1000 mil československých jelo jen 18 vozidel
Zatímco na Veteránské rojení přijela více než stovka automobilů, tak na start vzpomínkové jízdy 1000 mil československých se jich dostavilo pouhých šestnáct automobilů a dva motocykly. Důvodů tak nízké účasti bude asi hned několik.
Na prvním místě asi skutečnost, že se startovalo sice z Prahy, ale nikoliv od budovy Autoklubu ČR, ale až kdesi za Prahou, z Dolních Počernic. Za druhé, trasa vedla pouze do Velkého Meziříčí, kde pak v sobotu a v neděli proběhly dvě krátké etapy. Na to asi nikdo není moc zvědavý, zvláště když dvoučlenná posádka zaplatí za tuto „legraci“ šest tisíc korun. Nejelo se tedy ani do Bratislavy a zpátky, tedy na poloviční vzdálenost, než byla původní trať závodu v letech 1933 až 35.
Vloni se jízdy zúčastnilo asi čtyřicet automobilů vyrobených pouze do roku 1939, letos pořadatelé předpokládali účast rovněž čtyřiceti posádek, ale věk automobilů byl omezen až na rok 1968.
Pohled na šestnáct vozidel a dva motocykly Jawa 500 byl doslova žalostný. Navíc žádná mediální propagace (asi to bylo v tomto případě i lepší), ani připomínka na slavný závod, který byl pro většinu tehdejších českých automobilek prestižní záležitostí (viz Historie).
Jako první vyrazil na trať Rolls Royce Silver Ghost z roku 1926 s Evženem Majorošem, druhým skvostem byl Chevrolet AC (1928) Tomáše Durdíka. Pozoruhodný stroj představil František Bauer, který vyrazil na trať, jako jediný v otevřeném voze MG UVA Magnette, s nímž se v roce 1935 závodu skutečně zúčastnil ing. Pohl, jak dokládá plaketa na voze. Protože však údajně nemohl použít původní motor, tak vůz poháněl škodovácký agregát z Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Vůz byl přestavěn, na chladiči měl znak Škoda, ale stále je ve stavu, jak s ním jezdil ing. Pohl.
V letech 1970 až 72 se pokusil pražský veteran Car Club vzkřísit závod, ale hustota provozu neumožňovala závodění na původní trati. Proto v následujících letech pořádal Pražskou Veteran Rallye, která patřila k velice vydařeným a oblíbeným soutěžím s bohatou účastí. Možná by bylo dobré, kdyby se k této tradici opět vrátil.
Jindřich Lasík, 17.6.2008
Vloni se jízdy zúčastnilo asi čtyřicet automobilů vyrobených pouze do roku 1939, letos pořadatelé předpokládali účast rovněž čtyřiceti posádek, ale věk automobilů byl omezen až na rok 1968.
Pohled na šestnáct vozidel a dva motocykly Jawa 500 byl doslova žalostný. Navíc žádná mediální propagace (asi to bylo v tomto případě i lepší), ani připomínka na slavný závod, který byl pro většinu tehdejších českých automobilek prestižní záležitostí (viz Historie).
Jako první vyrazil na trať Rolls Royce Silver Ghost z roku 1926 s Evženem Majorošem, druhým skvostem byl Chevrolet AC (1928) Tomáše Durdíka. Pozoruhodný stroj představil František Bauer, který vyrazil na trať, jako jediný v otevřeném voze MG UVA Magnette, s nímž se v roce 1935 závodu skutečně zúčastnil ing. Pohl, jak dokládá plaketa na voze. Protože však údajně nemohl použít původní motor, tak vůz poháněl škodovácký agregát z Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Vůz byl přestavěn, na chladiči měl znak Škoda, ale stále je ve stavu, jak s ním jezdil ing. Pohl.
V letech 1970 až 72 se pokusil pražský veteran Car Club vzkřísit závod, ale hustota provozu neumožňovala závodění na původní trati. Proto v následujících letech pořádal Pražskou Veteran Rallye, která patřila k velice vydařeným a oblíbeným soutěžím s bohatou účastí. Možná by bylo dobré, kdyby se k této tradici opět vrátil.
Jindřich Lasík, 17.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












