Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën C4 Picasso obstál v testu EuroNCAP

Nový model Citroën C4 Picasso dosáhl výborného výsledku v nárazových testech EuroNCAP – pět hvězdiček a zisk 35 z 37 možných bodů. C4 Picasso tak tímto hodnocením kompletuje pětihvězdičkovou rodinu modelů Citroën C4, C5, C6 a C8.

 

Nové Picasso si připsalo tři hvězdičky v kritériu ochrany dětských pasažérů a dvě v oblasti bezpečnosti chodců. Tento výsledek je dán inovativní architekturou vozu s důrazem na nejvyšší úroveň bezpečnostních prvků. Novinkou v konstrukci vozu je technologie pohlcování energie při čelních nárazech, a to zejména díky zesílení některých partií vozu. Energie uvolněná nárazem je pohlcována ve spodní části auta, což umožnilo odlehčit horní partie modelu. Velkorysé inovace se týkají zejména využití polyamidových kompozitů podobných medovým plástvím, které jsou umístěny do vybraných spojů konstrukce vozu a mají tendenci tuhnout. Značně rozšířené jsou rovněž samotné deformační zóny.

O dobrý výsledek se také zasloužilo sedm airbagů už ve standardní výbavě, včetně kolenního, a volant s pevným středem optimálně tvarovaného čelního airbagu řidiče. Citroën věnuje dlouhodobě pozornost bezpečnosti dětí, proto je vůz vybaven čtyřmi úchyty Isofix už v základní výbavě. Nad dětskými cestujícími bdí ještě elektronická signalizace otevřených zadních dveří a oken. Jako jediné MPV v segmentu disponuje sedmi signalizačními prvky nezapnutých bezpečnostních pásů - světelnými i akustickými.

C4 Picasso se může pochlubit řadou prvků aktivní bezpečnosti. Zejména se jedná o výkonný brzdový systém, který si poradí s kluzkým povrchem vozovky. Za obtížných podmínek se aktivuje elektronický „help systém", ve standardu jsou i systémy ABS, EBD, ASR.

Nové C4 Picasso a jeho konstrukce se sice řídí požadavkem na maximum informací dostupných řidiči, ale jen natolik, aby se mohl soustředit především na řízení. Model v základní výbavě pamatuje rovněž na tempomat a omezovač rychlosti nebo ve vyšším stupni výbavy na varovný systém poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a samonatáčecí bi-xenonové světlomety, které jsou v tomto segmentu vozů nezvyklou výbavou. C4 Picasso je prvním MPV s varovným systémem při nechtěném opuštění jízdního pruhu (AFIL, systém vyzkoušený a osvědčený u modelů C4, C5 a C6, má zbránit následkům mikrospánku za volantem). K bezpečnosti přispívá rovněž nezvykle rozměrné čelní, panoramatické sklo a největší zadní okno ve své třídě.

 

JL, 10.10.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar