Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 Aircross - novinka mezi SUV

Po modelu C3 Aircross, který se setkal se skutečným obchodním úspěchem, neboť se ho prodalo již 80 000 kusů, po C5 Aircross určeného pro čínský trh a po C4 Aircross, který byl představen koncem dubna na pekingském autosalonu, nyní přihází s evropskou verzí vozu C5 Aircross.

Vůz o délce 4,5 m působí robustně a propracovaně, vyzařuje z něj síla bez známek agresivity. Od ostatních vozů segmentu SUV se odlišuje plynulým tvarem s výraznými prvky, jako jsou prvky Airbump®, velkými koly o průměru 720 mm, světlou výšku 230 mm či stylovými dvoubarevnými střešními nosiči.

Z interiéru vyzařuje díky horizontálně koncipované palubní desce okamžitě pocit síly a prostoru. Přispívají k tomu i vysoko posazená velká obepínající sedadla umožňující mít dobrý přehled o silnici, široká středová konzole a měkké a pohodlné materiály. Podobně jako předchozí modely Citroën, nabízí i nové SUV C5 Aircross širokou škálu možností personalizace, mezi které patří 30 možných kombinací exteriéru využívajících sedm odstínů karoserie, možnost černé střechy a tři balíčky Pack Color, které zahrnují barevné prvky na předním nárazníku, na dílech Airbump® ve spodní části předních dveří a pod střešním nosičem. Nabízí rovněž 5 stylů interiéru s různými barvami a materiály, lišících se mírou důrazu kladeného na jas a útulnost, v trendy duchu „casual chic“ čili nedbalé elegance.

Nový C5 Aircross se vyznačuje se vynikající prostorností. Jeho inovativnost tkví v celkovém komfortu. Přichází se dvěma velkými novinkami: odpružením s tlumiči s hydraulickými dorazy (Progressive Hydraulic Cushions®) a sedadly Advanced Comfort pro lepší kvalitu odfiltrování nerovností a nevídaný komfort jízdy. Nabízí rovněž ve svém segmentu jedinečnou modularitu vzešlou z know-how značky Citroën ve světě MPV, především díky 3 zadním samostatným posuvným a sklopitelným sedadlům a objemu zavazadlového prostoru Best in Class (580–720 l).

C5 Aircross je vybaven přístrojovou deskou s digitálním displejem TFT o úhlopříčce 12,3" a dotykovým panelem s kapacitním 8" displejem. K dispozici je 20 technologií podpůrných prvků řízení poslední generace včetně systému Highway Driver Assist pro autonomní řízení 2. úrovně a 6 vyspělými technologiemi zajišťujícími konektivitu.


Odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy (Progressive Hydraulic Cushions ®), což je novinka značky Citroën, která se má se používat u budoucích vozů v nabídce, je výsledkem odborných znalostí značky Citroën v oblasti nápravového systému. Komfort odpružení je již téměř 100 let jedním ze základních principů značky. Zákazníci si v průběhu let komfort vozů značky Citroën, který je odlišný od všeho ostatního na trhu, velmi oblíbili. Tato technologie používaná u nového SUV C5 Aircross vychází ze zkušeností značky v automobilových závodech. Hydraulické dorazy umožňují díky lepšímu užitečnému zdvihu lepší tlumení nárazů včetně v případě skoku. Poprvé byly použity, otestovány a vyzkoušeny ve vytrvalostních závodech u vítězících vozů ZX, zejména v roce 1994 při závodě Paříž–Dakar, a v dnešní době je používají ve vozech C3 WRC. Jde o záruku účinnosti, která zajišťuje stabilitu a robustnost vozidel. A na základě této zkušenosti a na základě know-how inženýrů značky Citroën bylo vyvinuto nové odpružení, jehož cílem je vylepšit kvalitu odfiltrování nerovností, která je pro Citroën typická a zákazníci značky ji vyhledávají.
V případě mírného stlačení a rozpínání řídí pružina a tlumič společně vertikální pohyby bez toho, že by se musely zapojit i hydraulické dorazy. Přítomnost těchto dorazů však inženýrům umožnila nabízet větší volnost zdvihu vozu, což vytváří dojem „létajícího koberce“.

V případě většího stlačení a rozpínání se k pružině a tlumiči přidává i hydraulický doraz rozpínání nebo stlačení, které postupně pohyb zpomalují, takže na konci nedojde k prudkému zastavení. Na rozdíl od klasického mechanického dorazu, který absorbuje energii, ale část jí vrátí zpět, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Díky tomu nedojde k odrazu.

Vůz má rovněž nejobjemnější zavazadlový prostor v segmentu SUV: jsou-li sedadla ve druhé řadě na místě, dosahuje objem zavazadlového prostoru pod zadním platem rekordních 580–720 l a při sklopených zadních sedadlech je objem zavazadlového prostoru ke stropu až 1630 l. Má široký vstup (1 017 mm) a krychlový tvar (délka 999 mm a při sklopených zadních sedadlech až 1 907 mm, výška pod zadním platem 583 mm), což usnadňuje nakládání i těch nejobjemnějších předmětů.

Nové SUV C5 Aircross, které je vybaveno kamerou v horní části čelního skla a radarovým čidlem v předním nárazníku, nabízí to nejlepší z podpůrných prvků řízení, které představují skutečný krok vpřed k samočinnému řízení. Vůz může být vybaven systémem
Grip Control s funkcí Hill Assist Descent, který si lze navolit jeden z pěti režimů podle povrchu.
.
Nové SUV C5 Aircross nabízí celou řadu účinných a výkonných motorů Euro 6.2 poslední generace, které jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6 nebo osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.

2 benzínové verze: PureTech 130 S&S BVM6 a PureTech 180 S&S EAT8,
3 dieselové verze: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8 a BlueHDi 180 S&S EAT8.

Půjde o první vůz značky Citroën, který bude od konce roku 2019 vybaven hnacím ústrojím Plug-In Hybrid PHEV s velmi nízkými emisemi CO2 a dojezdem 60 km v režimu ZEV.

Nové SUV C5 Aircross má k dispozici nejnovější generaci automatické převodovky EAT8, „Efficient Auto Transmission“ s 8 rychlostními stupni, ovládáním Shift and Park by wire, kterou vyvinula japonská firma Aisin. Měkčí přenos točicího momentu poskytuje skutečný požitek jízdního komfortu při rozjezdu a parkování.



R.Žáčková 1.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar