Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Citroën - prodejní úspěchy v roce 2018

Citroën má za sebou mimořádně úspěšný rok, když jeho prodeje osobních a užitkových vozů na českém trhu meziročně vzrostly o 20,9 %. Značka si výrazně polepšila jak v tržním podílu, tak v celkovém umístění. Jedná se o nejlepší prodejní výkon Citroënu v ČR od roku 2010.

Citroënu se v Česku vloni dařilo – francouzská značka prodala celkem 8806 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 1524 kusů více (+20,9 %), než v roce 2017. Díky tomu posílila i svůj tržní podíl, a to na 3,13 % (+ 0,63 procentního bodu) a polepšila si v celkovém žebříčku značek o čtyři příčky na desáté místo. Jeho kombinované výsledky (OA+LUV) jsou o to cennější, že celkový český trh vloni zaznamenal pokles o 3,2 %.


Osobní automobily

U osobních vozů byl pro Citroën s ročním prodejem 2487 ks tradičním tahounem model Berlingo ve své modernizované třetí generaci. Tento automobil se u nás dlouhodobě těší velké přízni jak soukromých, tak firemních zákazníků, kteří oceňují jeho multifunkčnost a technickou vyspělost, která jej odlišuje od jiných podobně koncipovaných dodávkových vozů. V segmentu kompaktních MPV drží Berlingo 3. místo s tržním podílem téměř 12 %.

S pozitivní zákaznickou odezvou se vloni setkala i modelová řada C3, pro kterou se rozhodlo 1400 českých zákazníků. Tento atraktivní model boduje zejména u ženské části populace nejen díky svému vzhledu, ale také obratností ve městě, bezpečností, technologiím pro usnadnění jízdy a rovněž i bohaté škále možností personifikace.

Úspěch zaznamenal Citroën i ve třídě SUV s modelem C3 Aircross. Tento líbivý vůz, z kterého přímo vyzařuje chuť po dobrodružství, disponuje celou řadou vyspělých SUV technologií, jako je například Grip Control pro lepší trakci. V Česku si tento model vloni našlo 725 majitelů. Model C4 Cactus přispěl k výsledku značky Citroën prodejem 470 kusů.

Neméně úspěšný byl Citroën i v segmentu velkoprostorových vozů. Byť se tato třída obecně potýká s úbytkem zákazníků, těšily se modely C4 Spacetourer (573 ks) zájmu klientů, kteří kromě nezaměnitelného designu hledají i vysokou technickou vyspělost a do detailu promyšlený variabilní interiér, který vyhoví nejen rodinným požadavkům.

Lehé užitkové automobily

V segmentu lehkých užitkových vozů se vloni Citroën probojoval do TOP 5 nejprodávanějších značek, když se pro jeden ze tří užitkových modelů francouzské značky rozhodlo 2086 českých zákazníků (+22,27 %). Citroën má v tomto segmentu tržní podíl 10,31 % a meziročně tak přidal 1,52 procentního bodu. Po prosincovém finiši překonal značku Ford a odsunul ji na šesté místo.

Do modelu Jumper vložilo důvěru 1375 českých zákazníků, což potvrdilo jeho roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën. Celkem 421 klientů se rozhodlo pro užitkovou verzi modelu Berlingo a s 285 kusy uzavírá silnou trojici zástupců v segmentu LUV model Jumpy.



Citroën 15.1.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar