Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Do rumunského Rovenska za offroadem

Také jste jako malí kluci v časopisech hltali fotky z dobrodružných expedic typu Camel Trophy, Marlboro Adventure Teamu nebo G4 challenge? Kolony stejných vozů prodírající se džunglí, pralesem či po hřebenech vysokých hor a parta dobrodruhů, která navzájem spolupracovala jako jeden muž.

Nyní máte možnost sami něco podobného prožít, a nemusíte mít ani terénní automobil. Vše se tváří prakticky jako normální „cestovka“ zprostředkovávající adrenalinové zážitky. Ale jde o zájezd do drsného terénu s nejortodoxnějšími terénními vozy. V Čechách usednete do svého vozu a vyrazíte za dobrodružstvím. Ujede zhruba tisíc kilometrů a pak se už nemusíte celý týden o nic starat.
Většina lidí touží jezdit v terénu, ale nevlastní žádný terénní automobil. Pokud přeci jen patří mezi šťastné majitele off-roadu či SUV, tak je jim líto své vozy ničit v terénu. Nyní mají šanci splnit si sen, aniž by museli rozšiřovat svůj vozový park nebo dávat statisíce do následných oprav své „leštěnky“.
„Máme vybrány dvě lokality, nicméně podle potřeb klientů z firemní scény je můžeme operativně měnit. Nosná část projektu se opírá o zázemí v ideální oblasti Banátu v jihozápadní horské oblasti Rumunska. Zde se nachází několik českých vesnic, jako například Rovensko (Ravensca) v nadmořské výšce 750 metrů. Právě tady máme horskou chalupu, která bude hlavním stanem týdenních expedic. Lokalita se nachází poblíž Moldova Nouă a řeky Dunărea, kde vás denně vezme průvodce na hvězdicové etapy po širokém okolí a sem se budou vždy večer vracet. Čeká je teplá strava, vlídné zacházení, plynulá čeština od paní domácí i od maršála, a v neposlední řadě teplé a suché místo k přespání. Do Rumunska lze přijet od června do konce října. Pak se vozy přesunou do Prahy, aby se od listopadu vydávaly na expedice do Tuniska,“ přibližuje projekt jeden z iniciátorů Jarek Bednář.
Expedice jsou plánovány vždy od soboty do soboty. Po příjezdu do Rovenska se účastníci ubytují, seznámí s průběhem expedice a převezmou vozy. Dostanou základní instrukce pro následující dny. První den absolvují rychlokurz jízdy v terénu. Maršálové jim vysvětlí základní pravidla zacházení s vozem, vysílačkou, navijákem a jízdy v terénu ve skupině více vozů. Poté bude naplánován výlet s lehčí obtížností po okolních horských cestách. V nejnáročnější páteční etapě zúročí zkušenosti z předešlých dnů.
Cestu tam a zpět můžete zvolit individuálně svými osobními vozy, nebo se na webových stránkách www.offroadtrophy.com domluvit s dalšími účastníky na společné cestě. V případě zájmu větší skupiny lidí může organizátor zajistit transport tam i zpět mikrobusem.
Projekt stojí na šesti vozech Santana PS-10 se vznětovým čtyřválcem Iveco 2.8 TD. Díky své konstrukce nabízejí maximální průchodnost terénem a mají výbavu správného expedičního vozu, to znamená navijáky, zvýšené sání, terénní pneumatiky, pro expedici také nezbytné CB vysílačky, klimatizaci či nezávislé topení. Vůz maršála – tedy našeho průvodce – je pro lepší rozlišení vybaven střešním nosičem a uzávěrkou zadního diferenciálu.
Po ukončení sezóny v Rumunsku se vozy vrátí do Čech a po opravách budou sloužit k podobně laděným expedicím do Tunisu. Vyráží se v pátek dopoledne společně se všemi vozy z Prahy na trajekt do italského Janova (Genova). Cesta je rozvržena do dvou dnů, což by mělo na cca 1 100 km vesměs po dálnicích bez problémů stačit. Po cestě se účastníci seznámí s prací se CB radiovysílačkou. Vozy pro Tunis jsou dvoumístné, zadní prostor je upraven pro spaní s velkými úložnými prostory, neboť všechno si vezeme s sebou, včetně jídla. Individuálně může být vůz vybaven střešním stanem. Pro cesty do Afriky nechybějí nájezdové plechy do písku nebo kompresorová lednička. V nedělní podvečer následuje vylodění na severu Tunisu, na periferii hlavního města. Poté následuje sedm set kilometrů dlouhý přesun do oázy Ksar Ghilane, hlavního bivaku V následujících dnech podniknete se zkušenými maršály cesty po okolních zajímavých místech. Postupně proniknete do tajů jízdy v písku a dunách, které jsou všudypřítomné v celém okolí oázy. Po týdnu bude z každého vyzrálý expert na jízdu v písku. Před závěrem expedice zúročíte zkušenosti při přejezdu pouští do Douzu, kde přespíte a přes solné jezero budete pokračovat napříč Tuniskem zpět do přístavu. Pondělní nalodění zaručuje středeční příjezd do Prahy.
Standardní program stojí 800 EUR včetně týdenního ubytování ve stylové horské dřevěnici, polopenze, plně vybaveného terénního auta, zkušeného maršála a také nafty do všech vozů.


Termíny turnusů
8. 8. – 15. 8.
22. 8. – 29. 8
12. 9. – 19. 9.
26. 9. – 3. 10.
10. 10 – 17. 10.
24. 10. – 31. 10.


JL, 31.7.2009


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar