Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

S Octavií TD na almy (I)

Máte ještě dovolenou? A chtěli byste ji strávit v malebné krajině a zároveň udělat něco pro své zdraví, potom máme pro vás jeden tip – údolí almů – Grossarltal v Rakousku.

Pro české turisty oblast dosud nepoznaná, a přitom romantická a klidná. Opravdový balzám na nervy. Tam zapomenete na každodenní stresy, problémy a odpočinete si od civilizace. Mluvíme z vlastní zkušenosti, protože oblast Grossarltalu jsme navštívili již třikrát. A podzim je zde prý nejkrásnější, takže máte jedinečnou šanci vyrazit.

Z hraničního přechodu Dolní Dvořiště sem můžete dorazit hned několika trasami, podle toho jestli chcete být na místě co nejrychleji a upřednostňujete dálnici anebo si chcete cestou udělat ještě pěkný výlet. Ze všech následujících tras musíte do oblasti Grossarltalu odbočit v městě St. Johann in Pongau, a pak už vám zbývá asi 17 kilometrů.

Některé doporučené cesty

1. D.Dvořiště, Linz, Salzburg, Bischofshofen, St. Johann (převážně po dálnici)

2. D.Dvořiště, Linz, Phyrn, Liezen, Schladming, Radstadt (do Phyrnu po dálnici, pak po hlavní silnici) a dále využít hlavního směru na Bischofshofen nebo přes Wagrain přímo do St. Johannu.

3. D.Dvořiště, Linz, směr dálnice Salzburg, výjezd Regau a dále Gmunden, podél jezera Traunsee, přes Gosau (za pěkného počasí se vyplatí odbočit k jezeru Gosausee), St. Martin a na dálnici směr Bischofshofen.

Směrem tam jsme zvolili trasu přes Gmunden, zpátky přes Liezen, ale doporučit můžeme i cestu přes německý Berchtesgaden (s návštěvou Solného dolu) anebo k jezeru Königsee (s vyjížďkou lodí pod masivem Watzmann). Ať zvolíte, jakoukoliv cestu, nikdy nebude zklamáni.

Do Grossarltalu můžete klidně vyrazit i bez předem zajištěného ubytování, neboť minimálně v každém druhém stavení nebo penzionu najdete střechu nad hlavou, se snídaní v ceně zhruba od 15 eur podle komfortu. Anebo se můžete obrátit na http://www.grossarltal.co.at/

Cestu jsme využili zároveň k otestování Škody Octavie 1.9 TDI/105 k (77 kW), s níž jsme ujeli takřka 1700 kilometrů s průměrnou spotřebou kole pěti litrů nafty na sto kilometrů. Ovšem pokud nikam nespěcháte a jezdíte mezi 80 až 100 km/h, potom se v pohodě dostanete na průměr 4,5 litru. Jen při stoupání do větších nadmořských výšek se nelekejte, když se najednou spotřeba vyšplhá třeba i na 11 litrů. Při cestě dolů hned zase klesne. Na jednu nádrž 55 litrů lze ujet skoro tisícovku kilometrů, což je při vzdálenosti tří set kilometrů od našich hranic do městečka Grossarl takřka zanedbatelné. Jinak cena nafty se v Rakousku pohybuje mezi 1,05 až 1,09 eur.

Předností Octavie není jen motor, ale také zavazadlový prostor, jehož objem 560 litrů pojme až neskutečné množství věcí. Při jejich vyndavání se ani nechce věřit, co všechno jsme s sebou vezli.

Chválit jízdní vlastnosti, podvozek, motor by bylo nošením dříví do lesa. Vyzkoušeli jsme v minulých letech již několik Octavií a nikdy nezklamala. To platí také o velice pohodlných a dobře tvarovaných sedadlech. Žádná únava ani po několika stovkách kilometrů. S klidem můžeme říct, že Octavia je bezpochyby nejzdařilejší model, jaký kdy z Mladé Boleslavi vyjel. Však jsme jich také na rakouských silnicích potkávali bezpočet.

Cestu do Grossarlu máme tedy za sebou a zítra se můžete těšit na několik tipů na pěší túry po almech.

Jindřich Lasík, 28.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar