Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar 3D Konfigurátor kol

Renault Captur 2.0 TSI EDC - crossover ala Paris

Zatímco německé značky zastávají spíš konzervativnější styl, tak naopak francouzským nechybí šmrnc a elegance, a to platí o Renaultu už mnoho let. Prakticky pokaždé s příchodem nového modelu nás něčím překvapí, jako třeba u modelu Captur nebo Kadjar a v neposlední řadě Koleosu.

Na silnici nepřehlédnutelný a nedávno modernizovaný Renault Captur kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 16“ nebo 17“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1556 mm a díky poloměru otáčení 10,2metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce 200 mm a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm pro tento model neuvažuje a nemá ani důvod.

Jestliže Peugeot využil platformu „208“ například pro kupé RCZ, tak Renault vsadil na podvozek Clia čtvrté generace. Musel být ale zesílen, vzhledem o sto kilogramů těžší hmotnosti, a také rozvor se zvětšil o 170 mm na 2606 mm, zatímco rozchod kol o 25 mm, respektive o 10 mm. Vzhledem k výšce 1566 mm jsme ještě před nastoupením tušili, že uvnitř bude více místa než v Cliu. A nemýlili jsme se. Vpředu i vzadu je dostatek prostoru na pohodlné cestování.

Zadní lavici můžeme posouvat o 17 centimetrů a podle toho se nám variabilně mění objem zavazadlového prostoru z 377 litrů na 455 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel jej můžeme zvětšit až na 1235 litrů. Pokud chceme mít rovnou podlahu, potom musíme mezipodlahu umístit do vyšší polohy.

Také přístrojová deska má původ v Cliu, jednouchá a přehledná po všech stránkách. Před spolujezdcem je velká vysouvací schránka, nebo spíš šuplík, kam se vejde i menší nootbook


V podobě Renault R-LINK Evolution dostal Captur nejvyspělejší multimediální systém vůbec. Je vybaven dotykovou obrazovkou o úhlopříčce sedm palců a nabízí více možností personalizace než kdykoliv předtím. Obsahuje navigaci s aktualizacemi dopravních informací v reálném čase, 3G konektivitu, Bluetooth, přehrávání médií (fotografie, videa) a širokou řadu aplikací v obchodě Renault R-LINK Store, jakož i ovládání jízdních asistenčních systémů vozidla (v závislosti na verzi

Ještě pár slov o výbavě Initiale Paris, v níž byl testovaný automobil a která představuje vrchol nabídky. V přední části se odlišuje maskou chladiče s chromovanými detaily, pozornost přitahuje také přední a zadní outdoorový spoiler v šedé barvě. Samozřejmostí jsou speciální kola INITIALE o rozměru 17“. Vůz je také vybaven sekvenčními LED ukazateli směru. V chladném počasí potěší vyhřívaná sedadla čalouněná kůží Nappa, kterou najdeme i na volantu nebo přístrojové desce.

Initiale Paris má ve standardu všechny technologie dostupné v rámci příplatků. Patří mezi ně systém sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent Easy Park Assist a handsfree karta Renault. Tyto funkce jsou doplněny o audiosystém Bose® a nejnovější verzi multimediálního systému R-LINK Evolution, který zaručuje přístup ke všem multimediálním funkcím vozidla jedním kliknutím a také k aplikacím na chytrých telefonech prostřednictvím systému Android Auto™.

Přední kola Capturu může pohánět buď zážehový tříválec 0.9 TCe/90 nebo čtyřválec 1.2 TCe/120 s automatem EDC, případně vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi s výkonem 90 k.

Před modernizací jsme vyzkoušeli osvědčený turbodiesel, o jehož kvalitách není třeba se snad rozepisovat, měl testovaný model. S výkonem 90 k a točivým momentem 220 Nm, ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC, která je k dispozici i pro benzinový čtyřválec. V průměru jsme jezdili kolem neskutečných 5,5 litrů nafty na sto kilometrů. Výrobce sice udává 3,9 litru, ale ta je spíš z říše snů

Nyní poháněl přední kola nejsilnější motor – zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,2 litru o výkonu 120 k. Točivého momentu 205 Nm dosahuje už ve dvou tisících. Byl kombinován se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ale můžete mít i klasickou manuální a tu bychom asi upřednostnili. Automatu odpovídala i poměrně vysoká spotřeba. I když jsme třeba jezdili s „lehkou“ nohou tak jsme se pod sedm litrů benzinu na sto kilometrů nedostali. A při svižné jízdě po okreskách jsme atakovali až osm litrů.

Renault Captur se dodává ve výbavách Life, Zen, Intens a vrcholné luxusní Initiale paris, přičemž v základní výbavě Life v ceně od 314 900Kč (0.9 TCe), resp. od 412 900 Kč (1.5 dCi). Testované provedení s nejsilnějším motorem a ve výbavě Initiale paris přijde na 549 900 Kč. Je to hodně, ale už nemusíte nic přikupovat.


Přehled výbav najdete:
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/captur-price.pdf

Jestli
se Renault Captur prosadí stejně dobře jako v minulosti modely Espace nebo Scenic (naopak Modus se neujal) ukáže teprve čas. Rozhodně budí vůz pozornost, ve výbavě Initiale Paris dvojnásob. Rozhodujícím faktorem se zdá být cena, která sehraje velkou roli. I když v porovnání s podobnou konkurencí o něco vyšší, tak zákazníci často slyší na lépe vybavené automobily.





Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1197 cm³
Výkon: 87 kW (120 k) při 5000/min
Točivý moment: 2O5 Nm při 2000/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,8/4,7/5,5 l/100 km
Zav.prostor: 377/455 l
Rozměry: 4122 x 1778 x 1566 mm
Rozvor kol: 2606 mm
Cena: 549 900 Kč




J.lasík 10.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar