Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Isuzu řady N s pohonem všech kol

Nákladní automobily Isuzu Trucks vstoupily na český trh před necelými dvěma roky, a tak logicky nejsou tak známé, byť se ve světě řadí mezi špičku. Novinkou v portfoliu je model N35 150L 4x4 s přiřaditelným pohonem všech kol.

Nejstarší japonský výrobce Isuzu Motors dosud dodal zákazníkům přes 26 milionů vozidel a v kategorii 6 až 16 tun. Nejmenší řada N s celkovou hmotností 3,5 až 7,5 tuny se řadí mezi nejprodávanější trucky na světě s roční produkcí 220 tisíc vozidel.
Nový model je postaven na bázi modelu N35 o celkové hmotnosti 3,5 tuny. S ohledem na lepší jízdu v členitém terénu nebo v úzkých ulicích byla zvolena užší varianta L s šířkou 1855 mm přes zadní blatníky (maximální šířka nástavby činí 2120 mm).
Ačkoliv se od sourozenců neliší, ve skutečnosti disponuje řadou modifikací, jako je systém pohonu všech kol. Srdcem elektropneumatického systému je rozdělovací převodovka s řetězovým převodem a viskózní spojkou v zadní části standardní převodovky. Točivý moment je přenášen spojovacím hřídelem k diferenciálu přední nápravy a uzamykatelným volnoběžkám v nábojích předních kol.
Úpravám se nevyhnul ani podvozek. Standardní nápravnici profilu I na přední nápravě nahradilo nezávislé lichoběžníkové zavěšení a listové pružiny vystřídaly torzní tyče. Zadní náprava je tuhá s odpružením listovými pružinami. Posílena byla rovněž brzdová soustava s ventilovanými kotouči vpředu a bubny vzadu. Nechybí pochopitelně ABS, regulace prokluzu ASR, elektronické rozdělení brzdné síly EBD a výfuková brzda. Vozidlo disponuje rozvorem náprav 2750 mm, délkou podvozku 5250 mm a délkou 4105 mm.
Vůz pohání vznětový přeplňovaný čtyřválec Isuzu D-Core se čtyřventilovou technikou DOHC, přímým vstřikem paliva s tlakem 1800 bar, turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Tato pohonná jednotka plní emisní normu Euro 5 EEV pomocí filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru, tedy bez použití AdBlue. Výkon třílitrového agregátu činí 110 kW (150 k) při 2800/min, točivý moment 375 Nm při 1600 až 2800/min. Sílu přenáší synchronizovaná pětistupňová převodovka s rozsahem převodových stupňů 5,979 až 0,795.


Nabídka nástaveb
Isuzu Trucks má také připravenou celou řadu nástaveb a řešení. Sklápěče nabízejí vynikající užitečnou hmotnost, robustnost a odolnost. K přednostem patří především možnost sklápění do tří stran, automatické odjištění postranice i zadního čela a možnost volby pohonu čerpadla hydrauliky od převodovky, motoru nebo z palubní sítě a řady dalších doplňků dle požadavků zákazníka.
Zmínku zaslouží také nosič kontejnerů, který kombinuje výhody kontejneru i jednostranného sklápěče. Objednat lze také aktivní kontejner s hydraulickým jeřábem pro nakládku či vykládku materiálu.
Pohon všech kol umožňuje zvládat náročnější úkoly, jakým může být například zimní údržba. Ve srovnání s některými plněpohonnými speciály spočívá výhoda v pořizovací ceně i provozních nákladech.
Výrobce garantuje tříletou záruku bez omezení počtu najetých kilometrů a nabízí pevné servisní náklady v Kč/km až na šest let provozu.


JL, 20.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar