Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Duster LPG ujede přes tisícovku kilometrů

Dacia je jediným výrobcem, který nabízí pohon nejen na benzín, ale také na LPG pod označením TCe100 LPG. Tento pohon najdeme u všech současných modelů. My jsme jej vyzkoušeli v Dacii Duster a byli jsme překvapeni.

Popisovat modernizovanou Dacii Duster, bestseller rumunské automobilky pod křídly Renaultu, by bylo nošením dříví do lesa. Předchozí zkušenosti za volantem najdete v rubrice Testy. A tak se zaměříme výhradně na jízdní zkušenosti s verzí na zemní plyn LPG.


Ještě dodejme, že délka záruky výrobce, intervaly údržby a kapacita zavazadlového prostoru jsou stejné, jako u benzínové verze. Nádrž na LPG se nachází na místě rezervního kola pod podlahou zavazadlového prostoru.

Při provozu na LPG vypouští nový Duster TCe 100 LPG v průměru o 9,5 % méně CO2 než srovnatelný zážehový motor. Kromě toho nabízí více než 1235 kilometrů dojezdu díky dvěma nádržím s téměř 100 litry kumulativní užitečné kapacity: 50 litrů benzínu a 48,8 litrů LPG (celkový obsah 61 litrů). Využitelná kapacita LPG se zvýšila o 15 litrů ve srovnání s předchozí generací Duster, což přináší dojezd navíc přes 250 kilometrů. Při řízení je přechod z jednoho paliva na druhý okamžitý a nepostřehnutelný.


Nový přepínač paliva najdete vlevo od volantu a můžete přepínat i manuálně. Ale to je asi zbytečné. Nejdříve jsme vyjeli nádrž na LPG, což je při současné ceně ca 20 Kč za litr přeci jen stále ekonomičtější než u benzinu. Po vyjetí nádrže na LPG dojde k automatickému přepnutí na benzín.



Dacia Duster s pohonem pouze přední nápravy (verze 4x4 se s LPG ani nedodává) nám připravila vlastně překvapení. Jednak spotřebu, když jsme na obě nádrže ujeli víc než tisíc kilometrů a takřka nám vystačily z Prahy do Stuttgartu a zpět. Na Retro Classics jsme potřebovali jet ve čtyřech a předem jsme příliš optimisme, co se týká pohodlí, nehýřili. Ala po návratu do Prahy jsme se všichni shodli, že v Dusteru mohou vzadu pohodlně sedět i dvě dospělé osoby na delší cestu.


A ani litrový tříválec o výkonu 91 k (benzin), resp. 100 k (LPG) není brzdou provozu na německé dálnici. Kromě dlouhých stoupání v pohodě zvládal rychlost 130 km/h. Průměrná spotřeba benzinu se pohybovala kolem sedmi litrů benzinu i zemního plynu.

Není tedy divu, že je o Dacii Duster stále takový zájem prakticky na všech trzích, kam se vyváží.
Verze na LPG jsou určitým výhodným řešením při dnešních cenách benzinu. Otázkou zůstává kam půjdou ceny LPG.



Nejlevnější Dacii Duster pořídíte za 359 900 Kč (TCe 90 4x2 Essential), verze na LPG začínají na 372 000 Kč a přes výbavy Comfort (405 400 Kč), Prestige (436 400 Kč) se dostanate k výbavě za 452 000 Kč.



Přehled výbav:

https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/new-duster-price.pdf.asset.pdf/4bb9a69e70.pdf


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon - benzin: 67 kW (…k) při 4400-4900/min
Výkon LPG: 74 kW (100 k) při 4600-5000/min
Točivý moment benzin: 160 Nm při 2200-3750/min
Točivý moment LPG: 170 Nm při 2000-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost benzin/LPG: 166/ 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h benzin/LPG: 15,1/13,8 s
Spotřeba kombin: 6,7 l/100 km
Rozměry: 4341 x 1804 x 1693 mm
Rozvor kol: 2673 mm
Světlá výška: 210 mm
Přední nájezdový úhel 30°
Zadní nájezdový úhel 34°
Přechodový úhel 21°.
Zav.prostor: 445/1478 l
Cena: 405 400 Kč (Comfort)



JL 31.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar