Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AKTUALIZOVÁNO: Vltava Historik - vítězný Štajf, skvělý Kašpar

Rallye Vltava, v koncem šedesátých a sedmdesátých let výstavní soutěž našeho automobilového sport zanikla přesně před padesáti roky. V roce 1990 přišel PAMK s nápadem uspořádat Rallye Vltava Historik, která se s malými přestávkami jezdí dodnes. Letošní rok se ale bohužel dvakrát nevyvedl.

Vedle „inventáře“ jako jsou Zipo, Silvasti, Erdi, Jensen a další jezdci se na startu objevilo několik nových tváří, ale až na jednoho si u je diváci příliš neužili a vůbec si milovníci historie soutěž moc neužili. Z dvanácti zkoušek jich bylo pět úplně nebo částečně (po projetí několika posádek) zrušeno. Třeba v pátek ze šesti hned tři. Na vině byly hlavně havárie. Nejhůře dopadli manželé Putzovi, kteří s Porsche 911 ošklivě havarovali ve čtvrté zkoušce. Michael Puzt musel být letecky převezen do plzeňské nemocnice, kde byl operován a jeho stav podle informací není dvakrát dobrý. Musíme jen doufat, že všechno dobře dopadne a držíme palce.


Ale ještě před tím už ve druhé zkoušce otočil Manule Lasagni své Audi Quattro na střechu, když zajel v prví zkoušce sedmý čas. O jedno místo za ním skončil jeden z favoritů Angelo Lombardi. Nedávný vítěz Rallye Costa Brava musel vzdát pro technickou poruchu svého Porsche 911 a pro technický problém vzdal i Ville Silvasti s Lancií 037.


Od první do čtvrté zkoušky vedl loňský vítěz Tibor Erdi jun s Fordem Sierra Cosworth, pak klesl na druhou příčku a záhy odstavil vůz pro technický problém. Na prvním místě se usadil Vojtěch Štajf s Toyotou Celica před Zipem s Audi Quattro a třetí byl Donagh Kelly s BMW M3. Po jeho jízdě na shakedownu jsme irského jezdce, startujícího u nás poprvé, považovali za černého koně a rozhodně nezklamal. Bylo vidět, že je na deštivé počasí zvyklí.


Překvapením byl i výkon španělského jezdce Xesuse Ferreira, který s Fordem Escort dojel čtvrtý, ale v cíli byl diskvalifikován, když jeho automobil neodpovídal homologaci.
Vojtěch Štajf tak dokončil na třetí pokus s Tyotou klatovskou soutěž a tentokrát s Veronikou Havelkovou na prvním místě.


Vltava Historik byla také součástí domácího šampionátu, bohužel bez účasti několika špičkových jezdců s kvalitními automobily (Neumann, Janouch, Klepáč, Kotrmon). Ale to rozhodně nesnižuje výkon Jiří Kašpara se Škodou 130 LR. Prakticky celou soutěž se přetahoval o vteřiny se Stanislavem Budilem s BMW 2002. Nakonec je v cíli dělilo pět sekundy na 7. a 8.místě absolutního pořadí. Další čtyři sekundy za Budilem skončil Petr Jurečka se Subaru Impreza. Takové pořadí bylo i v M ČR za vítězným Štajfem. Naopak se nedařilo Jindrovi Štolfovi, kterého zlobila technika tak dlouho, až musel Ford Escort odstavit a ani Mirek Janota s Opelem Ascona 400 nebyl dvakrát spokojený, byť soutěž dokončil.



„Máme oba s Veronikou z vítězství velkou radost, protože se jednalo skutečně o velmi těžkou soutěž z pohledu obtížnosti tratě i panujícího počasí. Právě vytrvalý déšť určil použití pouze mokrých pneumatik na celý závod. Pneumatiky na sucho jsme měli obuté jen na testovací zkoušce, naopak připravené zimní jsme nakonec nevyužili. V pátek jsme k bojům na trati přistoupili nejprve opatrněji, ale postupně jsme se zrychlovali. Toyota jela skutečně skvěle, děkuji mechanikům za její přípravu.“ řekl v cíli Vojtěch Štajf a dodal: „Pokud jsme chtěli myslet na vítězství, museli jsme být maďarské posádce Érdi – Kerék stále nablízku. Během pátečního večera ale přišla možnost zaútočit na vedení v soutěži, a to se nám podařilo. Na první sobotní ranní erzetě jsme ještě hodně tlačili na výkon, protože jsme o technickém problému maďarských soupeřů nevěděli. Po zbytek dne až do cíle jsme už ale měli situaci plně pod kontrolou. Chceme však také vyjádřit upřímnou lítost na smutnými následky havárií během obou soutěžních dnů.“ Po13 letech tak získal vítězství pro české barvy v domácí soutěži evropského šampionátu historiků.


1.Štajf – HavelkováToyota Celica GT Four01:02:45.2
2 .Zippo - ArenaAudi Quattro+00:02:00.1
3 .Kelly - Kennedy BMW M3 +00:02:47.8
4.Jacob - RegnierFord Escort RS 1800 +00:04:46.1
5. Graham E. - Graham A.BMW M3 +00:04:48.5
6.Reitsperger – SchaudernaFord Sierra Cosworth +00:04:54.3
7.Kašpar – AdámekŠkoda 130 LR +00:07:00.0
8.Budil – VejvodaBMW 2002 TI +00:07:05.4
9.Jurečka Petr – JurečkaSubaru Impreza 555 + 00:07:09.8
10. Sainz - CancelaSubaru Legacy RS+00:07:12.9



JL 21.4.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar