Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Honda CR-V 1.5 T- zraje jako víno

Mezi nejúspěšnější a také jedno z prvních SUV patří bezpochyby Honda CR-V, jak nejlépe dokládá více než 9,7 milionů prodaných automobilů od roku 1995. Japonský výrobce rozhodně nechce usnout na vavřínech, a proto na sklonku loňského roku prezentoval pátou generaci, aby si udržel evropské zákazníky.

Tehdy si veřejnost kladla otázky, k čemu je takové SUV dobré, dnes pomalu nikdo nechce jiný model, a všichni výrobci mají v nabídce minimálně jeden. Pod kapotou první a druhé generace byl pouze zážehový motor, v třetí se objevil diesel a v současné páté je v nabídce pro Evropu opět pouze zážehový čtyřválec 1.5, ale zato poprvé je k dispozici sedmimístná verze.

Zatímco design větších změn nedoznal, nová je pouze šestiúhelníková maska, v horní polovině chromovaná, stejně jako třeba rámečky bočních oken. Nejnápadnější změnou více zaoblené přídě jsou přední světlomety, protažené do boku a také již v základu osazeny svítilnami LED.
Zásadní změnou páté generace je nová platforma, což umožnilo umístit do interiéru i třetí řadu sedadel. V délce narostla novinka o 90 mm než první, ale je o 5 mm kratší než minulá. Rozvor se prodloužil o 33 mm na 2663 mm, což se projevilo na prostorném interiéru.

Také uvnitř jsme objevili pár změn. Ale není jich mnoho, protože už minulá generace byla ergonomicky na vysoké úrovni.

Díky otevření zadních dveří až pod pravým úhlem se nastupuje a vystupuje pohodlně. Na zadních sedadlech díky nové platformě můžeme pohodlně cestovat i na dlouhé vzdálenosti, opěradla jsou nastavitelná ve dvou polohách.

Výbornou vychytávkou je sklápění zadních sedadel. Z kufru stačí zatáhnout za madlo nebo stisknout pojistku na opěradla a během několika sekund se samy složí a objem kufru se nám zvětší na 1756 litrů. Nevýhodou jsou bohužel nízko výklopné páté dveře, pod které se sotva vejde postava metr sedmdesát vysoká. Asi v Japonsku pozapomněli, že Evropané jsou přeci jen vyšší
Vpředu zvyšuje pohodlí posuvná loketní opěrka (60 mm dopředu a dozadu) mezi předními sedadly.
Kožený volant se silnějším věncem se výborně drží, na náš vkus má možná až příliš tlačítek, která jsou ovšem přehledně uspořádaná. Ale zvyknete si. Naštěstí se méně důležitá tlačítka přemístila vlevo pod volant. Přístrojová deska vypadá moderně, a také kvalita a zpracování použitých materiálů jsou viditelné na pohled. Místo dvou displejů je nyní pouze jeden digitální.
Hondu CR-V, jak s pohonem všech kol nebo pouze předních kol pohání v tuto chvíli pouze přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 litru. S výkonem 161 kW, což oproti předchozímu dvoulitru představuje nárůst 6 k. Největšího točivého momentu 220 Nm (+ 8 Nm)dosahuje v širokém rozmezí otáček od 1900 až do 5000 za minutu. Odspodu sice plynule zabírá, ale největší síla se projeví zhruba od dvou tisíc otáček Hravě tak překoná hranici 200 km“ a na stovku zrychlí v pohodě pod deset sekund.
V průměru jsme jezdili za 7,5, po silnicích se dařilo spotřebu snížit takřka o jeden litr. Skvěle si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou s krátkými drahami a přesným chodem. Řadicí páku díky vyvýšené poloze máme hned po ruce.

Ačkoliv testované provedení mělo pouze předních kol (v letošní zimě by se víc hodila čtyřkolka), tak přijde vhod nárůst světlé výšky ze 165 mm na 201 mm.

Zadní náprava s účinnějšími tlumiči zlepšuje chování v zatáčkách. Naladěný podvozek s delším zdvihem se dobře vyrovnává s hrboly, karoserie se nenaklání. Vůz si neklade žádné offroadové ambice, ale upřednostňuje pohodlí, komfort, bezpečnost. Taková auta se dnes „nosí“.

Konkurence v této třídě je sice velká, ale Honda CR-V má díky předchozím generacím stále dobrý zvuk a hlavně má co nabídnout. Cena se možná zdát být vyšší, ale je třeba si pozorně pročíst seznam výbavy a zjistíte, jak dobře na tom Honda CR-V vlastně je. Připlácíte už jen za hodně málo věcí.

Provedení s pohonem pouze předních kol a s mechanickou převodovkou se dodává s výbavou Comfort a Elegance od 669 900 Kč, respektive 749 900 Kč (testovaná verze). V nejbližší době přijde hybridní verze 2.0i MMH výhradně s bezestupňovou převodovkou CVT za 769 900 Kč (Comfort, 4x2), respektive 899 900 Kč (Elegance, 4x4).

Přehled výbav:
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ%20cen%c3%adk_CR-V_2019.pdf

Páté
generace Hondy CR-V překonává předchozí ve všech směrech, kvalitou, velkým interiérem, rozsáhlou výbavou, odhlučněním a jízdními vlastnostmi. Už se těšíme na verzi s pohonem 4x4, kterou jsme bohužel museli ze zdravotních důvodů přesunout na jaro. V letošní na sníh bohaté zimě nás to mrzí dvojnásob.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 127 kW (173 k) při 5600/min
Točivý moment: 220 Nm při 1900-5000/min
Rychlost: 211 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,4/5,6/6,3 l/100 km
Rozměry: 4600 x 1855 x 1689 mm
Rozvor kol: 2662 mm
Zav.prostor: 561/1756 l
Cena: 749 900 kč



J.Lasík 21.2.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar