřstupňovou převodovkou David Brown&Söhne jede ještě dnes rychlostí 150 k.
Horch korunoval modelovou řadu 853 v letech 1935 až 39 sportovním roadsterem, známým také pod označením 855 Spezial Roadster. Exkluzivní model vznikl pouze v sedmi kusech, přičemž pouze první měl karosérii přímo z továrny, ostatní „oblékly“ specializované firmy. Druhou světovou válku však přežil pouze vůz s karosérií Erdmann&Rossi, rok výroby 1938. Ale jeho osud byl také nahnutý. Po skončení války jej Rusové převezli do Moskvy a teprve v 70. letech byl zakoupen v Tallinu a dopraven po vlastní ose do Německa. V 90.- letech byl Horch kompletně zrenovován a patří k nejkrásnějším automobilům svého druhu, které byly kdy postaveny.
J.Lasík, 24.7.2011
Druhou nejvíce zastoupenou značkou byly vozy Rolls Royce nejrůznějších typů a karosérií. Pozornost si zaslouží Rolls Royce Phantom I Rivier Town Car. V roce 1930 byl dodán Fredericku Rentschlerovi, leteckému inženýru a průmyslníkovi, který založil firmu Pratt Whitney, jenž se záhy etablovala mezi největší výrobce leteckých motorů na světě, vedle Rolls Royce a General Electric. Vůz byl objeven asi před třiceti lety, má najeto 25 tisíc mil a dodnes je v originálním stavu. Byly provedeny pouze jemné kosmetické úpravy, aby se zpomalil proces stárnutí dvoubarevného laku a interiéru. Z pouhých deseti vyrobených kusů se dochovaly tři.
Součástí akce byla také aukce, v níž bylo možné koupit rovněž Rolls Royce. Například 20/25 Two Position Hardtop Coupe by Gurney Nutting z roku 1933 za 190 000 eur, nebo podstatně levnější a o rok mladší 20/25 Saloon za 39 000 eur.
Mezi nejzajímavější automobily patřil rozhodně Bentley 6 ½ Litre, dvoumístný Open Tourer překarosovaný firmou Markham, zatímco o původní designerské kreace se postaral Weymann. Pod kapotou se ukrývá šestiválec 6597 cm s třemi karburátory SU. V rámci přestavby dostal vpředu 18“ kola místo 21“, zatímco vzadu zůstala 21“. Proto také musel vozit s sebou dvě rezervy. Ettore Bugatti jednou prohlásil o Walteru Owenovi Bentleyovi, že staví nejrychlejší náklaďáky světa.
V letech 1948 až 52 bylo vyrobeno 111 kusů vozu Lagonda Aston Martin, ale dnes se ví pouze o třech dochovaných. Extravagantní vůz pohání šestiválec (konstrukce Sira W.O. Bentleye) s dvěma vačkovými hřídeli o objemu 2580 cm³ a výkonu 105 k. Ve spojení se čtyřstupňovou převodovkou David Brown&Söhne jede ještě dnes rychlostí 150 k.
Horch korunoval modelovou řadu 853 v letech 1935 až 39 sportovním roadsterem, známým také pod označením 855 Spezial Roadster. Exkluzivní model vznikl pouze v sedmi kusech, přičemž pouze první měl karosérii přímo z továrny, ostatní „oblékly“ specializované firmy. Druhou světovou válku však přežil pouze vůz s karosérií Erdmann&Rossi, rok výroby 1938. Ale jeho osud byl také nahnutý. Po skončení války jej Rusové převezli do Moskvy a teprve v 70. letech byl zakoupen v Tallinu a dopraven po vlastní ose do Německa. V 90.- letech byl Horch kompletně zrenovován a patří k nejkrásnějším automobilům svého druhu, které byly kdy postaveny.
J.Lasík, 24.7.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















