Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën pro Čínu

Francouzská automobilka, posílená úspěchem typu C4, rozšiřuje svou modelovou řadu o typ C-Triomphe, uváděný na čínský trh. Moderní sedan má tříprostorovou karoserii, která nejvíce vyhovuje čínskému trhu.

 

Základem vozu je platforma typu C4 s prodlouženým rozvorem náprav. Svým designem, konstrukcí a nabízenými technologiemi zohledňuje požadavky zákazníků, hledající modernost, komfort a bezpečnost. C‑Triomphe se svou tříprostorovou karoserií délky 4,8 metru a šířky 1,77 metru je velmi osobitý a pyšní se mohutným vzhledem, který je synonymem prestiže a exkluzivnosti. Přebírá charakteristické rysy značky, jako protáhlé, plynulé a elegantní linie. Chromovaná lišta podél karoserie zvýrazňuje jeho tvary. Zadní svítilny ve tvaru bumerangu odpovídají designu předních světlometů.

Díky rozvoru náprav 2,71 metru nabízí velký vnitřní prostor, v oblasti nohou by mohl sloužit i jako vzor pro jiné modely. Ergonomie a tvarování sedadel  zajišťují vysoký komfort a zejména optimální filtrování vibrací ve svislém směru. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou elektricky nastavitelná. Praktičnost zavazadlového prostoru s objemem 513 litrů zvyšuje sklopná zadní lavice.

Čalounění světlou kůží, od druhé úrovně výbavy, a dekorace imitující dřevo na palubní desce a panelech dveří podtrhují vytříbenost vnitřního stylu. Komfort cestujících vzadu zvyšuje regulovatelný ventilátor umístěný v prostřední loketní opěrce.

V pevném středu volantu jsou umístěny sdružené ovládací prvky ke snadnému ovládání základních funkcí. C‑Triomphe je vybaven prvky, které jsou na čínském trhu nové nebo doposud zřídka používané: sériově montovaný tempomat a omezovač rychlosti, samonatáčecí aktivní bi-xenonové světlomety, nechybějí mlhovky, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek a parkovací asistent vzadu.

Brzdový systém má čtyři kotouče, vpředu větrané, ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku a brzdový asistent, spojený s automatickým zapínáním výstražných světel. Všechny systémy včetně čelních airbagů, patří do základní výbavy, přičemž ESP, boční a hlavové airbagy jsou montovány od druhé úrovně výbavy.

Vůz pohání zážehový dvoulitr o výkonu 150 k (108 kW), spojený s automatickou sekvenční nebo mechanickou převodovkou. Nabízí nejvyšší točivý moment 200 N.m při 4 000 ot/min. Plynule měnitelné nastavení rozvodu (VVT) umožňuje optimální plnění spalovacích prostorů v celém rozsahu provozních otáček motoru. Už od 2000/min nabízí točivý moment 170 N.m, což představuje přibližně 85 procent největšího točivého momentu.

Tímto modelem Citroën posiluje své postavení v Číně, kde za posledních 14 let prodal na 600 tisíc vozidel, zejména typy ZX Fukang a Elysée. Jen vloni si koupilo francouzský vůz sto tisíc řidičů.

 

Aleš Hodouš

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar