Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Mitsubishi ASX 1.6 2WD - potěší a nezklame

Už se nedivíme, že si Japonci od Mitsubishi ASX hodně slibovali, a dobře věděli proč. Proto jej nabízejí také s pohonem předních kol a nikoliv jen jako 4WD. Nejdříve se prodával jako RVR v Japonsku a Austrálii, do Evropy zamířil pod zkratkou ASX aneb Active Sports Crossover.

Když se podíváme na jeho tvary i rozměry (délka 4,3 m, šířka 1,7 m, výška 1,6 m), tak musí být hned jasné, že v sobě spojují prvky SUV a MPV a trochu i hatchbacku. V podstatě ASX přebralo sedmdesát procent součástí z platformy Outlanderu druhé generace. V loňském roce došlo k malé modernizaci, při níž se délka prodloužila o 60 mm na 4355 mm, ale vzhledem, k tomu, že rozvor zůstal stejný 2670 mm, tak uvnitř je stejně místa jako dřív.
V interiéru se modernizace projevila viditelně pouze v dekoru středového panelu nebo lesklého černého laku na volantu. Upraven byl i tvar předních sedadel.

Vyšší pozice za volantem zaručuje dobrý a nerušený výhled, volant nastavitelný v obou osách a s koženým věncem se drží dobře. Ovladače najdeme na svých místech. Trochu nepraktické je ovládání palubního počítače tlačítkem vlevo od „budíků“, za volantem. Mezi dvěma analogovými přístroji se zobrazuje teploměr chladicí kapaliny, palivoměr a údaje z palubního počítače.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je místo rezervy přihrádka na menší předměty včetně lepicí sady. Objem zavazadlového prostoru objemu 410 litrů se díky lepicí sadě navýšil na 488 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se navýšil na 1219 litrů.

Mitsubishi nabízí model ASX buď se zážehový čtyřválcem 1.6 MIVEC o výkonu 86 kW (117 k), určený ale pouze pro verzi s pohonem předních kol nebo se vznětovým 1.6 DI-D o výkonu 84 kW (114 k) a 2.2 DI-D s výkonem (110 kW) 150 k.

My jsme si vyzkoušeli zážehovou verzi s objemem 1,6 litru v kombinaci s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohonem pouze předních kol. Nejvyšší výbavu poznáte podle stříbrného lakování spodní části nárazníku, černých sedadel a 18“ litých kol. Po ujetí asi osmi stovek kilometrů jsme dospěli k názoru, že kdo vyloženě nepotřebuje „čtyřkolku“, potom je verze 2WD dobrou volbou. S výkonem 117 k vystačíte bohatě i na delší vzdáleností. Točivý moment 154 Nm vrcholí ve 4000 otáčkách za minutu. V průměru se naše spotřeba pohybovala do sedmi litrů benzinu na sto kilometrů. Ale chyběla nám přeci jen „šestka“. Pět stupňů dnes najdeme už jen zřídka.

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvkové uspořádání s vlečným ramenem. Upravena byla také tuhost pružin a tloušťka stabilizátorů.
Testovaná verze 1.6 MIVEC se dodává ve třech výbavách, to znamená v ceně od 385 000 Kč (INFORM) přes 439 850 Kč (INVITE+) až po nejlépe vybavenou INTENSE+ za 518 850 Kč. V základní výbavě nejlevnějšího modelu je mj.sedm airbagů, systémy ABS, stabilizační systém ASC, brzdový asistent EBA, asistent rozjezdu v kopci HSA, automatická klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání oken, i vnějších zrcátek s vyhříváním, výškově a podélně nastavitelný volant atd.

Testovaná verze ve výbavě Intense+ měla navíc mj.funkci denního svícení, tempomat, středovou loketní opěrku vzadu, kožený multifunkční volant a kožená hlavice řadicí páky, mlhovky, chromovaný lem masky chladiče i koncovky výfuku. To vše za cenu 630 000 Kč. Ale s doplňky jako textilními koberci, ochranou nákladové hrany, spodním krytem předního i zadního nárazníku, metalízou, kryty zrcátek, spodními lemy dveří, lištou pátých dveří se navýší ještě o 45 000 Kč.

Úloha Mitsubishi ASX prosadit se na trhu není jednoduchá, protože konkurence je v tomto segmentu hodně velká. O místo zápasí třeba se Škodou Yeti, Hyundaiem ix35, Nissanem Qashqai nebo Kiou Sportage atd. Ale jak můžeme sledovat na silnicích, tak je v poslední době mnohem více vidět než dříve.

Bezpochyby jde o jedno z nejvydařenějších Mitsubishi (když nepočítáme Lancer Evo) za poslední roky. Modernizovaná verze ASX se zážehovou „jedna-šestkou“ potěší jak designem, tak prostorem na zadních sedadlech i velice příznivou spotřebou.


http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/ceniky/mitsubishi-asx-cenik.pdf



Základní
technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1590 cm³
Výkon: 86 kW (117 k) při 6000/min
Točivý moment: 154 N.m při 4000/min
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,5s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/4,9/5,7 l/100 km
Rozměry: 4355 x 1770 x 1640 mm
Rozvor: 2670 mm
Rozchod: 1525/1525 mm
Světlá výška: 190 mm
Cena: 518 850 Kč (1.6 MIVEC INTENSE+)


J.Lasík 14.3.2017






















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar