Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Tradition opět v akci

Ani v posledním červencovém týdnu nezahálí historické oddělení Audi Tradition a obesílá svými automobily hned dvě veteránské akce – rakouskou Ennstal Classic a Herkomerovu jízdu v Landsbergu. Pochopitelně, že se akcí zúčastní zcela rozdílné unikáty z depozitáře Audi.

Závodní Auto Union Typ D se objeví na 15. ročníku Ennstal Classic ve dnech 25. až 28. července v rakouském Gröbmingu. Nepojede zcela pochopitelně celou soutěž, ale rakouský soutěžní jezdec Franz Wittmann jej předvede při demonstračních jízdách historických závodních vozidel v Gröbmingu společně ještě například s dalšími slavnými automobily jako Mercedes Benz W 154, Alfa Romeo, Porsche RS Spyder, ex-Fangio Maserati 250 F atd.
Také u nás dobře známý Franz Wittmann byl prvním jezdcem, který usedl při ostrém stratu do legendárního Audi Quattro, a mimo to získal během kariéry dvanáct titulů země. Typ D z historické sbírky Audio Tradition bude letos k vidění právě pouze při největší rakouské veteránské akci. Jde o dvanáctiválec, který byl v roce 1990 znovu postaven s využitím originálních dílů, protože žádný z původních slavných modelů se bohužel nedochoval a skončily zřejmě někde v Rusku jako válečná kořist. S Typem D sbírali vavříny hlavně Tazio Nuvolari, Hans Stuck, H.P. Müller nebo Georg Meier, který se před lety sám dokonce osobně zúčastnil prezentace tohoto vozu při Ennstal Classic.
Do Ennstal Classic, jejíž nejdelší páteční etapa měří na pět set kilometrů a vede přes několik průsmyků nastoupí například DKW F91 z roku 1954, DKW 3=6 Monza (1958), NSU TT 1200 (1970) a Audi 100 Coupé S (1971).
Opravdový skvost ze sbírek Audi Tradition uvidí diváci během Herkomerovy jízdy ve dnech 26. až 29. července okolo v města Lansberg am Lech. Jde o Audi Typ C 14/35 „Alpensieger“ z roku 1919, nejstarší exponát firmy Audi. Při zmíněné akce oslaví svoji premiéru po renovaci. Tento otevřený cestovní automobil pohání řadový čtyřválec o výkonu 35 k při 1800/min a dosahuje rychlosti 80 km/h. Vozy tohoto typu se proslavily především v rakouské Alpenfahrt v letech 1912, 1913 a 1914.
Dalším zajímavým unikátem bude Audi „Imperator“ Typ R 19/100 k, rok výroby 1929 – první Audi s osmiválcovým motorem. Více než pět metrů dlouhý Phaeton je jediným dochovaným exemplářem na světě. S motorem o výkonu 100 k při 3300/min dosahoval ve své době až 120 km/h. Kromě těchto dvou vozidel se objeví také Horch 930 V Cabriolet, jehož osmiválec do V disponoval výkonem 92 k a byl vybaven čtyřstupňovou převodovkou s funkcí overdrive.
Herkomerova jízda, která se uskutečnila v letech 1905 až 1907 byla vlastně první rallye cestovních automobilů na světě. Její slávu založil malíř portrétů Sir Hubert Ritter von Herkomer. Letos začíná již ve středu 25. července před Muzeem Audi v Ingolstadtu. Ve čtvrtek vede trať přes Neuburg do Landsbergu a v pátek a v sobotu absolvují posádky s automobily do roku 1930 jízdu kolem Landsbergu a jezera Amersee. Nejstaršími budou Stevens Duryea a Cottereau Populaire, oba z roku 1903, dále Clement Byard, Napier T 27 nebo Opel 10/10, slavící všechny sté narozeniny. Seznam přihlášených vozidel se vůbec jen hemží zajímavými značkami – Buick, Delage, Essex, Panhard-Levassor, Pontiac, Rolland-Pilain, Benz, Cadillac, Pierce Arrow, Plymouth, Darracq, Delaunay, Whippet, Brasier, Jackson, Durant nebo Locomobile.

Jindřich Lasík, 25.7.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar