Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Padli jsme si do oka

Jedu autem z práce domů, stejná už důvěrně známá trasa. Hlavou mi běží tisíce myšlenek, ale jedna z nich přebíjí všechny ostatní. Přišlo to tehdy, tak jako blesk z čistého nebe. Nikdy jindy jsem nic takového nezažila a jak mile jsem ho tehdy spatřila, padl mi do oka.

Ne, není to žádný muž. Ten o kom vám chci dnes povědět, je osobní automobil. Abych byla úplně přesná, chci vám popsat nevšední zážitek z jízdy s Hondou Jazz 1,3i- VTEC CVT.

Zvenčí je to mini roztomilé autíčko, uvnitř prostorný vůz s jemným nádechem komfortu. Představa o „jedna trojce“ je možná znuděná jízda městem. Jen co jsem vyrazila směr „NAZDAR MĚSTO“, zažila jsem skvělý pocit z jízdy. Vždy jsem například věděla, že je potřeba zpomalit a to díky systému rozpoznání dopravních značek, a to mi možná zachránilo pár stovek za pokutu. Přímo zaskočena jsem byla tím, s jakou hravostí a chutí projíždí Jazz zatáčky.

Zajímavé je sledovat i reakce okolí. Když jsem přijela např. k benzinové pumpě, lidé hodně koukali. Dokonce i obsluha od kasy. Je to proto, že Jazzů se prodává málo a ne často se vidí. Míra přivlastnění u mne narůstala s každým dnem, kdy jsem mohla tenhle vůz řídit. Abyste rozuměli, to znamená, jak moc bych to auto chtěla vlastnit.

S tímhle autíčkem jsem neměla sebemenší problém dojet na nákup do frekventovaného nákupního centra. S tou spoustou pomocníků, které Jazz nabízí, je to radost. Např. asistent pro rozjezd do kopce, parkovací čidla, varování před čelní srážkou anebo už zmiňovaný systém rozpoznávání dopravních značek.

Moc se mi líbil systém ekonomické jízdy. Byla to výzva, snažit se dosáhnout tabulkové pětilitrové spotřeby. No, tak třeba příště. Zaujali mě také automatické světlomety, která za dne spustí pouze parkovací světla a při setměním rozsvítí.

Při jedné z jízd jsem jela po vedlejší komunikaci a proti mně bylo zaparkované auto v zatáčce. Systém začal ihned hlásit překážku. V tu chvíli mne to vyděsilo, protože jsem žádný problém neviděla. Auto bylo zaparkované za krajnicí. Ale skvělé, že Jazz neustále kouká a hledá, co, kde a kdy by mi oznámil. Taková malá Kelišová.

V kritikách autíčka, se objevuje stížnost na tvrdé plasty. Na to říkám: “potřebuji odolnost, vozím věci. Klasickým sklopením opěráků zvětšíte objem kufru z 354 l na 1314 litrů. Obrovskou výhodou je pak unikátní systém zadních sedadel, kdy jednoduše přiklopíte sedák k opěradlu a můžete převážet třeba jízdní kolo.

Další výtkou vůči Jazzu je příliš mnoho tlačítek a víc displejů. V tomto směru jsem neměla sebemenší problém. Je také vytýkáno, že v nabídce je jediný motor. Proč ne, když je ideální? Vyšší cena? Co čekáte od firmy, která vyrábí proudová letadla



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1318 cm³
Výkon: 75 kW (102 k) při 6000/min
Točivý moment: 123 Nm při 5000/min
Rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/4,1/4,6 l/100 km
Rozměry: 3995 x 1694 x 1525 mm
Rozvor kol: 2530 mm
Zav.prostor: 354/1314 l
Cena: 424900 Kč (Comfort)


mav 27.3.2017


Test najdete:
https://www.autokaleidoskop.cz/Testy/Honda-Jazz-1-3-i-VTEC-CVT-za-kvalitu-se-plati/

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar