Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

1000 mil česloslovenských odstartovalo

Dnes přesně v 7 hodin ráno se vydala první posádka ve složení Bohumír Sedláček a Jan Sedláček na voze Aero 500 na trať vzpomínkové jízdy 1000 mil československých. Za nimi pak v minutových intervalech další čtyři desítky předválečných automobilů.

Nejstarším automobilem na trase z Prahy do Bratislavy a v sobotu opět zpátky byla Praga Piccolo z roku 1926 a také druhým nejstarším byla opět Praga Piccolo, ale o tři roky mladší.


Na místech spolujezdců jsme viděli na startu u Národního technického muzea mnoho žen, ale za volantem pouze Veroniku Krejsovou se sedmiletou dcerou Esterkou, nejmladší účastnicí závodu. Jedou se Škodou Popular Roadster z roku 1939. Kdyby se jim snad cestou něco pokazilo, což nepředpokládáme, tak se nemusí o svůj osud bát. V doprovodném automobilu jede Břetislav Enge, slavná postava našeho i evropského automobilového sportu. A její otec Mirek Krejsa je hlavním pořadatelem a společně s Lenkou jedou s Lagondou Three Litre, rok výroby 1933.


S druhou Lagondou 16/80 se vydal na trať Zdeněk Novotný a startovní pole uzavíral Tomáš Kalklus s manželkou Renatou s nádherným Bentleyem, který je zároveň svým objemem takřka 4,5 litru nejsilnějším automobilem v závodě 1000 mil.


Za zmínku strojí ještě krásný Walter Super 6 z roku 1930 Petra Volfa nebo prototyp aerodynamické Tatry 77 z roku 1934.


V Bratislavě jsou posádky očekávány mezi 16 a 17.hodinou. Časový harmonogram najdete v rubrice Historie.



JL 15.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar