Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Buggy Citroën na Madridském autosalonu

Španělský trh představuje pro značku Citroën velice důležité obchodní teritorium, a porto si pro autosalon v Madridu, který proběhne na přelomu května a června, připravila hned několik novinek. Mezi největší hvězdy budou patřit sedan C-Triomphe a koncept C-Buggy.

 

Všechny návštěvníky určitě nadchne C- Buggy anebo malé auto pro volný čas. Díky pohonu všech kol v sobě nezapře terénní schopnosti, přestože je technicky a stylisticky podobná se studií C-Airplay. Otevřený dvoumístný automobil postrádá čelní, boční i zadní okna a nemá ani dveře. Místo nich jsou vyříznuty spodní části bočních stěn. S délkou 3,5 metru je kratší než by se mohlo zdát. Kompaktní dojem umocňují mohutné podběhy kol, krátké převisy, zaoblené proporce a velká kola. Příznivci plážových a terénních vozidel si ale budou muset na podobné atraktivní vozítko nechat zajít chuť. Ale není vyloučené, že jeden nebo i více detailů najdou jednou uplatnění v sériových automobilech. Pro zvýšení atraktivnosti není vůz lakovaný.

 

Citroën Jumper

Nový Jumper se pochlubí nejnovějšími technologickými inovacemi, přičemž si uchovává všechny přednosti svého předchůdce. Užitkový vůz s moderním a osobitým stylem se vyznačuje řadou základních prvků zahrnujících např. větší rozměry i užitečnou hmotnost. S pohotovostní hmotností do 4 tun a ložným objemem do 17 m³ je dostupný v mnoha verzích. Bezpečnost, komfort a ovladatelnost byly vylepšeny mj. použitím ABS a ESP. Společně s Fiatem Ducato a Peugeotem Boxer navazuje Jumper na úspěšné předchozí modely, kterých bylo vyrobeno přes 2 miliony.

 

Citroën C-Triomphe

Model, poprvé představený v Číně, obohatí také trh ve Španělsku, kde se tříprostorové automobily těší zvláštní oblibě. Moderní vůz na prodloužené podvozkové platformě C4 se vyznačuje všemi rysy, které C4 přinesly úspěch. Tím elegantní sedan získal značný vnitřní prostor včetně zavazadlového prostoru (513 l).

 

C5 HDi 173 FAP

Řada C5 získala nový turbodiesel o výkonu 173 k (125 kW), vybavený filtrem pevných částic (FAP) a spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. K hlavním inovacím patří dvojité paralelní sekvenční přeplňování a dokonalejší vstřikování spojené s lepším prohořením paliva.

 

Robotizovaná převodovka pro C4

Nová převodovka je spojena s turbodieselem 1.6 HDi o výkonu 110 koní. Elektro-hydraulické (pilotované) ústrojí napomáhá hladké a rychlé změně šesti stupňů a kromě automatického řazení nabízí i ruční, při vysokém komfortu ovládání. Proti planetové automatické snižuje spotřebu při atraktivní ceně. Vůz získal řadu ocenění, například „World Car Design 2006" na autosalonu v New Yorku. Dosud se jich prodalo přes 350 tisíc.

 

Aleš Hodouš, 15.5.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar