Automobilová krása na zámku Ludwigsburg
Barokní zámek Ludwigsburg u Stuttgartu hostil o uplynulém víkendu desítky naleštěných veteránů při akci nazvané Retro Classics meets Barock, což je v podstatě jedna z největších Soutěží elegance v Německu a v Evropě. Za tři dny si přišlo 160 automobilů prohlédnout 32 tisíc návštěvníků.
Celá akce byla rozdělená do dvou samostatných soutěží – Concours d Elegance a Festival of Classic Cars pro vozidla do roku 1979. Zároveň dvacetičlenná jury vyhlásila také Best of Best, tedy vůbec nejlepší automobil. Stala se jím, pro někoho možná překvapivě – Lancia Aurelia z roku 1952 italského sběratele.Podvozek vyrobila Lancia, karosérii dodala firma Carossier Vignale a tvary navrhl proslulý designér Giovanni Michelotti. Vůz byl veřejnosti poprvé předveden na autosaloně v Turíně 1952. Před akcí v Ludwigsburgu se renovovaný automobil představil pouze na Villa d Este.
My bychom dali asi přednost jiným automobilům, jako například dvěma skvostným vozů Hispano Suiza H6B z roku 1928, přičemž model s červeno-černou karosérií oblékla světoznámá firma Erdmann&Rossi. Když už jsme u věhlasných karosářských firem, tak pařížský Soutchik karosoval jeden ze sto patnácti vyrobených Mercedesů Benz 710 SS Cabrio se sedmilitrovým šestiválcem, který s mechanickým kompresorem Roots dosahoval výkonu 160 – 200 k. Dlouhé minuty jsme také dokázali stát před dvěma vozy Delahaye 135, jeden s karosérií Figoni&Falaschi, ke které není asi ani třeba nic dodávat, druhý pak nesl rukopis Švýcara Germanna Grabera.
Futuristickými křivkami se pyšnila Lancia Astura 233C Aerodinamica, která v roce 1935 startovala v závodě Ore di Pescara – Targa Abruzzo. Pod kapotou se ukrýval benzinový šestiválec o objemu 2,6 litru. K tomuto vozu, stejně jako k některým dalším, se ještě postupně vrátíme.
Modrobílý takřka šestilitrový osmiválec Cadillac Imperial Phaeton byl v roce 1929 postaven pro tehdejší vládu Rhodesie (dnešní Zimbawbe), která tehdy spadala pod Velkou Británii. Jen mimochodem, tento automobil si můžete pronajmout třeba na svatbu nebo k jiným účelům.
Se závodní Alfou Romeo Tipo B poháněnou osmiválcem 2,6 litru o výkonu 215 k jezdil mimo jiné slavný Rudolf Caracciola. Díky tomu, že současný majitel Willi Balz stále udržuje vůz ve skvělé kondici, tak s ním může kdykoliv vyjet na závodní trať. Viděli jsme jej například v plné rychlosti při závode veteránů na Klausenpass.
Zástupce českého automobilového průmyslu jsme hledali dlouho, a když už jsme si mysleli, že žádnou naší značku neuvidíme, tak jsme objevili Mercedes 170 nápadně podobný Škodě Popular. A byli jsme doma. Karosérie pocházela od vysokomýtské firmy Sodomka. A to byla tečka za krásně prožitý den v prostředí zámku Ludwigsburg.
Jindřich Lasík, 18.6.2009
My bychom dali asi přednost jiným automobilům, jako například dvěma skvostným vozů Hispano Suiza H6B z roku 1928, přičemž model s červeno-černou karosérií oblékla světoznámá firma Erdmann&Rossi. Když už jsme u věhlasných karosářských firem, tak pařížský Soutchik karosoval jeden ze sto patnácti vyrobených Mercedesů Benz 710 SS Cabrio se sedmilitrovým šestiválcem, který s mechanickým kompresorem Roots dosahoval výkonu 160 – 200 k. Dlouhé minuty jsme také dokázali stát před dvěma vozy Delahaye 135, jeden s karosérií Figoni&Falaschi, ke které není asi ani třeba nic dodávat, druhý pak nesl rukopis Švýcara Germanna Grabera.
Futuristickými křivkami se pyšnila Lancia Astura 233C Aerodinamica, která v roce 1935 startovala v závodě Ore di Pescara – Targa Abruzzo. Pod kapotou se ukrýval benzinový šestiválec o objemu 2,6 litru. K tomuto vozu, stejně jako k některým dalším, se ještě postupně vrátíme.
Modrobílý takřka šestilitrový osmiválec Cadillac Imperial Phaeton byl v roce 1929 postaven pro tehdejší vládu Rhodesie (dnešní Zimbawbe), která tehdy spadala pod Velkou Británii. Jen mimochodem, tento automobil si můžete pronajmout třeba na svatbu nebo k jiným účelům.
Se závodní Alfou Romeo Tipo B poháněnou osmiválcem 2,6 litru o výkonu 215 k jezdil mimo jiné slavný Rudolf Caracciola. Díky tomu, že současný majitel Willi Balz stále udržuje vůz ve skvělé kondici, tak s ním může kdykoliv vyjet na závodní trať. Viděli jsme jej například v plné rychlosti při závode veteránů na Klausenpass.
Zástupce českého automobilového průmyslu jsme hledali dlouho, a když už jsme si mysleli, že žádnou naší značku neuvidíme, tak jsme objevili Mercedes 170 nápadně podobný Škodě Popular. A byli jsme doma. Karosérie pocházela od vysokomýtské firmy Sodomka. A to byla tečka za krásně prožitý den v prostředí zámku Ludwigsburg.
Jindřich Lasík, 18.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout