Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz Atego po modernizaci s motory VI

Nový Mercedes-Benz Atego s motory Euro VI přebírá, jako čtvrtý a v současné době poslední člen nové rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz, štafetu od svého předchůdce, úspěšného bestselleru pro rozvážkovou dopravu v segmentu s od 6,5 do 16 tun.

Nové Atego navazuje svým vzhledem na design nových modelových řad Mercedes-Benz Actros, Antos a Arocs. Nově navržený nárazník s integrovanými světlomety pro denní svícení (na přání LED) propůjčuje vozu charakteristickou tvář. V kabině čeká na řidiče modernizovaný interiér s konceptem přístrojové desky. Mezi charakteristické prvky patří centrální sdružený přístroj s velkými ukazateli s jasným grafickým zpracováním, standardně dodávaný multifunkční volant, alternativně i s kůží obšitým věncem, nově tvarovaná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a loketními opěrkami (ve spojení s převodovkou Mercedes Powershift 3) a na přání dodávaná jednodílná sedmizónová matrace pro odpočinek.
Srdcem jsou dva od základu nové motory BlueEfficiency Power Euro VI s nejmodernějšími konstrukčními prvky. Sedm nových variant motorů lze kombinovat s širokou nabídkou manuálně řazených a automatizovaných převodovek.

Nové Atego nabízí mezi čtyřmi výkonovými stupni nově koncipovaného čtyřválce BlueEfficiency Power typu OM 934 s objemem 5,1 litru. Velmi moderní poháněcí jednotky se čtyřventilovým rozvodem mají dva vačkové hřídele v hlavě válců a proměnné časování výfukových ventilů. Rozpětí jejich výkonů od 115 kW (156 k) do 170 kW (231 k) pokrývá potřeby rozvážkové dopravy. Na čtyřválcové motory navazují nové šestiválce OM 936 s přímým vstřikováním common rail, které z objemu 7,7 litru poskytují nejvyšší výkon od 175 kW (238 k) do 220 kW (299 k) ve třech výkonových třídách.
Budoucí emisní normu splňují díky recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů a kompaktnímu systému dodatečného čištění výfukových plynů, do něhož je integrován systém SCR a uzavřený filtr pevných částic. Prostřednictvím moderní technologie čištění výfukových plynů BlueTec 6 byla spotřeba AdBlue snížena o 50 procent v porovnání s předchůdcem Euro V.


Standardně ESP a automatizovaná převodovka
Hnací sílu přenášejí automatizované převodovky PowerShift 3 s šesti nebo osmii stupni. Nová osmistupňová převodovka Mercedes PowerShift 3 zajišťuje automatizované řazení i u nejvýkonnějšího motoru. Objednat lze také šestistupňovou nebo devítistupňovou mechanickou převodovku s posilovačem pro manuální řazení. Řadicí páka je umístěna v ergonomicky optimalizované poloze přímo na přístrojové desce.
Součástí standardní výbavy je asistent pro řízení jízdní stability, u osobních vozů známý jako ESP. Nová dvoustupňová vysokovýkonná dekompresní motorová brzda, u šestiválcového motoru na přání dokonce s výkonem až 300 kW, zajišťuje ve spolupráci s výkonnými elektronicky řízenými kotoučovými brzdami na všech nápravách nejvyšší míru jízdní bezpečnosti. Mercedes-Benz nabízí přímo z výroby retardér s permanentním magnetem, který nepodléhá opotřebení. Jeho brzdný moment 650 N.m představuje významnou podporu celkové brzdové soustavy.


Široká rozmanitost variant
Všechny potřeby v segmentu rozvážkové dopravy pokrývá 42 různých modelů s různými rozvory, třemi délkami kabiny a variantami s pohonem všech kol. S výrazně sníženými náklady na údržbu a opravy, nejnižším počtem návštěv servisu v rámci pravidelné údržby v celém segmentu, servisními intervaly až 120 000 km a vyššími zůstatkovými hodnotami přispívá nová hvězda v rozvážkové dopravě po celou dobu své životnosti k pozitivní obchodní bilanci.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar