Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Arlberg Classic - veteránská paráda ve Vorarlbergu

Rakousko je zemí zaslíbenou veteránským akcím, Ennstal Classic, Kitzbüheler Alpenfahrt, Silvretta Classic a Arlberg Classic. Čtyři velké akce během měsíce. Letos poprvé jsme navštívili Arlberg Classic v městečku Lech ve Voralbergu a jsme nadšeni.

První den byl jen na rozehřátí. V podvečer čekala na posádky zvláštní zkouška z Lechu do Warthu, po úzké klikaté silničce zhruba sedm kilometrů dlouhé nad hlubokým kaňonem. Tenhle úsek byl pro dopravu uzavřen a jízdu některým posádkám tak stěžovaly krávy, vracející se s pastvy.
V pátek se začínalo už v 8 hodin a na programu byla Tiroler Runde s obědem v Lermoosu. Po něm následoval nejdříve zdolání Fernpassu, ale zlatý hřeb přišel teprve mezi Tarrenzen a Elmem. Nejdříve se úzká silnička plná zatáček a s dřevěnými svodidly šplhala do výšky 1894 na Hahntenjoch, aby pak klesala prudce do Elmenu. Někteří zdolávali kopec s otevřenými kapotami, protože po celé tři dny panovaly ve Voralbergu vysoké teploty, stejně jako v celé Evropě. Nádhera, opravdu bychom řekli zlatý hřeb celé soutěže.


V sobotu se vydaly posádky směr Lichtenštejnsko, které slaví 300 let od svého založení, aby se vrátily v odpoledních hodinách opět do Lechu, ale to musely v samém závěru zdolat Arlbergpass a pak ještě Flexenpass.


Celá trať letos měřila 625 kilometrů a zahrnovala dvacet zvláštních zkoušek, v nichž se měří čas na setiny sekundy. A právě tyto výsledky pak rozhodují o celkovém pořadí.


Nejstaršími automobily byly 4,1 litrový šestiválec Chrysler 72 Sport Roadster z roku 1928 a majestátný 4?5 litrový čtyřválcový Bentley Le Mans Open Tourer, ale také Ford A Roadster nebo Rolls Royce Phantom Springfield, o rok mladší byl další Bentley 4 ½ Open Tourer a Bentley s karosérií Van Den Plas. Rok 1929 měly v technickém průkazu zapsány také Fiat 514/5 nebo Mercedes Benz SSSKL. A tak bychom mohli pokračovat, předválečných automobilů se vydalo na trať 33!


„Novodobou éru“ zahajoval Jaguar C-type z roku 1953, jeho šestiválec 3,8 litru měl výkon 285 k. Mezi sto dvaceti posádkami byli i Tomáš a Petr Fialové s BMW 3.0 CSi Coupe z roku 1972. Jediná posádka z Čech, ale uměli bychom si tady dobře představit Tomáše Kalkuse s Bentley nebo Mirka Krejsu s Lagondou Celkem 32 různých značek z let 1928 až 1975. Nejsinějším byl Jaguar XJ13 s vidlicovým dvanáctiválcem 5,4 litru o výkonu 500 k. Naopak nejslabší byl Renault 4CV s výkonem pouhých 19 k.


V 10.ročníku zvítězili Christian Hupertz a Richard Sturtzel s Porsche 911 targa s 1085 trestnými body. Druzí byli Georg Weidmann a Curt Bloss s Bentleyem 4 1/2 (1119 bodů) a třetí manželé Wilfried a Sandra Schaeferovi s Invictou. Tomáš a Petr Fialové obsadili krásné deváté místo.


Jubilejní desátá Arlberg Classic měla vysokou sportovní i společenskou hodnotu, viděli jsme hodně podobných soutěží, ale Arlberg řadíme hodně vysoko, řekli bychom asi nejvýš. Ještě se můžete těšit na další materiál.



Jindra Lasík 30.6.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar