Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Subaru Levorg 1.6 GT-S Sport - sportovní kombi

V době, kdy se automobilky předhánějí v nabídce crossoverů a SUV, jsou tak trošku opomíjeny, a neprávem, sedany, hatchbacky a hlavně kombi. Přitom Subaru už dva roky nabízí v ČR kombi s názvem Levorg, přičemž jiná karosářská varianta neexistuje.

Nejsme sice chalupáři, abychom potřebovali neustále něco převážet, ale do Levorga jsme se zamilovali už před dvěma roky. Vůbec nám nevadí, že jde o kombi, aspoň si při cestách za poznáním do zavazadlového prostoru hezky porovnáme všechna zavazadla. Jeho objem 522 není sice nikterak převratný, ale plně dostačuje. Výhodou je nízká nakládací hrana, po sklopení opěradel se zvětší na 1446 litrů.

Subaru poměrně v tichosti každým rokem svoje vozy nějakým způsobem vylepší, a to platí i o Levorgu, vloni dostal například bezpečnostní kamerový systém Eye Sight. Změny modelového roku 2018 vidíme v upraveném designu přední části s výkonnými natáčecími světlomety Bi-LED, dále pak hlavně „chytrým“ vnitřním zpětným zrcátkem Safety View Package. Jednak funguje klasicky, jak známe u ostatních zrcátek, jednak se na něj promítá obraz z kamery umístěné uprostřed vzadu. Tuto vychytávku uvítáme hlavně, když nám ve výhledu překážejí zavazadla nebo i cestující.

K dalším novinkám patří mj. parkovací kamery vpředu, jejichž obraz se zobrazuje na displeji v interiéru. Nová je i funkce Auto Vehicle Hold pro stání i bez sešlápnutí pedálu brzdy.

A nesmíme zapomenout ani na zážehový přeplňovaný boxer objemu 1,6 litru upravený pro splnění normy EU6. Za tím účelem dostaly písty jiný tvar, vstřikování paliva je s větším tlakem, řemenice byla odlehčena a ani turbodmychadlo nezůstalo beze změny (jiný tvar lopatek a komor).

Výkon 170 k i točivý moment 250 Nm, který je k dispozici v širokém pásmu otáček – od 1800 do 4800 za minutu, nám pro komfortní cestování vyhovoval. Stejně jako bezestupňová převodovka Lineartronic. Jestli si chcete řízení vychutnat, potom stačí přepnout na režim sport a šest přednastavených stupňů volit ručně pádly pod volantem. Slušná byla i spotřeba, kolem 7,5 litrů benzinu na sto kilometrů.

K výborným jízdním vlastnostem připívá nízké těžiště, umožňující rychlé projíždění zatáček, kdy vůz jede jako „po kolejích“. Nemůžeme se ani divit, když podvozek má původ v japonském modelu WRX. Změny na podvozku se týkají použití hliníkových spodních ramen na přední nápravě, vpředu i vzadu jsou tlumiče s prodlouženým chodem. To vše přispívá k pohodlné jízdě. A vůbec vám ani nepřijde., že všechna kola nepohání dvoulitr.

Subaru Levorg je na trhu k dispozici pouze s karosérií kombi, pouze motorem 1,6 litru, pouze s bezestupňovou převodovkou Lineartronic, ale ve třech výbavách – Trend za 725 000 Kč, Comfort – 830 000 Kč a Sport 920 000 Kč. Ze červenou barvu, která vozu hodně sluší, se připlácí 12 000 Kč.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1600 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při4800-5600/min
Točivý moment: 250 Nm při 1800-4800/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/6,2/7,0 l/100 km
Rozměry: 4690 x 1780 x 1490 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadlový prostor: 522/1446 l
Cena: 920 000 Kč


J.Lasík 29.3.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar