Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Honda Civic Type-R - opravdová lahůdka

Je určitě dobře, že v dobře různorodých hybridů, plug-inů, elektromobilů, a kdo ví čeho, se ještě stále objevují v nabídce automobilek sportovně laděné automobily s klasickými pohonnými jednotkami a vysokém výkonu. Jedním z nich je Honda Civic Type-R. Opravdová lahůdka.

Zatímco Civic oslavil už desátou generace, tak Type-R vznikl teprve v páté generaci a povedl se po všech stránkách. Dodejme, že první generace, se prodávala v Japonsku už v roce 1997. Tehdy měla pod kapotou motor objemu 1,6 litru o výkonu 160 k
Nový Civic Type-R se oproti běžnému Civicu se liší nejen vzhledově, ale také rozměrově. Je o 77 milimetrů širší, rozchod se zvětšil vpředu i vzadu o 62 mm, respektive 28 mm. Předchozí generace Type-R byla o 167 mm kratší a o 32 mm vyšší. Zaujme tak svojí šířkou a nižší výškou.

S novou platformou se přemístila nádrž z prostoru pod předními sedadly za zadní. Sedadla jsou o 50 mm posazena níž. To vše vede k lepšímu rozložení těžiště. Aerodynamické prvky, zvyšující přítlak, zase snížily koeficient aerodynamického odporu o tři procenta. Zajímavostí je hliníková kapota motoru, která ušetřila 5,3 kilogramů. Podvozek je celý zakrytovaný, křidélka na bocích před nárazníkem usměrňují vzduch pro vyšší přítlak, stejně jako ploutvičky na zádi.

Z předchozího modelu pochází snad jedině zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu dvou litrů s dvojitým proměnným časování ventilů a proměnným zdvihem výfukových ventilů. Výkonem 320 k a točivým momentem 400 Nm si nezadá s konkurenčními automobily jako je třeba Subaru WRX STi. Úpravy motoru spočívají například v kovovém klikovém hřídeli i ocelových ojnicích spojených s lehkými a nízkými písty. K navýšení výkonu o 10 k přispěla nová řídicí jednotka.

Šestistupňová přímo řazená převodovka nás potěšila tuhým řazením a přesnými a krátkými drahami, ale také designem hlavicí řadicí páky. Pro jízdu si můžete navolit tvrdost adaptivních tlumičů do jednoho ze tři režimů - komfortní, Sport nebo R+ vhodný vyloženě pro sportovní jízdu někde na uzavřením okruhu.

Ke sportovnímu automobilu pochopitelně patří kvalitní brzdy Brembo, vpředu vnitřně větrané o průměru 350 mm, vzadu 305 mm.

O spotřebě není třeba se vyjadřovat. Když pojedete s motýlí nohou, tak pojedete v průměru i lehce nad sem litrů benzinu. Ale kdo by neodolal sešlápnout pedál plynu v rámci rychlostních limitů. U takového auta, jako je Honda Civic type-R se na spotřebu nekouká. Navíc když i jízdní vlastností korespondují s charakterem auta.

Každému, kdo má rád rychlé sportovní automobily bych svezení s tímto okřídleným krasavcem přál. Podle našeho názoru jde o nejlepší sportovní hatchback s pohonem předních kol. Řídit „tajpára“ je prostě radost a svátek.

Honda Civic Type-R se vyrábí výhradně v Anglii, ale motory se dovážejí ze závodu v Ohiu. Na český trh se dodává ve třech výbavách od 929 900 Kč do 1 024 900 Kč.
Přehled výbav najdete na:

https://secure.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ%20cen%c3%adk%20Civic%20Type%20R%202018.pdf


Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1996 cm³
Výkon: 235 kW (320 k) při 6500/min
Točivý moment: 400 Nm při 2500-4500/min
Rychlost: 272 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,8/6,5/5,7 l/100 km
Rozměry: 4557 x 1877 x 1434 mm
Rozvor kol: 2699 mm
Zav.prostor: 420/1200 l
Cena: 929 900 Kč (výbava S)

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar