Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tatra Phoenix - nová konstrukční řešení 2013

Modelová řada těžkých nákladních vozidel Tatra Phoenix přináší pravidelně na automobilový trh nová konstrukční řešení a významná vylepšení, která ji dovolují průběžně plnit program výrazné zákaznické orientace. Tady jsou novinky roku 2013.

Pracovní stroj – čtyřnápravová vozidla Tatra Phoenix 8x8 s celkovou hmotností 50 t a užitečnou hmotností 32 t. Kabina má ochranu dle předpisů ROPS/FOPS, ochranné mřížky hlavních světlometů a přídavné světlomety. Vozidlo je vybaveno převodovými redukcemi v nábojích kol a vyhřívanou korbou sklopné stavební nástavby. Na přání je možno pracovní stroj vybavit pneumatikami rozměru 24 R21 na zadních nápravách a systémem centrálního dohušťování pneumatik.


Čtyřnápravový model 8x6, kdy nepoháněnou nápravou může být podle volby zákazníka první přední nebo druhá přední náprava. Odklon od plněpohonné konfigurace nezhoršuje mobilitu vozidla v terénu, a zároveň přináší úsporu hmotnosti až 300 kg a úsporu ve spotřebě pohonných hmot až 2 litry/100 km. V kombinaci s lehkým kombinovaným pérováním se pohotovostní hmotnost vozidel v provedení sklápěč blíží, nebo je srovnatelná, pohotovostní hmotnosti konkurenčních vozidel v provedení 8x4, což přináší pro zvýšení produktivity vozidla.


Automatizovaná převodovka AS-Tronic nabízí zvýšení komfortu jízdy. a zajišťuje chod motoru v optimálních otáčkách, čímž se snižuje spotřeba, a dále chrání spojku a řidičům pomáhá zvládat manipulaci s vozidlem v terénu. Optimální výkon převodovky zajišťuje software. Řidič má k dispozici kromě plně automatického režimu i manuální režim pro provoz ve velmi těžkém terénu a rozjezdy ve svazích jednoznačně usnadní funkce „Hill Holder“.
Nový dvoustupňový přídavný převod – je k dispozici na přání pro všechny varianty vozidel řady PHOENIX, jak pro verze s manuálně řazenou, tak automatizovanou převodovkou ZF. Zajišťuje vynikající efektivitu provozu (úspora paliva proti provedení s jednostupňovým přídavným převodem až 3 l/100 km) a výborné jízdní vlastnosti vozidla v těžkém terénu. Ovládací spínač je umístěn na přístrojové desce na pravé straně v dosahu úchopu věnce volantu. Nový dvoustupňový přídavný převod je unifikovaný s variantami jednostupňových přídavných převodů.


Jednomontáž pneumatik na všech nápravách – k dispozici je několik variant rozměrů pneumatik až do velikosti 14.00 R20 případně 16.00 R20 a 24 R21 pro varianty vozidel s redukcemi v nábojích kol.


Snížená střecha kabiny na přání – snížení střední části kabiny o 125 mm v šířce 830 mm pro výhodnější montáž nástaveb typu bagr, jeřáb, vrtací souprava a další. Celková výška se standardními pneumatikami je 3200 mm, zatímco snížená střední část střechy je na výšce 3075 mm.


Čtyřdveřová dvoukabina – vhodná pro přepravu pracovní čety v počtu 1+8 osob, plní předpisy pro přepravu požárního mužstva hasičů 1+5 s dostatečným prostorem pro dýchací přístroje. Je jednou z nejprostornějších dvoukabin na trhu a homologována pro vozidla ve variantě pohonu 4x4. Hasičské vozidlo TATRA PHOENIX s tzv. „crew cab“ bude představeno na veletrhu PYROS v Brně.





Jízdní parametry
Maximální rychlost vozidel je limitována omezovačem nastaveným na 85 km/h. Přední nájezdový úhel pro základní pneumatiky rozměru 315/80 R22,5‘‘ je roven hodnotě 31º. Světlá výška vozidla pro výše zmíněný rozměr základních pneumatik je 300 mm. Vnější obrysový průměr zatáčení (pro základní provedení rozvoru náprav a použití pneumatik základního rozměru) je u varianty vozidel pohonu 4x4: 16,5 m +/- 1 m, u varianty 6x6: 18,5 m +/- 1 m a varianty 8x8: 21,5 +/- 1 m. Pohotovostní hmotnosti podvozků v základním provedení pro montáž nástavby: u varianty 4x4: 8300 kg, u varianty 6x6: 9800 kg, u varianty 8x6: 11 200 kg a varianty 8x8: 11 500 kg.



MP 15.4.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar