Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

7 Castles Trial po hradech a zámcích

V posledních třech letech přicházejí také u nás „do módy“ tzv. setinové rallye historických automobilů, které jsou velice oblíbené třeba v sousedním Německu i Rakousku. První vlaštovkou byla Carlsbad Classic, poté South Bohemia Classic a nyní 7 Castles Trial.

Možná škoda, že si nikdo nedal práci a nezkusil vymyslet české názvy, aby se nemusely kopírovat anglické, když ani jedna z nich není mezinárodní. Jen občas zavítá tu a tam posádka z Německa nebo Rakouska. Všechny tři a na podzim ještě hodně podobná Prague-Carlsbad Classic tvoří dohromady seriál Classic Rally, o němž, stejně jako o jednotlivých soutěžích, se dočtete na www.classicrallye.cz

Pro
tyto rallye jsou hlavní jednotlivé měřené úseky, tzv. testy přesnosti (TP). Jde o měřené úseky, které musí posádka se svým vozem projet na setinu vteřiny přesně. Zjednodušeně to vypadá následovně: čeká vás TP, jehož cílem je ujet 100 m za 20 vteřin. Letmo projede posádka startem (jasně označeným příslušnou cedulí) a spolujezdec v tu chvíli tiskne stopky a začíná počítat. Přesně ve dvacáté vteřině musí vůz projet cílem (fotobuňkou), přičemž každá setina odchylky na obě strany se počítá jako trestný bod. Pokud tedy skončíte s časem 20 vteřin a 38 setin, máte 38 trestných bodů. To je základní princip.

Soutěž s názvem 7 Castles Trial se odehrála v pátek večer a v sobotu ve Středočeském kraji za účasti 63 posádek, které musely ujet 260 kilometrů, včetně úseků, v nichž se pravidelnost měří na setiny sekundy. A za odchylky pak posádky „fasují“ trestné body, které rozhodují o konečném pořadí.

Centrum celé akce bylo na parkovišti u NH Caru na Strahově, a odtud vyjížděly posádky do obou etap. První vedla směr Dobřichovice, Řitka, Měchenice, zpátky na Strahov. Sobotní začínala už v půl deváté a jela se v okolí Karlštejna, Srbska, Křivoklátu, Lán, Smečna, Slaného, Okoře opět do hlavního města. Na Křivoklátě se dokonce postaraly o turistickou atrakci, neboť časová kontrola byla přímo na nádvoří hradu.

Setinové rallye jsou vhodné spíš pro automobily od 50. do 70. let, přesto se v Praze objevil i jeden předválečný automobil – šestiválcová Škoda 645 z roku 1930. Nejmladším poválečným historikem byla Škoda Tudor vyrobená v roce 1948. Pak už následovala padesátá léta, kam patřily třeba MG A, Austin Healey, Jaguar XK 140 DHC, Porsche 356 Speedster nebo Škoda 440 Spartak. Setinovou rallye můžete jet prakticky s jakýmkoliv automobilem, ať s americkým křižníkem Cadillac nebo malým fiátkem pětistovkou či s Ferrari 208 GTB.

První etapa Vyšla nejlépe Petru a Tomáši Fialovým s Austinem Healey, kteří nasbírali 200 bodů, tedy o 36 bodů méně než Štěpán Pance a Albert Pance s Alfou Romeo Giulia Sprint. Druhý den si pak pořadí prohodili. V pátek třetí byl Antonín Šikal s Fordem Capri, ale celkově získali zelený věnec nakonec manželé Jiří a Renata Vítkovi s MG A. Kompletní výsledky najdete na výše uvedeném webu.


1.Pance Š. – Pance A.Alfa Romeo Giulia Sprint322
2.Fiala P. – Fiala T.Austin Healey337
3.Vítek J. – Vítková R.MG A504
4.Vlk – BeránekMG B667
5.Čermák – SutnarŠkoda Octavia Combi713




H.Lasík 30.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar