Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Honda Civic 1.0 CVT - litr s automatem

Vloni na podzim představená desátá generace Hondy Civic vyrazila motoristické veřejnosti doslova dech, především designem a novým interiérem. Prakticky každý nový model Honda se odlišuje od svých předchůdců, a to je dobře.

Jako první jsme vyzkoušeli Hondu Civic se zážehovým čtyřválcem objemu 1.5 VTEC Turbo s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou (viz Testy). A tak jsme byli zvědavi, jak si Civic povede s přeplňovaným zážehovým tříválcem, ve spojení s bezestupňovou převodovkou.

Rozdíl ve výkonu je 53 k, v točivém momentu 60 Nm, ale svezení s „litrem“ určitě není špatné. Po nastartování tlačítkem vás přivítá charakteristický hrubší zvuk tříválce, v nízkých otáčkách zhruba do dvou tisíc otáček je klidný a výkon narůstá lineárně. Při předjíždění nebo svižné jízdě musíte ale „jít do otáček“. Točivý moment 180 Nm (o 20 Nm méně než u 1.0 s mechanickou převodovkou) můžeme využívat od 170é do 4500 otáček za minutu.

Samočinná převodovka s plynule měnitelným převodem, jinak také bezestupňová CVT, volí stupně hladce a rychle. Pokud chcete komfort, potom si připlaťte pětatřicet tisíc navíc. Později jsme vyzkoušeli ještě Civic se šestistupňovou převodovkou a téhle verzi bychom asi dali přednost. Automat nabízí snad jedině větší pohodlí, řadit můžete pádly pod volantem.

Průměrná spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů, ve městě jsme prakticky nepřekročili sedm litrů.

Nové zážehové přeplňované motory 1.0 a 1.5 jsou konstruovány tak, aby vyvíjely výkon a točivý moment na stejné úrovni nebo i vyšší, než u větších motorů. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC a duálním variabilním časováním ventilů (Dual-VTC). V porovnání s jinými maloobjemovými turbo motory je turbodmychadlo kompaktnější s turbínou o malém průměru. Konstrukce skříně s jednou spirálou vytváří plnící tlak i při relativně malém otevření škrtící klapky a nízkých otáčkách. Elektronicky ovládaná klapka obtoku výfukových plynů umožňuje přesně ovládat plnící tlak.

Velký mezichladič vzduchu, umístěný nízko v přední části vozu, snižuje teplotu vzduchu, který vstupuje do motoru. Tím jej zhušťuje pro vyšší výkon.

Nejvyšší výbavy Executive a dále Prestige a Sport Plus mají standardně adaptivní odpružení s tlumiči, jejichž tuhost si můžeme navolit ve dvou režimech. Tužším pro sportovní jízdu nebo měkčí pro vyšší jízdní komfort. Obě polohy si nastavíme tlačítkem vedle řadicí páky. Na rozdíl od minulosti se mění tuhost nejen zadních tlumičů, ale také předních.

Na excelentních jízdních vlastnostech se podílí návrat k víceprvkové nápravě vzadu, kterou se podařilo navíc zkonstruovat tak, aby nezabírala příliš místa. A že se to povedlo, dokazuje hluboký zavazadlový prostor. Vpředu je modifikovaný McPherson.
Nejlevnější pětidveřový Civic 1.0 koupíte v základní výbavě za 464 900 Kč, za automat CVT musíte připlatit 35 000 Kč. Nejvyšší výbava Executive stojí pak 674 900 Kč. Pochopitelně, že nechybí balíček bezpečnostních systémů Honda Sensing. Zahrnuje třeba varování před čelní srážkou, systém pro udržování jízdy v pruzích LKAS nebo adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti.

Jak je známo vedení Hondy v Japonsku nechce slyšet na snížení ceny. To je určitě škoda, protože zájem by o nový Civic určitě byl. Kdekoliv zastavíme, tak pozorujeme zvídavé pohledy kolemjdoucích A není se co divit. Ačkoliv nejde o kupé, tak Honda Civic vypadá hodně sportovně



Základní technické údaje:

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 95 kW (140 k) při 5500/min
Toč.moment: 180 Nm při 1700-4500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/4,2/4,7 l/100 km
Rozměry: 4518 x 1799 x 1428 mm
Rozvor kol: 2697 mm
Zav.prostor: 478/1267 l
Cena: 674 900 Kč



J.Lasík 22.5.2017










Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar