Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Budějovicko spouští kartu hosta

S projektem karty hosta pro ubytované přichází Turistická oblast Budějovicko na začátku letní sezony. Smyslem BuďKarty je motivovat hosty k prodloužení pobytu a návštěvě míst, která by původně nezvažovali. Kartu získají k ubytování na dvě a více nocí. Na oplátku jim přinese řadu výhod a slev na vstupy.

BuďKarta je virtuální karta hosta, kterou získají návštěvníci Budějovicka při rezervaci pobytu na dvě a více nocí u zapojených ubytovatelů. Stačí se bezplatně zaregistrovat na webu www.budejovickakarta.cz, vytvořit si účet ke kartě, vybrat si ze seznamu zapojených ubytování a rezervovat pobyt. Po příjezdu ubytovatel kartu aktivuje pro čerpání výhod. “Karta je virtuální, v podstatě se jedná o QR kód, který je možné uložit do telefonu, nebo vytisknout. Na provozech, které držitelům karty poskytují výhody se pak stačí prokázat tímto QR nebo unikátním 9-místným kódem karty a čerpat například slevy na vstupy,” popisuje fungování ředitel Turistické oblasti Budějovicko Tomáš Polanský. Karta je platná vždy v průběhu pobytu a lze na ní přidat také další osoby, kteří jsou s držitelem karty ubytovaní. Je tak ideálním řešením pro rodiny s dětmi nebo páry.


Do projektu BuďKarta se postupně zapojují místní ubytovatelé a provozovatelé atraktivit. Hosté na kartě najdou například 50% slevu na vstup do ZOO Hluboká, město České Budějovice nabídlo zdarma prohlídku radnice a komentovanou prohlídku města s průvodcem. “Jsme ve fázi pilotního projektu, kdy kartu spouštíme do provozu a zároveň nabíráme partnery jak z řad ubytovatelů, tak provozovatelů. Nabídka se nám postupně plní a výhody na kartě budou postupně přibývat,” uvádí Tomáš Polanský. Zájemci o zapojení do projektu se mohou přihlásit přímo přes kontaktní formulář na webu karty.


Myšlenka na vytvoření karty hosta s pobídkou na prodloužení počtu nocí v destinaci a získání konkurenční výhody pro místní podniky, přišla ruku v ruce se zvýšením poplatku z pobytu v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou. Ten se zvýšil z původních 25 na 50 korun. “Finance, které se v rámci ubytovacího poplatku vyberou je dobré investovat zpět do podpory a rozvoje cestovního ruchu. Alespoň tak to v destinačním managementu vnímáme, jako udržitelné řešení. Proto jsme vytvořili model, kdy část peněz z poplatku slouží ke kompenzaci poskytnutých slev. Provozovatelé se tak podílí například 25 % a zbylých 25 % jim je vykompenzováno na základě akceptací karty,” vysvětluje Tomáš Polanský. Ze statistik vyplývá, že počet nocí strávených v destinaci přímo ovlivňuje výši útraty hostů. “Při delším pobytu se samozřejmě zvyšuje přímá částka za ubytování, ale podstatné je, že host přinese více peněz v takzvaných multiplikacích. Jsou to útraty za služby, stravu, dopravu. Čím delší čas v destinaci tráví, tím více do hloubky jí objevuje a tím větší ekonomický přínos má. Nejen pro podnikatele, ale také pro veřejný rozpočet v podobě daní,” doplňuje Polanský. Příjmy z turismu v oblasti Budějovicka činili jen v loňském roce zhruba 2 miliardy korun, na ubytovacích poplatcích se pak vybralo 10,7 milionu korun.


PR 9.7.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar