Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Rallye Deutschland ovládly Citroëny

V příštích letech by možná ani Sebastien Loeb nemusel v Německu startovat a rovnou by mohl být vyhlášen vítězem. Letos tady vyhrál už popáté za sebou, čímž si zároveň upevnil vedení v průběžné klasifikaci a zvýšil náskok na 33 bodů před Grönholmem.

 

Loeb - Elena

Loeb - Elena

Sordo - Marti

Sordo - Marti

Gronholm - Rautiainen

Gronholm - Rautiainen

Stohl - Minor

Stohl - Minor

Aigner - Wicha

Aigner - Wicha

V nabité konkurenci více než dvaceti vozů WRC bylo hned od začátku jasné, kdo je na německé trati pánem - vozy Citroën Xsara řízené Sebastienem Loebem a Danielem Sordem. První den oba jezdci Kronos týmu vyhráli všech osm zkoušek - Loeb pět a Sordo tři. A bylo prakticky rozhodnuto. Žádná týmová taktika určena nebyla, jediný příkaz zněl nerozbít vozy. Do třetí zkoušky s nimi držel krok Solberg na Subaru, který byl vůbec rád, že odstartoval. V shakedownu zle poničil Imprezu a mechanici měli co dělat, aby vůz uvedli do provozuschopného stavu. Poté jej na dvě zkoušky vystřídal Gröbholm, pak se ještě Nor vrátil na svoji pozici, z níž jej záhy „vystrnadil" skvěle jedoucí Gardemeister se soukromou Xsarou a také Grönholm s Focusem. Právě největší soupeř Loeba v boji o titul byl velice rozladěn svým výkonem, jednak na chvíli opustil trať, jednak si stěžoval na špatnou volbu pneumatik. Vůbec pneumatiky sehrály při neustále se měnících povětrnostních podmínkách důležitou roli. Dobře si vedl Duval s Fabií, po šesti zkouškách byl šestý, v další bohužel lehce havaroval a musel vzdát.

Druhý den začal Jan Kopecký vítězstvím v rychlostní zkoušce (o 0,8 s před Sordem, což se mu ještě podařilo zopakovat v RZ 14. Loeb a Sordo jeli sice rychle, ale s přehledem si udržovali vedoucí místa, o čemž svědčí i skutečnost, že oba vyhráli jen po jedné zkoušce. V úvodu druhé etapy odstavil pro poruchu motoru Subaru Solberg, čímž se souboj o bronz zúžil na Gardemeistera a Grönholma, který se na osychající trati „chytil" a dostal zpět na 3.místo.

Před posledními nedělními čtyřmi zkouškami vedl Loeb s náskokem 34 s na Sorda, který opět skvěle odstartoval a připsal si pátý nejlepší čas. „Nebojoval jsem proti Loebovi, ale s těmi za mnou", komentoval útok Sordo. Gardemeister se snažil ze všech sil získat zpět třetí místo. Přestože byl rychlejší než Grönholm, a vyhrál tři zkoušky, tak mu k zelenému věnci chybělo 14,6 s.

V samém závěru měl smůlu Hirvonen, který byl po poslední zkoušce pátý, ale protože mu vypověděl vůz službu ve spojovací etapě k cíli, dostal penalizaci pěti minut a podle pravidel SuperRallye byl klasifikován jako devátý. Jak se říká - vaše starost, naše radost. Smůla jednoho přinesla štěstím druhým. V tomto případě oběma škodovkám, hlavně pak a to dvojnásob mladému Aignerovi, který podal životní výkon. Nejenže se posunul na šesté místo, ale v poslední zkoušce měl ohromné štěstí, když tři zatáčky před cílem havaroval, ale dojel do cíle. Jeho týmový kolega Ekström skončil hned za první desítkou, když hodně minut ztratil technickými problémy.

Na Německo rozhodně nebude v dobrém vzpomínat Štěpán Vojtěch, který hned ve čtvrté zkoušce dostal chuť na moselské a odskočil si přímo do vinic. Vozu nic nebylo, ale vlastními silami na hladkých pneumatikách nebyl schopen vyjet.  Vojtěch nastoupil do druhé etapy, v níž však za cíle úvodní ranní zkoušky zase vyzkoušel tvrdost německých stromů. Ty byly silnější než Peugeot 307 WRC.

Juniorskou klasifikaci vyhrál Meeke s Citroënem C2, takže Francouzi měli hned dvojnásobný důvod k oslavám. Druhý dojel Casier s Renaultem Clio, třetí domácí Schelle se Suzuki před Pavlem Valouškem na stejném voze.  Zpočátku si naši mladíci vedli výborně, po osmi zkouškách byl Prokop druhý a Valoušek třetí. Jenže na kluzké trati Martin Prokop havaroval a propadl se o několik příček. Dravou jízdou v závěru stačil ještě vybojovat 6.místo. Už příští týden pokračuje mistrovství světa ve Finsku,kde by rád Marcus Grönholm odčinil neúspěch z Německa. Podrobnější informace na foto na http://www.ewrc.cz/

 

 

1. Loeb - Elena

Citroën Xsara WRC

03:28.34,1

2. Sordo - Marti

Citroën Xsara WRC

+0.33,8

3. Grönholm - Rautiainen

Ford Focus WRC

+2.19,2

4. Gardemeister - Honkanen

Citroën Xsara WRC

+2.33,8

5. Stohl - Minor

Peugeot 307 WRC

+4.25,9

6. Aigner - Wicha

Škoda Fabia WRC

+5.42,2

7. Kopecký - Schovánek

Škoda Fabia WRC

+5.45,8

8. Atkinson - Mac Neall

Subaru Impreza

+7.25,0

9. Hirvonen - Lehtinen

Ford Focus WRC

+8.25,7

10.MacHalle - Nagle

Ford Focus WRC

+12.56,1

 

Průběžné pořadí: 1. Loeb (84), 2. Grönholm (51), 3. Sordo (41), 4. Stohl (24), 5. Hirvonen (21), 6. Solberg (20)

 

Jindřich Lasík, 13.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar