Škoda Hispano Suiza - premiéra na klenotech
Letošní rok se nese ve znamení oslav 130 let značky Škoda a 50 let modelu Škoda 130 RS, ale tak trochu se zapomíná ještě na jedno výročí – 100 let od fúze firem Laurin Klement a Škoda. Smlouvu podepsali na zámku v Lobči, pánové Václav Klement za LK a Jaromír Šimonek za Škodovy závod Plzeň.
Česká automobilka Škoda tak vznikla zakoupením mladoboleslavské firmy Laurin&Klement koncernem Škoda se sídlem v Plzni. Od té doby vyráběla vozy pod značkou Škoda. V Plzni ale byla vyrobena ve francouzské licenci malé série vozů Škoda-Hispano Siuza. Až dosud bylo možné vídat jeden model, která je ve vlastnictví muzea Škoda, ve výjimečných příležitostech. Nyní na Automobilových klenotech měl premiéru druhý automobil Škoda Hispano Suiza H6B z roku 1928.
Původní model Hispano Suiza H6 byl vyráběn od roku 1919 a jeho šestiválec byl odvozen z leteckého motoru používaného za první světové války. Dosahoval výkonu až 135 k při 2400/min. Podvozek byl vyráběn automobilním oddělením Škody v Plzni. Na podvozky se stavěly dvou až sedmimístné karosérie, od karosářů jako Brožík nebo Aero a později také z vlastní karosárny Škoda v Mladé Boleslavi. Celkem bylo v ČSR v letech 1926 až 1928 postaveno sto chassis ve dvou sériích.
Tento vůz výrobní číslo 473 byl objednán obchodním ředitelstvím pro výstavu v Praze a dodán ke karosování firmě Aero dne 12.06.1928 pod zakázkovým číslem 55.19-3176. Další historie vozu není známá, dochoval se pouze jako chassis v souboru dílů použitých za dob normalizace na různé účely (například převodovka a další díly byly použity do domácího traktoru).
Současný majitel se proto rozhodl provést rekonstrukci snad nejznámější kreace kdy vytvořené na chassis ŠHS a to dvoumístný roadster dle dochovaného výkresu nazvaného „Sportovní karoserie“ podepsaný „Vogel“ a datovaný 24.10.1927.
Výsledkem je naprosto bezvadná reinkarnace této jedinečné karoserie, kterou tak můžeme, díky umění řady kvalitních renovačních dílen dnes obdivo
JL 1.5.2025
Původní model Hispano Suiza H6 byl vyráběn od roku 1919 a jeho šestiválec byl odvozen z leteckého motoru používaného za první světové války. Dosahoval výkonu až 135 k při 2400/min. Podvozek byl vyráběn automobilním oddělením Škody v Plzni. Na podvozky se stavěly dvou až sedmimístné karosérie, od karosářů jako Brožík nebo Aero a později také z vlastní karosárny Škoda v Mladé Boleslavi. Celkem bylo v ČSR v letech 1926 až 1928 postaveno sto chassis ve dvou sériích.
Tento vůz výrobní číslo 473 byl objednán obchodním ředitelstvím pro výstavu v Praze a dodán ke karosování firmě Aero dne 12.06.1928 pod zakázkovým číslem 55.19-3176. Další historie vozu není známá, dochoval se pouze jako chassis v souboru dílů použitých za dob normalizace na různé účely (například převodovka a další díly byly použity do domácího traktoru).
Současný majitel se proto rozhodl provést rekonstrukci snad nejznámější kreace kdy vytvořené na chassis ŠHS a to dvoumístný roadster dle dochovaného výkresu nazvaného „Sportovní karoserie“ podepsaný „Vogel“ a datovaný 24.10.1927.
Výsledkem je naprosto bezvadná reinkarnace této jedinečné karoserie, kterou tak můžeme, díky umění řady kvalitních renovačních dílen dnes obdivo
JL 1.5.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout