Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Arlberg Classic - od Bodamského jezera po Silvrettu

V tradičním červnovém termínu se opět mohl uskutečnit dvanáctý ročník setinové rallye Arlberg Classic s centrem v městečku Lech v rakouské spolkové zemi Vorarlberg. Na více než stovku posádek čekalo ve třech dnech přes pět set kilometrů.

Startovní pole předválečných automobilů bylo stejně jako v minulých letech excelentní. V roli předjezdce vyrazil na trať Christian Morawa se šestiválcovým BMW 328 Berlin-Roma Touring Roadster. A pár minut za ním Wolfgang Köhne s obrovitým 4,5 litrovým vozem Bentley 4,5 Le Mans Open Tourer.


Nejednalo se ale o jediný vůz slavné značky, jejíž automobily jsou vždy ozdobou veteránské akce. Sekundovaly mu např. Bentley 4,5 Le Mans vyrobený v roce 1929. Krásný pohled byl i na Bentley 3,5 Litre Van den Plas, Bentley 4 ¼ Litre Derby special nebo Bentley Speed 8 Racing s vidlicovým osmiválcem 5,7 Litru, vyrobený v roce 1947.
Ale k vidění byly i další krásné automobily, jako například závodní Marmon Roadster Racer se 3,4 litrovým osmiválcem nebo Aston Martin Le Mans či Lagonda, zastoupená hned třemi modly – M35R Le Mans, LKG 45 Speziale Sport Tourer nebo M45R Le Mans.


Patronát nad akcí má řadu let BMW, a tak nemohou vozy mnichovské značky chybět. Napočítali jsme jich dvanáct, přičemž nejatraktivnější byl rozhodně BMW 328 Mille Miglia Roadster z roku 1940. Vůz vyslal do soutěže BMW Team, stejně jako BMW 503 Cabrio, BMW 502 Cabriolet, BMW 3.0 CSL, zatímco modely 507 Touring řídili soukromí majitelé.



Z první poloviny sedmdesátých let pocházely zajímavé automobily Intermeccania Indra Cabrio, Jensen Interceptor Coupe, o něco mladší byl Aston Martin DBS CoupeTriumph Italia 2000 Vignale, a tak bychom mohli pokračovat.


Úvod soutěže obstaral čtvrteční odpolední prolog z Lechu do St.Antonu am Arlberg a zpátky, aby se posádky „rozehřály“, i když to nebylo v teplém počasí nutné.
V pátek se začínalo v 8 hodin a zhruba po dvou hodinách čekal náročný výjezd a sjezd horskou silnicí Silvretta do výšky 2025 m n.m, bohužel za mlhy a nevlídného počasí. Ale na náladě to nikomu neubralo, neboť už v půl dvanácté je čekal oběd v lyžařském středisku Ischgl a po odpočinku vzhůru z Imstu přes Hahntennjoch (1894) a sjezd do údolí, a pak už do cíle. To měly za sebou zhruba 230 kilometrů.


V sobotu se začínalo už v 7 hodin ráno a tentokrát soutěž zamířila až k Bodamskému jezeru do Bregenzu, kde byl na hradě připraven oběd. Zvlněnou krajinou se jelo až do Schoppenau, kde začala silnice opět stoupat až na Hochtannbergpass (1675) a do cíle v Lechu.



Arlberg Classic patří mezi čtyři vyhlášené soutěže v Rakousku, ale trochu nás zarazilo, že bez většího diváckého zájmu podél trasy. A bohužel často v hustém silničním provozu. S tím kontrastuje atmosféra South Bohemia Classic po vedlejších jihočeských silničkách a za velkého zájmu. Určitě by se u nás zahraničním posádkám líbilo, snad jednou najdou některé z nich cestu i k nám.



Nejlepšího výsledku v součtu všech speciálních zkoušek získali Ralf Ehler a Heike Köppel s Porsche 356 Speedster, kteří nasbírali 766 bodů. Jen o pouhých šest bodů byli druzí Heinz Eberhard a Stefan Siegenthaler s BMW 328 Cabrio.



Arlberg Classic ctí kvalitu nad kvantitou a sportovní dech před společenskou událostí.




J.Lasík 28.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar