Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D edice 100 - kvalitní jako diamant

Doba se mění rychle, nového Pajera se asi už nedočkáme, a tak si musíme „vystačit“ s Outlanderem, který ať se nezdá, tak je na rozdíl od ostatních SUV velice dobře vybaven i pro jízdu mimo zpevněné silnice. Nyní jsme si vyzkoušeli limitovanou edici 100 let s turbodieselem 2.2 DI-D.

Třetí generace se objevila v roce 2012, o dva roky později následoval „lehký“ facelift“, ale pro modelový rok 2016 už podstatně rozsáhlejší, jak dokazuje stovka změn nejen v exteriéru, tak v interiéru. Zhruba třetina změn připadá na lepší odhlučnění (tlustší boční okna, dynamické tlumiče kmitů, vylepšená těsnění dveří). Sami jsme se přesvědčili, že odhlučnění se opravdu povedlo.

Největší změny vidíme na přídi s výraznými horizontálními liniemi a přívětivějším tvarem masky, která bývala dříve předmětem kritiky. Nové jsou i blatníky a prodloužení délky o čtyřicet milimetrů. K novinkám patří vyhřívání čelního skla(jen při teplotě pod 5 °C) a volantu.

Uvnitř nás potěšil lepší tvar sedadel včetně čalounění, dále nový volant a další drobnosti. Interiér působí útulně a kvalitně, a může být pěti nebo sedmimístný. Podle konfigurace se mění objem zavazadlového prostoru od 128 l přes 667 l až po 1608 litrů.
V otázce, jakou zvolit motorizaci, mají zájemci ulehčené rozhodování. K dispozici je pouze zážehový čtyřválec 2.0 MIVEC/150 k nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec objemu 2,3 litru o výkonu 150 k nebo 180 k. Můžete se rozhodnout mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo automatem.

My jsme zvolili slabší dieselovou variantu se šestistupňovou samočinnou převodovkou, to znamená výkon 150 k při 3500 otáčkách za minutu a točivý moment 380 Nm využívaný v rozmezí od 1500 do 2750 otáčkách za minutu a je úplně zbytečné vytáčet jej do vyšších otáček.

Díky plynulému zátahu bez rušivých „elementů“ mu není co vytknout. Turbodiesel 2.2 DI-D, který poháněl vůz v našem případě, se vyznačuje vysokým kompresním poměrem 14,9:1 a proměnným časováním zdvihu sacích ventilů (MIVEC). Výkon je dostatečný na rodinné cestování, dynamiku podporuje i snížená hmotnost zhruba o 150 kilogramů.
Při hodně poklidné jízdě se můžete dostat na průměrnou spotřeb kolem sedmi litrů nafty na sto kilometrů, my jsme se pohybovali kolem osmi litrů.


Zatímco všechny verze jsou vybaveny systémem pohonu všech kol MultiSelect 4WD s elektromagnetickou vícelamelovou spojkou před zadní rozvodovkou, tak nejvyšší výbava Instyle ještě nově pokročilým systémem S-AWC společně v balíčku s adaptivním tempomatem, precrash systémem a asistentem jízdy v pruzích. Testovaný automobil byl v limitované edici 100 let, která vychází z výbavy Intense, pro níž ale S-AWD není k dispozici.
MultiSelect dokáže „předvídat“ a zasahovat ještě dřív, než dojde k vlastnímu prokluzu předních kol. Elektronika neustále hlídá různé parametry, které okamžitě vyhodnocuje a v případě potřeby „pošle“ více síly k zadním kolům, a to například i při zrychlení nebo v rychle projížděné zatáčce. Pohon čtyř kol již nelze deaktivovat, pouze přepnout do režimu Eco, který přiřazuje pohon zadních kol teprve až v nejnutnějších případech.


Výbava je rozšířena mj. o systém sledování mrtvého úhlu, který funguje jak při běžné jízdě, tak během předjíždění nebo couvání z parkovacího místa. Situaci kolem vozu monitoruje dvojice radarů v zadním nárazníku. Systém varování před kolizí rozpozná nyní také chodce. Systém používá laserový radar s kamerou, kterou Outlander zároveň využívá pro varování před opuštěním jízdního pruhu nebo.

V základní výbavě najdete vše nejdůležitější včetně sedmi airbagů, systémů ABS, ASC (stabilizace), HSA (rozjezd do kopce), dvouzonové klimatizace, elektricky ovládaných oken, denních světel, palubního počítače, koženého volantu a hlavice řadicí páky, světelného a dešťového senzoru. V dalších výbavách (Intense+) připlácíme například za bezklíčkové ovládání a startování, posuvná zadní sedadla, audiosystém Rockford Fosgate, parkovací kameru nebo ve výbavě Instyle ještě za adaptivní tempomat, systém monitorování a udržení v jízdním pruhu, systém předcházení a zmírňování následků při čelním nárazu, kožené čalounění, sedm sedadel, navigaci, elektrické ovládání pátých dveří, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívání předních sedadel.


Mitsubishi Outlander jsme vyzkoušeli jak na suchu, na mokru i na polních cestách a musíme jen konstatovat, že se řadí v současné době určitě mezi nejlepší SUV na trhu. A to nejen úsporným dieselem, pohonem všech kol, ale i komfortní výbavou a prostorným interiérem.


Akční výbava Limitované edice 100 let s cenovou výhodou 25 000 Kč


Navigační systém s dotykovým displejem
Zadní parkovací kamera s projekcí na displej navigačního systému
Audiosystém s podporou DAB (digitálního rádiového vysílání)
Bluetooth Hands Free sada
Multifunkční volant s ovládacími tlačítky pro ovládání rádia a Bluetooth Hands free
Přední i zadní luxusní velurové koberce limitovaná edice „100 let“
Prahové lišty vpředu i vzadu limitované edice "100 let"
Logo limitované edice "100 let"na bočních sloupcích a pátých dveřích


http://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/340_1_Outlander%20DID%20MY17_20170831_100let.pdf


Základní
technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2268 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Točivý moment: 380 Nm při 1500-2750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/5,2/5,8 l/100 km
Zav.prostor: 667 l
Rozměry: 4695 x 1810 x 1680 mm
Rozvor kol:2670 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 21°/21°
Přechodový: 21°
Světlá výška: 190 mm
Cena: 903 650 (2.2 DI-D AT edice 100)



J.Lasík 21.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar