Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Grand Prix pro historické automobily

Čtyři velké veteránské akce, i když každá jiného charakteru, budou mít v sezoně 2019 jedno společné. Jsou zařazeny do nového poháru Grand Prix pro historické automobily vyrobené do roku 1939.

A kdo má tento seriál na svědomí? Tak především paní Markéta Profeldová a dále pánové Mirek Krejsa, Karel Kupka a Ladislav Samohýl. Všichni mají v krvi lásku k veteránům a bohaté zkušenosti s pořádáním akcí. Dali hlavy dohromady a výsledkem je Grand Prix.

Prvním podnikem bude v polovině června 1000 mil československých na trase Praha-Bratislava-Praha s „mezietapou“ na Slovensku včetně závodu do vrchu na pezinské Babě. Letos se soutěže zúčastnilo na devět desítek automobilů. Největší zásluhu na rozvoji tohoto závodu je veteránský nadšenec Miroslav Krejsa.

O čtrnáct dní později si Grand Prix dá dostaveníčko na brněnském výstavišti při Brno Revival. Tuto akci pro závodní a sportovní historické automobily i motocykly uspořádal poprvé pan Karel Kupka. A hned si získala mezi účastníky velkou oblibu. A vůbec nevadí, že se o nic nezávodí a pouze jde o demonstrační jízdy, při nichž létají dlažební kostky nejen od automobilů, ale i motocyklů. Tolik krásných strojů na jednom místě u nás jen těžko někde jinde uvidíte.

Úplně jiný ráz má Grand Prix Bugatti ve Zlíně v rámci Barum rally. V tomto případě přišel s nápadem pan Ladislav Samohýl, který před jedenácti roky přemluvil pana Miloslava Regnera, ředitele barumky. Od té doby se bugatky i další historické automobily prohánějí po úvodní městské rychlostní zkoušce před hlavním startovním pole soudobých automobilů. Atmosféra je tady vždy úžasná, třeba už jen díky divácké kulise. Vždyť vozidla sleduje až pětatřicet tisíc diváků.

Poslední akcí seriálu bude závod do vrchu Zbraslav – Jíloviště, o jehož rozvoj se nejvíce zasloužila paní Markéta Profeldová. Před několika roky se jí podařilo prosadit, aby se jízdy pravidelnosti zúčastnily jen automobily a motocykly do roku 1939. Akci to jen prospělo a původní obavy, že bez poválečných automobilů bude účast menší, se rozhodně nepotvrdily. Spíš naopak, více než dvě stovky vozidel jsou nejlepším dokladem.


„My vlastně obnovujeme historickou tradici. Autoklub stál u vzniku a byl přímým pořadatelem věhlasných 1000 mil československých i Zbraslav–Jíloviště, jednoho z nejstarších závodů u nás. Šampionátem navazujeme na tento odkaz a zároveň chceme podpořit současné pořadatele v jejich úsilí,“ uvedl prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček. Autoklub ČR se ujímá role zastřešující organizace a sportovní autority. Dále zabezpečí dodávku technického zajištění systému měření času a vyhodnocení výsledků, organizační a materiální vybavení, komunikaci s veřejností a médii a propagaci šampionátu.
Do konce února 2019 budou zveřejněny standardní propozice na nových webových stránkách s představením vizuálu šampionátu. Z každého závodu bude pro média připravena foto/video dokumentace s tiskovou zprávou.


První ročník šampionátu GRAND PRIX historických vozidel se pojede v roce, kdy Autoklub ČR slaví 90. výročí klubového domu v Opletalově ulici a 115 let od založení Autoklubu ČR. „Naším cílem je otvírat klubový dům široké veřejnosti. Již letos se nám to povedlo velmi úspěšnou akcí Pocta motorismu. I v jubilejním roce se zaměříme na šíření slávy nejproslulejší motoristické adresy u nás. A šampionát historických vozidel bude jednou z akcí, kterou chceme přilákat pozornost,“ prozradil Jan Šťovíček.


Dodejme, že v přízemí jsou vystaveny tři originální vozy Bugatti a věrná kopie Bugatti Nostalgic. Součástí je i výstava fotografií věnované Elišce Junkové



Kalendář závodů:
1000 mil Československých 13. – 15. 6. 2019
Brno Revival 29. – 30. 6. 2019
Grand Prix Bugatti Zlín 16. - 18. 8. 2019.
Zbraslav–Jíloviště 7. – 8. 9. 2019



JL 18.12.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar