Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Arlberg Classic - Kdo neviděl, neuvěří

Nikde jinde na světě nenajdeme tolik pěkných horských soutěží pro historické automobily jako v Rakousku. Asi nejznámější je Ennstal Classic, ale pak jsou tu například Arlberg Classic, Silvretta Classic, Kitzbüheler Alpenfahrt. Z nich se letos uskutečnily pouze dvě, a to ještě v jiném netradičním termínu. Zavzpomínejme, jaká byla letošní sezona.

Soutěž v Kizbühelu byla přeložena z června na říjen, Arlberg Classic se uskutečnila na začátku září. Vlastně jen díky tomu, že se pořadatelé rozhodli okamžitě, když viděli, jaká je situace s „kovidem“. Změny a celý divný rok 2020 se projevily i na menším počtu účastníků.

Do městečka Lech am Arlberg dorazilo k 11.Arlberg Classic osm desítek posádek nejen z Rakouska, ale také z Německa, Itálie, Švýcarska, Portugalska. Letos tedy nedorazila česká dvojice otce a syna Fialové. Jako první vyjel na třídenní trať Adrian von Lerber s vozem Rolls Royce Phantom I Roadster, vyrobený v roce 1928. Ze stejného roku pocházel Bentley 4,5 litre Le Mans Open Tourer, s nímž vyrazil na horské průsmyky Wolfgang Köhne s manželkou. Jen o rok mladší byl Mercedes Benz SSKL a Fiat 513. Ve startovní listině figurovalo jednadvacet automobilů vyrobených mezi dvěma válkami, tedy do roku 19339. Právě tyto skvosty jsou vždy třešničkou na dortu při soutěžích historických automobilů.

Jejich posádky, v nejednom případě manželské dvojice, absolvují celou trať, letos měřila šest set kilometrů v otevřeném voze, ať je vedro nebo prší. Také za to sklízejí potlesk diváků po celé trase a zaslouženě.

Ale i mezi mladšími ročníky, při Arlberg Classic do roku 1973, najdeme řadu zajímavých automobilů. Vedle různých typů Jaguarů, Mercedesů nebo Porsche také třeba Bentley MK VI s karosérií Graber (1951), Lancia Aurelia (1954), Fiat Dino Spider (12968), Intermeccanica Indra (1973) atd.

Ale můžete obdivovat nejen krásné historické automobily, ale setkat se také se zajímavými lidmi z různých odvětví společenského nebo sportovního života. A tak jste si mohli pohovořit nebo získat autogram od dvojnásobné držitelky zlaté medaile ve sjezdu a slalomu na olympijských hrách v Innsbrucku a skvělé lyžařky Rosi Mittermaierové. Ta jela jako spolujezdec v BMW 2002 vedle dalšího vynikajícího lyžaře Christiana Neureuthera. Kdo se naopak zajímá o motorismus, tak si pamatuje na Prinze Leopolda von Bayerna, které mu rovněž zapůjčilo automobil firma BMW, a to model 3200. Se šlechtickým titulem nebyl ale jediný. S Porsche 356 Reuter absolvoval trať Baron Alexander von Essen s manželkou baronkou Iris.


První „zahřívací“ etapa vedla poprvé po historické alpské silnici z Lechu přes St. Christoph do St. Antonu a zpátky. Druhá etapa startovala už v pátek v osm hodin ráno a tradičně zamířila podél kaňonu Lech a Lechtall k tradičnímu zdolání průsmyku Hahntenjoch, tentokrát z obrácené strany než vloni. Přestávka na oběd proběhla ve výšce dvou tisíc metrů nad mořem u horského jezera Silvretta, aby pak po klesající silnici sestoupili účastníci do údolí. Ale to nebylo všechno. V závěru je čekal ještě Flexen pass s výškou 1773 metrů nad mořem.



Poslední etapa zamířila přes Hochtannbergpass (1.676 m n m), dále Furkajoch (1.761 m nm), s malou zajížďkou do Švýcarska na oběd v Lichtenštejnsku. Poté kolem knížecího zámku do Vaduzu a přes Bludenz, Dalaas a Stuben ještě jednou přes Flexen pass. Celkem šest set nádherných horských silniček v překrásné přírodě s výhledy na alpské velikány a tu a tam i kolem pamětihodností. A to ještě musely posádkou zvládnout dvacet zkoušek na přesnost.


Nejlépe je zvládla dvojive Winfried a Sandra Schaefenovi s Invictou Tour S-type z roku 1932. nasbírali celkem 852 bodů, zatímco na druhém místě Dieter a Tina Hornovi s Bentleyem 3,5 SS Spezial Eddy Hall Open z roku 1935 si připsali 958 bodů. V těsném závěsu za nimi skončili Christoph a Lisa Mayerovi s Lagondou 45 Le Mans (1935).


Příští 12. ročník se uskuteční ve dnech 24. a 27. června a všichni doufají, že už za normálního stavu a v plné parádě. Arlberg Classic je opravdový klenot.



JL9.12. 2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar