Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

1000 mil československých - start už ve čtvrtek

Ve čtvrtek 17.června v 16. hodin se vydá z Dolních Počernic jako první kutnohorský Jan Egidy s Fiatem 514, rok výroby 1930, na trať vzpomínkové jízdy 1000 mil československých, o pohár Jiřího Kristiána Lobkowicze.

Společně se spolujezdcem Václavem Čihounkem jsou jednou z dvanácti nejodvážnějších posádek, které chtějí absolvovat celou trať, tedy Praha-Bratislava-Praha-Bratislava-Praha. K tomu jen dodejme, že první část se jede non-stop až do pátečního večera v Bratislavě. Tady posádky přenocují a ráno se vydají zpátky do Prahy. Společně s nimi startují už ve čtvrtek ještě třeba Pavel Procházka s Pragou Piccolo Cabrio, František Bauer s MG K3 UVA, Markéta Profeldová s Jaguarem SS 100 a pochopitelně také Miroslav Krejsa s manželkou s MG Midget PA vyrobený v roce 1934.
Ti „méně odvážní“ vyrazí na trať úderem osmé hodiny ranní v pátek a trasu absolvují pouze jednou. V této skupině není o krásné automobily nouze – Lincoln L (1928), Packard Eight (1929), Lagonda (1031), Pierce Arrow (1933), Praga Golden (1936), Ford A40 (1930), Škoda Rapid (1940) atd. Nejmladším vozem mezi čtyřiceti přihlášenými bude Alfa Romeo z roku 1969.
V letošním roce tak opět Veteran Car Club Praha připomíná slávu závodu 1000 mil československých, jehož tři ročníky se uskutečnily v letech 1933 až 1935. Ve své době šlo o největší automobilový závod na našem území. Už v roce 1970 si VCC Praha poprvé připomněl tento závod vzpomínkovou jízdou na polovině původní tratě, tedy pouze z Prahy do Bratislavy a zpět. Do „závodu“ se tehdy vydalo 56 automobilů, do cíle jich dojelo 39. Absolutní vítěz Milan Vaníček dosáhl na voze Salmson času 10.17.45 hodin, kategorii Classic vyhrál ing. Jaroslav Hausmann na MG z roku 1936 v čase 8:26.50. Po několika ročnících, kdy rostla hustota a rychlost silničního provozu, od této myšlenky pořadatelé ustoupili a místo toho začali pořádat oblíbenou Pražskou veteran rallye.
Nyní na posádky opět čeká trať přes Kolín, Čáslav, Golčův Jeníkov, Vilémov, Chotěboř, Žďár nad Sázavou, Velkou Bíteš, Brno, Rajhrad, Židlochovice, Břeclav, Malacky do Bratislavy a zase zpátky. Zájem o start svědčí o tom, že i u nás jsou nadšenci, kteří touží dobývat velké vzdálenosti.


Předpokládané časy průjezdů


Čtvrtek 17.června
15 – 16 hPřejímka skup.A v zám. zahrada Dolní Počernice
16.00Start skupiny A
19.00Průjezd Ostrovačice (restaurace u Nedbálků)
24.00Otočka v Bratislavě (Hviezdoslavovo náměstí)



Pátek 18. června
03.00Průjezd Ostrovačice (restaurace u Nedbálků)
06.00 – 08.00Přejímka skup.B, Dolní Počernice)
08.00Otočka skupiny A + start skupiny B
09.00Časová kontrola Čáslav (parkoviště na objezdu)
11.00Časová kontrola Ostrovačice (restaurace u Nedbálků)
16.00 – 18.00cíl Bratislava (Hviezdoslavovo náměstí)



Sobota 19. června
09.00Start Bratislava
11.00Časová kontrola Ostrovačice (restaurace u Nedbálků)
15.00Časová kontrola Čáslav (parkoviště na objezdu)
17.00 – 19.00Cíl Hotel Paříž Praha



Časy jsou počítány z průměrné rychlosti 40-50km/h na trati Praha – Bratislava (cca 400 km). Předpokládá se, že skupina A absolvuje část Praha – Bratislava – Praha průměrem 50km/h.



Jl, 16.6.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar