Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

KOV Velim představil sklápěcí nástavbu pro Tatru 158

Společnost KOV Velim, ryze česká a výhradně soukromá firma, se již více než patnáct let zabývá výrobou nástaveb na nákladní vozidla. Bohaté dlouholeté zkušenosti v oboru a nejmodernější technologické zázemí dovolují vyrábět produkty té nejvyšší kvality.

Jednou z posledních novinek je dvoustranná sklápěcí nástavba pro přepravu zemědělských komodit na podvozku Tatra 158. Byla vyrobena na objednávku. Odborníci vedou dlouhou dobu diskuse, jestli je do zemědělství vhodnější traktor s vlekem nebo nákladní automobil. KOV Velim se zabývá nástavbami na nejrůznější zahraniční automobily mnoho let, ale nyní vznikla první nástavba na Tatru.

Sklápěcí plošina je tvořena dvěma spodními podélnými výztuhami, dvěma hlavními příčnými nosníky, plechovou podlahou (materiál DOMEX 700 tloušťka 5 mm) a systémem pomocných příčníků. Pevné ocelové bočnice mají šikmé žebrování a jsou vysoké 1500 mm. Spodní část levé strany, vysoká cca 900 mm, se v celé délce boku otvírá pomocí tří hydraulických válců o 90 stupních a po vyklopení prodlužuje úroveň podlahy. Horní hrana bočnic je přizpůsobena pro připevnění nástavek.

Ocelové přední čelo, cca 1500 mm, je obdobné jako u bočnic a zevnitř jsou příčky pro výstup z korby. Zadní čelo je hydraulicky sklopné až nad zadní část ložné plochy. Zadní čelo je dotěsněné pro přepravu snadno tekoucích obilnin pomocí ocelového profilu k pevné části bočnic (do výšky 1500 mm). Zadní čelo je hydraulicky zajištěno zámky v pístnicích a mechanicky pod úrovní podlahy. Nástavky nad pevné bočnice je možné instalovat systém nástavek z bočnicových profilů Povrchová úprava je provedena tryskáním pískem, zinkováním šopováním všech ocelových částí základní stavby.

Na nástavbě je použita hydraulika HYVA s jedním centrálně uloženým válcem, nádrží na hydraulický olej (s optickým měřením stavu), třísekčním rozvaděčem, zajišťující plynulé ovládání chodu hydraulických funkcí.

Zadní čelo a hydraulická bočnice se ovládají elektrickými tlačítky. Základní objem nástavby je 22m³, s využitím nástavek pak 29 m³.

Řidič vlastně vůbec nemusí opustit kabinu, neboť vše se ovládá dálkově z kabiny. Pouze zaplachtování je třeba udělat ručně. Ani to by však nebyl po technické stránce problém, jenže jednou je třeba používána z jedné strany a opačně.

Při prezentaci byly předvedena tzv. silniční verze, ale na objednání není problém vyrobit nástavbu i na podvozek s pohonem zadních kol.

info na www.kov.cz



J.Lasík
6.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar