Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4x4 - elegantní a praktický

Původ: Jižní Korea. Vývoj: Německo, Název: město v Arizoně. Výroba: Slezsko – Nošovice. To všechno může mít Hyundai Tucson napsané v rodném listě. Na svět přišel v roce 2015 a hned se zařadil mezi nejoblíbenější kompaktní SUV v celé Evropě, včetně České republiky.

Po svezení asi tisícovky kilometrů se vůbec nedivíme. Po silnicích jich vídáme hodně a můžeme s klidem prohlásit, že mu sluší jakákoliv barva. Designéři měli v případě Tucsona opravdu šťastnou ruku a když už si jej zvolíte, tak zbývá jen, zda se rozhodnete pro benzin nebo diesel, automat nebo mechanickou převodovku, pohon předních kol nebo všech a v neposlední řadě jakou si zvolíte výbavu.

Ze zážehových motorů je k dispozici 1.6 GDI/132 k (ale jen pro pohon 4x2) nebo přeplňovaná 1.6 T-GDi/176 k pro 4x4. Ze vznětových pak 1.7 CRDi/141 k pro 4x2 nebo 2.0 CRDi/186 k pro 4x4. Myslíme, že si každý vybere. My jsme zvolili nejsilnější turbodiesel s pohonem všech čtyř kol a samočinnou dvoustupňovou převodovkou DCT se sedmi předvolenými stupni. V průměru jsme jezdili zhruba za necelých 7,5 litru nafty na sto kilometrů.

Motor nás potěšil kultivovaným chodem a svojí tichostí. Výkon 141 186 k i točivý moment 400 Nm už od 1750 otáček za minutu až po 2750/min jsou pro čtyřkolku ideální a výrobce asi dobře věděl, proč zvolil tuto kombinaci.

A ruku na srdce? Kolikrát za rok využijete pohon všech kol. Pokud nebydlíte vyloženě ve vyšších oblastech, pak vám bude stačit levnější verze 4x2. Těšili jsme se, že vůz vyzkoušíme na sněhu, ale bohužel nám těsně před testem roztál.

Jinak je dobře vybaven pro jízdu v terénu. Kromě pohonu všech s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou si můžeme tlačítkem nastavit rozdělení síly rovným dílem mezi obě nápravy a nechybí ani asistent pro sjíždění prudkých svahů. V případě, že máte funkci Auto Hold aktivní, můžete při zastavení, při popojíždění ve městě či koloně, pustit brzdový pedál a vozidlo se nepohne, a to ani v případě, že stojíte do nebo z kopce. Vzadu je víceprvková náprava, kterou bychom u řady konkurentů hledali marně.

Jedničkou bychom ohodnotili jak přední sedadla s optimálním tvarováním i provedením, včetně vyhřívání, vzadu je dost prostoru i pro tři osoby, které si mohou nastavit sklon opěradel v širokém rozsahu. Zavazadlový prostor má objem slušných 488 litrů (s rezervou), přičemž šířka mezi podběhy je 103 cm, délka pak 85 cm. Po sklopení vznikne rovná podlaha, objem naroste na 1478 litrů a délka se prodlouží na 150 cm. Vzhledem k tomu, že vůz byl ve výbavě Style, tak byl pod stavitelnou podlahou vybaven rezervou, pouze v základu si musíte vystačit s lepicí sadou. V tom případě je objem kufru 513 litrů, respektive 1503 litrů.

Kromě toho, že víko zavazadlového prostoru se otevírá elektricky, tak se Tucson může pochlubit ještě jednou vychytávkou. Když se postavíte za auto, klíček budete mít v kapse a chvilku počkáte, tak se vám víko otevře samo.

V základní výbavě můžete mít pouze nejslabší verzi 1.6 GDI a s pohonem předních kol v ceně od 539 900 Kč. Testovaná verze 2.0 CRDi 4x4 se dodává jen ve vyšší výbavě Style za 784 990 Kč, ale ještě musíte připočítat 55 000 Kč za dvouspojkovou převodovku. V současné době je na trhu ještě limitované série Best of Czech s motorem 2.0 CRDI s výkonem 136 k za velice zajímavou cenu 774 990 Kč.

Hyundai Tucson v nás zanechal velice dobrý dojem, nejen designem, ale i vnitřním prostorem, komfortem a zpracováním. Už se vůbec nedivíme, že u zákazníků boduje.

Ceníky a výbavy:
https://www.hyundai.cz/files/download/model/tucson-2015/14-tucson.pdf
Edice
Best of Czech
https://www.hyundai.cz/files/download/model/tucson-2015/14b-tucson-akcni-cenik-s-novou-fotografii-10-1.pdf



Základní
technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 136 kW (185 k) při 4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750-2750/min
Rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/5,6/6,5 l/100 km
Rozměry: 4475 x 1850 x 1645 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Objem zav.prostoru: 488/1478 l
Cena: 839 990 Kč (1.7 CRDi CDT4x4 Style)


J.Lasík 18.1.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar