1000 mil česloslovenských odstartovalo
Dnes přesně v 7 hodin ráno se vydala první posádka ve složení Bohumír Sedláček a Jan Sedláček na voze Aero 500 na trať vzpomínkové jízdy 1000 mil československých. Za nimi pak v minutových intervalech další čtyři desítky předválečných automobilů.
Nejstarším automobilem na trase z Prahy do Bratislavy a v sobotu opět zpátky byla Praga Piccolo z roku 1926 a také druhým nejstarším byla opět Praga Piccolo, ale o tři roky mladší.
Na místech spolujezdců jsme viděli na startu u Národního technického muzea mnoho žen, ale za volantem pouze Veroniku Krejsovou se sedmiletou dcerou Esterkou, nejmladší účastnicí závodu. Jedou se Škodou Popular Roadster z roku 1939. Kdyby se jim snad cestou něco pokazilo, což nepředpokládáme, tak se nemusí o svůj osud bát. V doprovodném automobilu jede Břetislav Enge, slavná postava našeho i evropského automobilového sportu. A její otec Mirek Krejsa je hlavním pořadatelem a společně s Lenkou jedou s Lagondou Three Litre, rok výroby 1933.
S druhou Lagondou 16/80 se vydal na trať Zdeněk Novotný a startovní pole uzavíral Tomáš Kalklus s manželkou Renatou s nádherným Bentleyem, který je zároveň svým objemem takřka 4,5 litru nejsilnějším automobilem v závodě 1000 mil.
Za zmínku strojí ještě krásný Walter Super 6 z roku 1930 Petra Volfa nebo prototyp aerodynamické Tatry 77 z roku 1934.
V Bratislavě jsou posádky očekávány mezi 16 a 17.hodinou. Časový harmonogram najdete v rubrice Historie.
JL 15.6.2017
Na místech spolujezdců jsme viděli na startu u Národního technického muzea mnoho žen, ale za volantem pouze Veroniku Krejsovou se sedmiletou dcerou Esterkou, nejmladší účastnicí závodu. Jedou se Škodou Popular Roadster z roku 1939. Kdyby se jim snad cestou něco pokazilo, což nepředpokládáme, tak se nemusí o svůj osud bát. V doprovodném automobilu jede Břetislav Enge, slavná postava našeho i evropského automobilového sportu. A její otec Mirek Krejsa je hlavním pořadatelem a společně s Lenkou jedou s Lagondou Three Litre, rok výroby 1933.
S druhou Lagondou 16/80 se vydal na trať Zdeněk Novotný a startovní pole uzavíral Tomáš Kalklus s manželkou Renatou s nádherným Bentleyem, který je zároveň svým objemem takřka 4,5 litru nejsilnějším automobilem v závodě 1000 mil.
Za zmínku strojí ještě krásný Walter Super 6 z roku 1930 Petra Volfa nebo prototyp aerodynamické Tatry 77 z roku 1934.
V Bratislavě jsou posádky očekávány mezi 16 a 17.hodinou. Časový harmonogram najdete v rubrice Historie.
JL 15.6.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout