Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

20.Jarní rallye se stoletým Renaultem VI

První veteránskou Jarní rallye uspořádal Veteran&Vintage Club Praha už v roce 1988 a od té doby vystřídal celou řadu lokalit – Zruč nad Sázavou, Prahu, Telč, Třeboň, Mělník, Dobříš.

Letos se již po třetí sejdou účastníci o tomto víkendu v hotelu Solenice, nad hrází Orlické přehrady. První ročníky měly velikou zahraniční účast, vyplývající z cenových rozdílů mezi socialistickými cenami a v okolních státech kapitalistické soustavy. V prvních letech po roce 1989 hrála svoji roli i zvědavost a pro některé účastníky určitá exotika pro ně dříve neznámého prostředí.
„Měli jsme na seznamu též účastníky ze Spojených států amerických. Ti se při prohlídce historické Prahy odloučili od skupiny a když se zase našli, říkali že se zapovídali se sousedy z Los Angeles, které potkali u Staronové synagogy. S plynoucím časem jsme se z exotické země postupně stávali běžnou evropskou zemí včetně toho, že i zdejší ceny se postupně přibližují sousedům, a tak motivem pro stálý zájem zahraničních účastníků musí být nutně něco jiného. S trochou domýšlivosti si říkáme, že je jim asi u nás dobře“, vzpomíná jeden z hlavních organizátorů Jan Täubel.
Ročník 2007 bude poslední s centrem v Solenici, příští rok se zřejmě soutěž přesune na Šumavu, do oblasti kolem Kašperských hor. Je to region tak různorodý a nádherný, že se máme všichni na co těšit. U nás existuje řada podniků, ale jen málo z nich má delší tradici. Obvykle ty, které pořádají veliké kluby s početnou členskou základnou. Veteran&Vintage Club Praha patří mezi malé, takže stojí a padá s několika lidmi. Dvacet let se však snaží dělat solidní podniky, které by měly lidem přinášet radost, odreagování a příjemné pocity. První ročníky měly na startovních listinách 70, 80 účastníků, v posledních letech se snaží o spíše komorní pojetí, aby dosáhli zmíněné pohody.
[b]Letošní jubilejní 20. Jarní rallye se koná ve dnech 25. až 27. května 2007 za účasti zhruba padesátky historických vozidel z let 1905 až 1975. Diváci se tak mohou těšit na Renault VI/a, nejstarší automobil celé soutěže, dále se představí např. Laurin&Klement 110, Rolls Royce 20 HP (1925), Ford T (1926), Ford A (1927), Škodu 4R (1928), BMW Dixi
(1928) Zhruba polovinu budou tvořit předválečné automobily, které doplní novější vozy jako například MG TC (1947), MG A (1959), nebo tři Alfy Romeo. Nejmladším bude Jaguar XJC z roku 1975.
Trať povede okolo středního toku Vltavy a bude dlouhá ca 130 km. Program zpestří vyjížďka lodí po hladině Orlické přehrady, návštěva starobylého Vysokého Chlumce se svým hradem a pivovarem Lobkowicz. Tradiční zastávkou je už zámek Dobříš.





Sobota 26. 5. 2007

9.00 Start 1. etapa - Hotel Solenice (Bohostice, Cetyně, Pečice, Zbenice, Chraštičky, Kozárovice, Kožlí, Lety, Mirovice, Slavkovice, Rakovice, Čimelice, Smetanova Lhota)

10.20 Cíl 1. etapy – Zvíkovské Podhradí

14.00 Start 2. etapy – Zvíkovské Podhradí (Sobědraž, Pechova Lhota, Kovářov, Vepice, Vladyčín, Krchov, Petrovice, Vilařova Lhota, Počepice)

15.00 Cíl 2. etapy – Vysoký Chlumec

16.45 Start 3. etapy – Vysoký Chlumec (Pořešice, Bláhova Lhota, Vletice, Krásná Hora, Podmoky, Milešov, Hřebeny)

17.45 Cíl 3. etapy – Hotel Solenice



Neděle 27. 5. 2007

8.30 Start 4. etapy - Hotel Solenice (Hřebeny, Milešov, Podmoky, Řadovy, Krásná Hora, Řadovy, Kamýk, Blatnice, Velká, Obory, Nečín, Dřevníky, Drhovy, Rybníky)

9.50 Cíl 4. etapy zámek Dobříš

11.20 Start 5. etapy – zámek Dobříš (Obořiště, Ostrov, Višňová Jelenice, Dolní Hbity, Nepřejov, Větrov)

12.20 Cíl 5. etapy


JL, 22.5.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar