Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

1000 mil československých aneb 960 kilometrů s veterány

Tři dny úžasného „závodění“ mají za sebou posádky 1000 mil československých. Více než stovka historických automobilů vyrobených do roku 1939 ujela mezi Prahou a Bratislavou a zpět 960 kilometrů.

Soutěž jsme doprovázeli tři dny a musíme říct, že jsme plni zážitků a dojmů a nových přátelství. První i třetí etapa, která se odehrávala mezi Prahou a Bratislavou byla až na výjimky podobná s minulými ročníky. Druhou etapu připravují slovenští veteránisté a nutnou přiznat, že měli letos šťastnou ruku.


Kromě dvou jízd pravidelnosti po uzavřené trati závodu do vrchu na Babu totiž připravili třicet kilometrů dlouhý ve vojenském prostoru. Prvních deset kilometrů bylo šotolině, zbytek po úzkých asfaltových silničkách. Vzhledem k horkému dni se tak prášilo tolik, že jsme se museli zhruba po polovině startovního pole přesunout na zpevněné cesty.


Oběd byl tentokrát v zámku v Pezinku a po krátké pause se kolona historických automobilů přesunula do Bratislavy.



Na rozdíl od čtvrteční a páteční etapy, kdy teplota dosahovala třicet stupňů provázely část poslední etapy drobné přeháňky as sluníčko vysvitlo až odpoledne, kdy se už všichni těšili na dojezd k technickému muzeu. Zvláště silničky Vysočiny jsou přímo stvořené pro 1000 mil československých.


Jak jsme už řekli, soutěž je určená pro předválečné historické automobily nejrůznějších kategorií. Ovšem pomyslnou třešničkou jsou závodní nebo vyloženě sportovní automobily. Sledovat například Standu Profelda se synem Honzou v Bugatti 37 je velkým zážitkem. Občas to v zatáčkách vypadá, že snad vypadne z vozu.


Pozadu nezůsávala ani jeho paní Markéta s Nostalgie Bugatti, která tentokrát absolvovala soutěž bez větších problémů. Krásnou jízdu předváděl i Němec M.Peter s nádhernou Alfou Romeo 8C Monza nebo majitelé britských Lagond, to znamená T.Kalkus nebo J.Flidr.


Hrdinou byli opět manželé Stauchovi s Bugatti 13 Brescie, mimochodem nejstarším automobilem na trati. Milý zpestřením byli holandští manželé Stapelovi s Bugatti 23 Brescia nebo Němec A.Dirmberger s vozem Bentley 3L Short. Zapomenout nesmíme ani na Petra Kožíška a MG TA Speciel. Mimo soutěž se po trati pohyboval v hodně svižném tempu Mirek Krejsa, hlavní pořadatel, s vozem Wolseley.



Míle se vydařily po všech stránkách a my se k nim ještě vrátíme.




J.Lasík 15.8.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar