Automobilová historie na Podzimním Sosnění
Podzimní Sosnění přilákalo do Driving Areny v Sosnové 65 jezdců, kteří prožili pěkný den s krásným závoděním. Vedle pravidelných účastníků se objevilo i několik nových tváří, z nichž dva předvedli nejkrásnější závod dne
Ve skupině 4, tzv. škodovek, startovalo bohužel jen pět jezdců, přičemž trať v pohodě snese deset i dvanáct automobilů. Po delší pause přijel Pavel Moravec, jinak mechanik týmu …v německém DTM, se svojí pohárovkou. Společně s Jirkou Vovsem se mu podařilo přemluvit Pavla Jirase se stejným automobilem, aby se přijel povozit. Ten pravidelně mnoho let startuje úspěšně v různých seriálech v závodech do vrchu. Možná se jim příští rok podaří přemluvit i dalšího kamaráda Roberta Brože, který zatím jen nasával atmosféru v depu. Druhou novou tváří byl Václav Haloun, který od Pavla Koutného zakoupil krásnou repliku Škody 130 LR. Přesně takovou, s níž sbíral vavříny doma i zahraničí Miroslav Šefr. Jinak Václav Haloun jezdil také rallycross, ale s Golfem
V první jízdě vyhrál s přehledem Pavel Jiras před Pavlem Moravcem, který sváděl krásný souboj právě s Václavem Halounem. Ale to byla teprve předehra. Takový souboj, jaký předvedli Jiras a Haloun v druhé jízdě, snad Sosnění ještě nezažilo. Dodejme, že první čtyři z první jízdy startují v obráceném pořadí. Nejlépe vyrazil Haloun před Moravcem, kterého záhy předjel Jiras a po celých devět kol bojovali o první místo. Několikrát jeli vedle sebe tak natěsno nebo za sebou, že by se mezi ně nevešla ani dopisní známka. Ještě připomeňme, že Jiras ještě nikdy nejel závod na okruhu, zatímco Holan má zkušenosti z rallycrossu. Za nimi se s nepatrným odstupem odehrával další souboj mezi Pavlem Moravcem a teprve s osmnáctiletým Ondrou Pavlíkem se Škodou Rapid, s níž se v minulosti bavil jeho dědeček pan Jaromír Šimonek. V předposledním kole se po technickém problému Pavlík bohužel propadl.
Nejpočetnější startovní pole se sešlo tentokrát v kategorii formulí, kterou opět ovládl Karel Čermák s MTX 1-06 před Radkem Kinclem se starší MTX 1-03. Pro třetí místo si dojel Radek Nečas s Metalexem první generace. Bohužel do bojů nezasáhl pro technický problém své formule 3 Jaroslav Rezek a ani Pavla Stránská, kterou zradila formule hned na startu první jízdy. V druhé pak dojela z poslední řady sedmá.
Kategorie 5, která je vyhrazena pro závodní automobily, byla tentokrát ochuzena mj. o Michala Štangla s velkým Jaguarem 3.6. Zatím ještě není dokončen. V polovině první jízdy nejdříve odstavil Hans Joswig svůj Citroën SM z obavy před poškozením nového motoru a za nedlouho jej následoval z prvního místa Václav Havrda pro uklepaný karburátor svého miníka. Pro vítězství si dojel Jiří Šarocha s novým BMW e30 (škoda, že opustil BMW 2002) před Janem Šipkou s originálním Fiatem 124 Abarth a Leošem Prokopcem s Mini Cooperem. Ten také vyrazil nejlépe do druhé jízdy sledovaný Janem Šipkou a Oldou Rusem s Fordem Escort. Bohužel další jezdec nejpočetnějšího týmu (Jiras, Moravec, Rus, Kubr, Stránská) musel po třech kolech odstoupit ze zdravotních důvodů. Mezitím se z poslední řady prodrali dopředu Havrda i Joswig a dostali se na první a třetí místo.
Pravidelnost
1.Radek Nečas VAZ 2101
2.Jiří Hladík st. Škoda 120
3.Jan Velebný Škoda Favorit
Skupina 2
1.Radek Dvořák Ford Sierra (3-1)
2.Vojtěch Krupka Ford Mustang Fastback (1-2)
3.Jaromír Hausner Porsche 924 (2-3)
Skupina 3
1.Ladislav Krupka BMW E30 (2-2)
2.Dušan Klein Caterham (1-3)
3.Jan Horálek Westfield (3-1)
Skupina 4
1.Pavel Jiras Škoda 120 (1-2)
2.Václav Haloun Škoda 130 LR (3-1
3.Pavel Moravec Škoda 120 (2-3)
Skupina 5
1.Jiří Šarocha BMW e30 (1-5)
2.Jan Šipka Fiat 124 Abarth (2-4)
3.Leoš Prokopec Mini Cooper (3-2)
6.Václav Havrda Mini Cooper (0-1)
7.Hans Joswig Citroën SM (0-3)
Formule
1.Karel Čermák MTX 1-06 (1-1)
2.Radek Kincl MTX 1-03(2-2)
3.Radek Nečas MTX 1-01)
(v závorkách výsledky první a druhé jízdy)
JL
Foto JL + Jitka Brožíková (3)
V první jízdě vyhrál s přehledem Pavel Jiras před Pavlem Moravcem, který sváděl krásný souboj právě s Václavem Halounem. Ale to byla teprve předehra. Takový souboj, jaký předvedli Jiras a Haloun v druhé jízdě, snad Sosnění ještě nezažilo. Dodejme, že první čtyři z první jízdy startují v obráceném pořadí. Nejlépe vyrazil Haloun před Moravcem, kterého záhy předjel Jiras a po celých devět kol bojovali o první místo. Několikrát jeli vedle sebe tak natěsno nebo za sebou, že by se mezi ně nevešla ani dopisní známka. Ještě připomeňme, že Jiras ještě nikdy nejel závod na okruhu, zatímco Holan má zkušenosti z rallycrossu. Za nimi se s nepatrným odstupem odehrával další souboj mezi Pavlem Moravcem a teprve s osmnáctiletým Ondrou Pavlíkem se Škodou Rapid, s níž se v minulosti bavil jeho dědeček pan Jaromír Šimonek. V předposledním kole se po technickém problému Pavlík bohužel propadl.
Nejpočetnější startovní pole se sešlo tentokrát v kategorii formulí, kterou opět ovládl Karel Čermák s MTX 1-06 před Radkem Kinclem se starší MTX 1-03. Pro třetí místo si dojel Radek Nečas s Metalexem první generace. Bohužel do bojů nezasáhl pro technický problém své formule 3 Jaroslav Rezek a ani Pavla Stránská, kterou zradila formule hned na startu první jízdy. V druhé pak dojela z poslední řady sedmá.
Kategorie 5, která je vyhrazena pro závodní automobily, byla tentokrát ochuzena mj. o Michala Štangla s velkým Jaguarem 3.6. Zatím ještě není dokončen. V polovině první jízdy nejdříve odstavil Hans Joswig svůj Citroën SM z obavy před poškozením nového motoru a za nedlouho jej následoval z prvního místa Václav Havrda pro uklepaný karburátor svého miníka. Pro vítězství si dojel Jiří Šarocha s novým BMW e30 (škoda, že opustil BMW 2002) před Janem Šipkou s originálním Fiatem 124 Abarth a Leošem Prokopcem s Mini Cooperem. Ten také vyrazil nejlépe do druhé jízdy sledovaný Janem Šipkou a Oldou Rusem s Fordem Escort. Bohužel další jezdec nejpočetnějšího týmu (Jiras, Moravec, Rus, Kubr, Stránská) musel po třech kolech odstoupit ze zdravotních důvodů. Mezitím se z poslední řady prodrali dopředu Havrda i Joswig a dostali se na první a třetí místo.
Pravidelnost
1.Radek Nečas VAZ 2101
2.Jiří Hladík st. Škoda 120
3.Jan Velebný Škoda Favorit
Skupina 2
1.Radek Dvořák Ford Sierra (3-1)
2.Vojtěch Krupka Ford Mustang Fastback (1-2)
3.Jaromír Hausner Porsche 924 (2-3)
Skupina 3
1.Ladislav Krupka BMW E30 (2-2)
2.Dušan Klein Caterham (1-3)
3.Jan Horálek Westfield (3-1)
Skupina 4
1.Pavel Jiras Škoda 120 (1-2)
2.Václav Haloun Škoda 130 LR (3-1
3.Pavel Moravec Škoda 120 (2-3)
Skupina 5
1.Jiří Šarocha BMW e30 (1-5)
2.Jan Šipka Fiat 124 Abarth (2-4)
3.Leoš Prokopec Mini Cooper (3-2)
6.Václav Havrda Mini Cooper (0-1)
7.Hans Joswig Citroën SM (0-3)
Formule
1.Karel Čermák MTX 1-06 (1-1)
2.Radek Kincl MTX 1-03(2-2)
3.Radek Nečas MTX 1-01)
(v závorkách výsledky první a druhé jízdy)
JL
Foto JL + Jitka Brožíková (3)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout