Citroën pro Čínu
Francouzská automobilka, posílená úspěchem typu C4, rozšiřuje svou modelovou řadu o typ C-Triomphe, uváděný na čínský trh. Moderní sedan má tříprostorovou karoserii, která nejvíce vyhovuje čínskému trhu.
Díky rozvoru náprav 2,71 metru nabízí velký vnitřní prostor, v oblasti nohou by mohl sloužit i jako vzor pro jiné modely. Ergonomie a tvarování sedadel zajišťují vysoký komfort a zejména optimální filtrování vibrací ve svislém směru. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou elektricky nastavitelná. Praktičnost zavazadlového prostoru s objemem 513 litrů zvyšuje sklopná zadní lavice.
Čalounění světlou kůží, od druhé úrovně výbavy, a dekorace imitující dřevo na palubní desce a panelech dveří podtrhují vytříbenost vnitřního stylu. Komfort cestujících vzadu zvyšuje regulovatelný ventilátor umístěný v prostřední loketní opěrce.
V pevném středu volantu jsou umístěny sdružené ovládací prvky ke snadnému ovládání základních funkcí. C‑Triomphe je vybaven prvky, které jsou na čínském trhu nové nebo doposud zřídka používané: sériově montovaný tempomat a omezovač rychlosti, samonatáčecí aktivní bi-xenonové světlomety, nechybějí mlhovky, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek a parkovací asistent vzadu.
Brzdový systém má čtyři kotouče, vpředu větrané, ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku a brzdový asistent, spojený s automatickým zapínáním výstražných světel. Všechny systémy včetně čelních airbagů, patří do základní výbavy, přičemž ESP, boční a hlavové airbagy jsou montovány od druhé úrovně výbavy.
Vůz pohání zážehový dvoulitr o výkonu 150 k (108 kW), spojený s automatickou sekvenční nebo mechanickou převodovkou. Nabízí nejvyšší točivý moment 200 N.m při 4 000 ot/min. Plynule měnitelné nastavení rozvodu (VVT) umožňuje optimální plnění spalovacích prostorů v celém rozsahu provozních otáček motoru. Už od 2000/min nabízí točivý moment 170 N.m, což představuje přibližně 85 procent největšího točivého momentu.
Tímto modelem Citroën posiluje své postavení v Číně, kde za posledních 14 let prodal na 600 tisíc vozidel, zejména typy ZX Fukang a Elysée. Jen vloni si koupilo francouzský vůz sto tisíc řidičů.
Aleš Hodouš
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout