1000 mil československých 2022 startuje se šesti bugatkami
Ve čtvrtek v 6 hodin ráno se vydá na trať jako první Jawa Minor Roadster z roku 1939 řízená dvojící Lukáš Kudrna a Hana Kudrnová a pak v minutových intervalech dalších 115 posádek s automobily vyrobenými do roku 1945.
Ve středu odpoledne před budovou Autoklubu ČR proběhla přejímka historických automobilů za velkého zájmu většinou náhodně kolemjdoucích. K tomu vyhrával plzeňský dixieland, nechyběla ani módní přehlídka. Ani ne po roce, vloni se jely míle v srpnu, jsme potkávali samé známé, většinou pravidelné účastníky.
Do soutěže odstartuje například šest vozů Bugatti – Stanislav Profeld s T37, jeho paní Markéta se 44, dále Jakub Stauch si odbude premiéru se 44, z Německa dorazily dvě posádky s modely 35 B a T51, Ladislav Novák jede tradičně s T57 Ventoux. Zvláště Bernhard Stolz s Bugatti T51 patří ke zkušeným jezdcům mnoha zahraničních akcí.
Mílovou premiéru s vozem Hispano Suiza H6 má Pavel Beran, z Polska přijela posádka se zajímavým vozem Chrysler 75 Sport Roadster. Na trati se objeví také pět rychlých automobilů Lagonda a čtyři vozy Bentley. Jedním z nejsilnějších automobilů (5,2 l) je La Salle Convertible Coupe z roku 1939. Tento skvost jsme obdivovali před týdnem na Rojení. K raritám patří v našich kruzích Volvo P36 Carioca (1935), jeden ze tří pojízdných automobilů.
Vrchol české produkce zastupuje šestiválec Walter Super 6, vyrobený v roce 1939. Za volant usedne Petr Volf, zatímco syn Petr zastává opět roli navigátora. Diváci obdivovaly rovněž Tatry – model 87, model 97. Kromě české značky Tatra je nejvíce zastoupena BMW, převážně šestiválců 326.
Pokud se chcete dozvědět víc, potom na www.1000milčeskoslovenských.cz
První etapa vede do Bratislavy a většinou kopíruje trať tří ročníků z poloviny třicátých let. Pátek je vyhrazen slovenské etapě se startem a cílem v Bratislavě a v sobotu od půl sedmé ráno se budou posádky vracet zpátky do Prahy. Po 16. hodině jsou očekávány před Národním technickým muzeem
JL 15.6.2022
Do soutěže odstartuje například šest vozů Bugatti – Stanislav Profeld s T37, jeho paní Markéta se 44, dále Jakub Stauch si odbude premiéru se 44, z Německa dorazily dvě posádky s modely 35 B a T51, Ladislav Novák jede tradičně s T57 Ventoux. Zvláště Bernhard Stolz s Bugatti T51 patří ke zkušeným jezdcům mnoha zahraničních akcí.
Mílovou premiéru s vozem Hispano Suiza H6 má Pavel Beran, z Polska přijela posádka se zajímavým vozem Chrysler 75 Sport Roadster. Na trati se objeví také pět rychlých automobilů Lagonda a čtyři vozy Bentley. Jedním z nejsilnějších automobilů (5,2 l) je La Salle Convertible Coupe z roku 1939. Tento skvost jsme obdivovali před týdnem na Rojení. K raritám patří v našich kruzích Volvo P36 Carioca (1935), jeden ze tří pojízdných automobilů.
Vrchol české produkce zastupuje šestiválec Walter Super 6, vyrobený v roce 1939. Za volant usedne Petr Volf, zatímco syn Petr zastává opět roli navigátora. Diváci obdivovaly rovněž Tatry – model 87, model 97. Kromě české značky Tatra je nejvíce zastoupena BMW, převážně šestiválců 326.
Pokud se chcete dozvědět víc, potom na www.1000milčeskoslovenských.cz
První etapa vede do Bratislavy a většinou kopíruje trať tří ročníků z poloviny třicátých let. Pátek je vyhrazen slovenské etapě se startem a cílem v Bratislavě a v sobotu od půl sedmé ráno se budou posádky vracet zpátky do Prahy. Po 16. hodině jsou očekávány před Národním technickým muzeem
JL 15.6.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout