Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo S60 2.4 D - kouzelná krabička BSR zvýší výkon

Vlastníte automobil značky Volvo, Audi, Škoda, BMW, SAAB a nejste spokojeni s výkonem ani průběhem točivého momentu? Ale pohonnou jednotku si nechcete nechat „načipovat“. Potom stačí opatřit si kouzelnou krabičku a za pět minut je hotovo.

Využili jsme nabídky firmy BSR Česká republika, která u nás zastupuje švédskou tuningovou společnost BSR a půjčili si Volvo S60 předchozí generace. Bylo vyrobeno v roce 2006 a mělo najeto sto devadesát tisíc kilometrů, přičemž zhruba sto deset tisíc s optimalizací řídicí jednotky. „Mohli bychom vám půjčit zcela nový model, ale na autě, které leccos pamatuje, chceme prezentovat náš systém,“ řekl nám při přebírání vozu pan Martin Hák, jeden z majitelů firmy BSR ČR.
Vznětový přeplňovaný pětiválec o objemu 2,4 litru dosahuje v sérii výkonu 163 k a točivého momentu 345 Nm. Pro někoho hodnoty dostačující, jiný si řekne – občas by se mi přeci jen hodilo více síly.
A právě tu dokáže dodat optimalizační software řídící jednotky – PPC Tuning Systém. Jeho předností je nenáročnost, protože nevyžaduje žádný mechanický zásah a kdykoliv si můžete hodnoty vrátit zpátky.
Jednotku PPC zapojíte přes koncovku OBD s řídící jednotkou motoru a za pět minut se zvýší výkon na 220 k, a točivý moment na 455 Nm. Výrobce však tuto aplikaci neoznačuje jako čipování, ale jako optimalizaci chodu motoru. Zatímco v sérii se největší výkon motoru pohybuje v rozmezí od 2300 do 3000 otáček za minutu, tak po optimalizaci mezi 2000 až 3300 otáčkami za minutu. Motor je tak v nižších otáčkách méně namáhaný a tím spotřebuje teoreticky i méně paliva. Možná by úspora paliva byla ještě výraznější s přímo řazenou převodovkou. S pětistupňovou samočinnou převodovkou jsme dosáhli průměru pod 8 litrů nafty na sto kilometrů, nutno dodat při svižné jízdě včetně dálnic.
Systém BSR má oproti klasickým čipům jednu výhodu. Kdykoliv si můžete hodnoty opět snížit na původní, stačí jen přeprogramovat řídící jednotku.
Firma BSR byla založena už v roce 1991 a zásluhou profesionálního týmu spolupracovníků, svým sofistikovaným produktům a zastoupení na všech kontinentem patří mezi přední dodavatele optimalizačních softwarů.
Jak jsme už řekli, výhody systému spočívají v tom, že jednotka obsahuje oba softwary, jak originální, tak optimalizovaný BSR a záleží jen na zákazníkovi, jaký si právě zvolí.
Na zádi Volva S60 bylo ještě malé označení Stage 2. Jde o druhý stupeň úpravy motoru, který obsahuje 2,5“ nerezový sportovní výfuk, jehož montáží se snižuje zpětný tlak a zplodiny, vzniklé spalováním směsi mají snazší cestu z pístů ven. Urychlí tak odezvu na sešlápnutí pedálu plynu.
Systém BSR je rozhodně zajímavou alternativou, jak si zvýšit výkon i točivý moment, a to za poměrně dostupnou cenu, která se pohybuje kolem třiceti tisíc korun.


J.Lasík, 9.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar