Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Automobilová krása na zámku Ludwigsburg

Barokní zámek Ludwigsburg u Stuttgartu hostil o uplynulém víkendu desítky naleštěných veteránů při akci nazvané Retro Classics meets Barock, což je v podstatě jedna z největších Soutěží elegance v Německu a v Evropě. Za tři dny si přišlo 160 automobilů prohlédnout 32 tisíc návštěvníků.

Hispano Suiza H6B

Hispano Suiza H6B

Delahaye 135 Figoni Falaschi

Delahaye 135 Figoni Falaschi

Mercedes 710 SS Soutchik

Mercedes 710 SS Soutchik

Cadillac Imperial

Cadillac Imperial

Lancia Astura 233 C

Lancia Astura 233 C

Lancia Aurelia

Lancia Aurelia

Mercedes 170 Sodomka

Mercedes 170 Sodomka

Celá akce byla rozdělená do dvou samostatných soutěží – Concours d Elegance a Festival of Classic Cars pro vozidla do roku 1979. Zároveň dvacetičlenná jury vyhlásila také Best of Best, tedy vůbec nejlepší automobil. Stala se jím, pro někoho možná překvapivě – Lancia Aurelia z roku 1952 italského sběratele.Podvozek vyrobila Lancia, karosérii dodala firma Carossier Vignale a tvary navrhl proslulý designér Giovanni Michelotti. Vůz byl veřejnosti poprvé předveden na autosaloně v Turíně 1952. Před akcí v Ludwigsburgu se renovovaný automobil představil pouze na Villa d Este.
My bychom dali asi přednost jiným automobilům, jako například dvěma skvostným vozů Hispano Suiza H6B z roku 1928, přičemž model s červeno-černou karosérií oblékla světoznámá firma Erdmann&Rossi. Když už jsme u věhlasných karosářských firem, tak pařížský Soutchik karosoval jeden ze sto patnácti vyrobených Mercedesů Benz 710 SS Cabrio se sedmilitrovým šestiválcem, který s mechanickým kompresorem Roots dosahoval výkonu 160 – 200 k. Dlouhé minuty jsme také dokázali stát před dvěma vozy Delahaye 135, jeden s karosérií Figoni&Falaschi, ke které není asi ani třeba nic dodávat, druhý pak nesl rukopis Švýcara Germanna Grabera.
Futuristickými křivkami se pyšnila Lancia Astura 233C Aerodinamica, která v roce 1935 startovala v závodě Ore di Pescara – Targa Abruzzo. Pod kapotou se ukrýval benzinový šestiválec o objemu 2,6 litru. K tomuto vozu, stejně jako k některým dalším, se ještě postupně vrátíme.
Modrobílý takřka šestilitrový osmiválec Cadillac Imperial Phaeton byl v roce 1929 postaven pro tehdejší vládu Rhodesie (dnešní Zimbawbe), která tehdy spadala pod Velkou Británii. Jen mimochodem, tento automobil si můžete pronajmout třeba na svatbu nebo k jiným účelům.
Se závodní Alfou Romeo Tipo B poháněnou osmiválcem 2,6 litru o výkonu 215 k jezdil mimo jiné slavný Rudolf Caracciola. Díky tomu, že současný majitel Willi Balz stále udržuje vůz ve skvělé kondici, tak s ním může kdykoliv vyjet na závodní trať. Viděli jsme jej například v plné rychlosti při závode veteránů na Klausenpass.
Zástupce českého automobilového průmyslu jsme hledali dlouho, a když už jsme si mysleli, že žádnou naší značku neuvidíme, tak jsme objevili Mercedes 170 nápadně podobný Škodě Popular. A byli jsme doma. Karosérie pocházela od vysokomýtské firmy Sodomka. A to byla tečka za krásně prožitý den v prostředí zámku Ludwigsburg.



Jindřich Lasík, 18.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar