Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Winter Trial ukrajuje první kilometry

Prvních 443 kilometrů, z toho tři stovky po silnicích druhých i třetích tříd, mají za sebou účastníci první etapy jubilejního dvacátého ročníku jízdy pravidelnosti historických automobilů Winter trial, pořádaných holandskými nadšenci.

Od pražského hotelu Hilton zamířily posádky na Konopiště, kde je čekal na parkovišti první test a v Myslivně malé občerstvení, aby pak přes Bystřici, Louňovice, Čechtice pokračovaly do Lipnice nad Sázavou, kde končil měřený úsek, jehož začátek byl kousek za Koberovicemi. Tady také poprvé viděly sníh a led, na který bude asi letošní soutěž dost chudá.


Po obědě se pokračovalo směr Havlíčkův Brod, Havlíčkova Borová, kde se zase svezly pár metrů po sněhu a dále směre Herálec, Dalečín, Tišnov do Brna k dalšímu testu. To už měly za sebou tři stovky kilometrů a zbývalo dojet po dálnici do Olomouce.


Startovní pole je rozdělené na dvě kategorie – Trial, která je víc soutěžní. V ní startují ti odvážnější, protože mají v itineráři i dvě noční velice náročné etapy. Zítra v Orlických horách a ve čtvrtek tradičně na Českokrumlovsku. Druhá kategorie Challenge je spíš „výletní“, i když ve Winter Trialu o žádný výlet opravdu nejde. Ale o výsledku rozhodují právě měřené úseky pravidelnosti.


Obdiv zaslouží dvě anglické posádky Elliot Dále a Charlotte Ryall s vozem Bentley Derby a Stuart a Emily Andersson s Bentley Derby Special, oba byly vyrobené v roce 1936. Dnešní teploty kolem nuly, a přestože bylo mlhavé počasí, tak jim bylo relativně teplo. V minulosti jsme je vídali jezdit hlubokým sněhem a za mrazu.


Krásný pohled je pochopitelně na vozy Porsche 911 ze šedesátých let nebo mohutná Volva 122 Amazon nebo Fordy Escort. Řekli bychom soutěžácká klasika, do které musíme zařadit i naši Škodu 130 RS dvojice Karel Mach a Jan Bláha. Ale k vidění jsou i méně známé automobily, jako například Triumpf Stag z roku 1977, Datsun 280 TZ (1979), Daf 66 Marathon (1975), srdce veteránských rally se rozbuší i při pohledu na Fiat 124 Abarth nebo krásný Ford Capri.


V pondělí čeká posádky další porce kilometrů, nejdříve okruh po Ecce Homo a pak vzhůru do Jeseníků. Challenge absolvuje přes tři stovky kilometrů a trial ještě dalších sto padesát nočních v centru Orlických hor, kde lze podle posledních zpráv očekávat i led.


V kategorii Trial vede Mark Godfrey s Fordem Escort před Dennisem Kuipersem s Porsche 911 a Erwinem Doctorem s Fordem Escort. V Challenge si první den vedli nejlépe Dick de Regt s VW Brouk před Janem Gerritsenem s Porsche 912 a Janem de Vriyem s BMW 2000 Ti.


J.lasík 26.1.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar