Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Renault Grand Scénic 1.6 dCi - osvědčená koncepce nezklame

Poprvé se objevil velkoprostorový automobil v roce 1984, když Renault představil model Espace. Neuplynulo ani 12 let a s MPV zamířil do nižší střední třídy, jako Megane Scenic. V roce 1999 zmizelo z označení Megane, naopak přibyla druhá verze Grand. Oba modely se vloni představily ve své čtvrté generaci a letos dorazily na český trh.

Modernizovaný Grand Scénic, poznáme především podle upravené přední masky chladiče se zvětšeným logem. Čelní sklo plynule navazuje na krátkou kapotu a tím vlastně vznikl na boku prostor pro malá trojúhelníková okna, která předchozí verze neměla. Také záď doznala kosmetických úprav. Rozhodně vypadá nový Grand Scenic lépe a elegantněji.

Předností Sceniců, resp. Grand Sceniců a vůbec velkoprostorových Renaultů byla vždy variabilita interiéru. Tři samostatná sedadla druhé řady můžeme podélně posouvat o 130 mm nebo překlápět, ale vyjmout je nyní už nelze. Prostor na předních sedadlech nám připadal skoro až příliš velkorysý, jakoby na úkor právě druhé řady. Přední sedadla jsou rozměrná, příjemně tuhá a celkově pohodlná.

Ale dvě sedadla třetí řady jsou opravdu hodně nouzová, a to nejen pro dospělé osoby. Snad tak vyhovují nejlépe odrostlejším dětem s podsedáky. Jinak musíte odsunout sedadla druhé řady, abyste si měli kam dát nohy. Všechna sedadla druhé a třetí řady lze sklápět elektricky tlačítky na levém podběhu nebo přes menu. Vrátit je do původní polohy musíte ovšem ručně.

Zavazadlový prostor se o něco zmenšil, nyní dosahuje od 189 litrů do 533 litrů v pětimístné konfigurace. Je široký mezi podběhy 109 mm, dlouhý 100 mm, resp. 167 mm a vysoký 49 milimetrů Po sklopení sedadel druhé řady narostl až na 1737 litrů.
Změny, nutno říct, že k lepšímu, najdeme také v umístění „kapličky“ přístrojů v zorném poli řidiče, podobně jako u Mégane, což je jedině dobře. Centrální tablet je umístěn uprostřed a můžeme přes něj ovládat prakticky všechny funkce od navigace až po nastavení audiofunkcí. Na ovládání si musíte zvyknout, ale na druhou stranu musíme Renaultu poděkovat, že zůstal věrný ovládání klimatizace knoflíkem. To je bezpochyby mnohem praktičtější.

Nabídku pohonných jednotek nyní tvoří čtyřválce s technologií Energy (disponuje systémem Start Stop, snížení spotřeby až o 15 %, tzn. Ca o 1l /100 km) zážehový 1.2 s výkony 110 k a 130 k a dva vznětové přeplňované – starý známý 1.5 dCi s výkonem 110 k a o výkonu 130 k a 1.6 dCi s výkonem 160 k.

Právě posledně jmenovaný, který nahradil 1.9 dCi, poháněl přední kola testované verze. Možná si řeknete, jestli není objem „jedna-šest“ málo pro poměrně těžký automobil. První kilometry vás však vyvedou z omylu.

Turbodiesel 1.6 patří dnes k tomu nejlepšímu, co může trh nabídnout. A výkonově je o 30 k silnější než „jedna-dvojka“. Už v 1500 otáčkách za minutu ucítíte zátah a v 1750/min můžete využít největší točivý moment 360 Nm. Oproti dřívějšku je podstatně tišší, jeho hrubší projev je minulostí. Už od nižších otáček a hlavně pak ve středních se chová kultivovaně. Dokonce v obci můžete zařadit šestku a nikterak neprotestuje. Ve spojení se samočinnou převodovkou EDC spotřeboval v průměru kolem šesti litrů, ale po normálních silnicích a běžné cestovní rychlosti klesla minimálně o půl litru méně.

Renault Grand Scenic s motorem 1.6 dCi a s převodovkou EDC můžeme objednat jen v nejvyšším stupni výbavy Bose za 759 900 Kč. Už základní výbava Zen, určená mj. pro všechny ostatní motory v ceně od 499 900 Kč (TCe/115 k) zahrnuje mj. čelní, boční a hlavové airbagy, systémy ABS + EBV, ESP s ASR, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkové odemykání a startování kartou Keyless Drive, palubní počítač, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky.

Ceník výbav na
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/grand-scenic-price.pdf


Renault
Grand Scenic s turbodieselem 1.6 dCi je vhodným automobilem nižší střední třídy pro každého, komu se zdá kombi malé a už mu nestačí. Boduje hlavně poměrem užitné hodnoty, přijatelnou cenou, bohatou výbavou a úspornými motory.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 118 kW (160 k) při 4000/min
Točivý moment: 360 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/4,4/4,7 l/100 km
Rozměry: 4634 x 1866 x 1660 mm
Rozvor: 2804 mm
Objem zav.prostoru: 189/533/22/737 l
Cena: 759 900 Kč (1.6 dCi EDC Bose)


J.Lasík 17.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar