Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Polo 1.2 TSI - ikona překonala očekávání

Druhým nejmenším modelem Volkswagenu je Polo, ovšem ruku na srdce, Polo už také není žádným drobečkem, a pomalu začíná atakovat hranici nižší střední třídy. O tom jsme se přesvědčili při testování verze 1.2 TSI ve výbavě Highline.

Po pěti letech se pátá generace dočkala modernizace, nikoliv však designové, ale spíš po technologické stránce je nyní Polo o kus vpředu a výbava možná ještě víc. Zmenšenina Golfu je oproti předchozí generaci delší o 54 mm, širší o 32 mm, ale ve výšce překvapivě o 14 mm nižší. Když k tomu přičteme o 40 mm delší rozvor, rozchod kol zvětšený o 29 mm, resp. 30 mm a krátké převisy, potom musíme zákonitě dostat prostorný interiér. Dobře přístupný zavazadlový prostor má základní objem 280 litrů (+ 10 l), po sklopení zadních sedadel 952 litrů. Na malý automobil postačující.

Ale než usedneme za volant, tak pár slov o designu, na němž se podepsal věhlasný Walter de Silva. Vytvořil bezpochyby elegantní tvary, byť jednoduchých linií, které není třeba měnit po pěti letech. Vpředu je pouze nový nárazník a grafika světlometů. Později bude možné objednat si za příplatek diody bi-LED.

Kromě vnějšího designu se Volkswagen hodně zaměřil na interiér a musíme jen konstatovat, že se povedl po všech stránkách a hodně se blíží Golfu. Přední sedadla jsou pohodlná, dostatečně velká a ani k bočnímu vedení nemáme připomínek. Také zadní sedadla jsou prostorná, snad jen delší osoby, tak od 1,85 metru se musí trochu uskrovnit, ale to není ani ne ve čtyřmetrovém autě nic neobvyklého.

Tříramenný volant se drží dobře, ovladače jsou uspořádány s německou pečlivostí a tradičně přehledné. Interiéru, prakticky shodným s Golfem, není vlastně co vyčíst. Nový je přístrojový panel, ale při bližším pohledu vidíme, že jeho design má původ v Golfu. Ke standradní výbavě patří nový 5“dotykový displej, ale navigaci je třeba si dokoupit za 13 700 Kč.

A když k tomu přidáme ještě kvalitní materiály a výborné zpracování, na jaké jsme u VW zvyklí. A to je i jeden z důvodů, proč si ojeté vozy Volkswagen udržují stále vysokou prodejní cenu, oproti konkurenci. Prostě za kvalitu se vyplatí rozhodně připlatit.
V současné době si může zákazník vybírat ze čtyř zážehových motorů, to znamená mezi tříválcem 1.0/55 kW a čtyřválci 1.2 TSI/66 a 81 kW. Ze vznětových je k dispozici tříválec 1.4 TDI, zatím jen s výkonem 55 kW (později ještě 66 kW a 77 kW). Zvolili jsme asi nejžádanější benzinový motor – přeplňovaný 1.2 TSI o výkonu 81 kW (110 k) kterého dosahuje při 5000/min. Je tedy dostatečně výkonný už v nízkých otáčkách, zhruba už od 1500/min, kdy se dostává k nejvyššímu točivému momentu 175 Nm, který máme k dispozici až do čtyř tisíc. Jeho předností je nezvykle tichý a kultivovaný chod. Během testu se průměrná spotřeby pohybovala na hranici 5,5 litru benzinu na sto kilometrů. Převodovka je sice pouze pětistupňová, ale dobře odstupňovaná. Řazení je lehké a přesné.

Základní výbava Comfortline zahrnuje mj. šest airbagů, ABS, ESP včetně systému Hill holder, šesti airbagů, elektricky ovládaných oken vpředu, výškově seřiditelného sedadla řidiče. Verze 1.2 TSI se dodává pouze ve výbavě Highline, a má navíc mj. multikolizní brzdu, systém sledování únavy řidiče, automatickou klimatizace Climatronic, denní svícení, elektrické ovládání oken, palubní počítač, mlhovky, atd.

Za příplatek měl testovaný automobil mj. zatmavená skla, Paket Technik (tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu vpředu a vzadu), dále Paket světla (automatický spínač světlometů, dešťový senzor) a ještě Zimní paket (vyhřívané sedačky, vyhřívané tryska ostřikovačů předního skla, ostřikovače světlometů). Rozhodně se vyplatí připlatit si 1200 Kč za dojezdovou rezervu. Víme o tom své, sice ne ve vztahu k VW, ale v souvislosti se Škodou a asistenční službou zajišťující ÚAMK. Ale o tom až příště.

Nejlevnější Volkswagen Polo s tříválcem 1.0 a výbavě Comfortline lze pořídit od 289 900 Kč, zatímco provedení 1.2 Highline přijde na 357 900 Kč. Testovaný automobil se všemi pakety přišel na 417 200 Kč.
Co říci závěrem? Přesvědčili jsme se, že Volkswagen nastolil s Polem už před pěti lety vysoký standard v kategorii malých vozů a nyní to jen potvrzuje a překonává. Oblibu Pola dokazuje ostatně více než čtrnáct milionů prodaných automobilů.


Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1197 cm³
Výkon:81 kW (110 k) při 5000/min
Točivý moment: 175 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,1/4,0/4,8 l/100 km
Rozměry: 4064 x 1682 x 1759 mm
Rozvor kol: 2470 mm
Zav.prostor: 280/952 l
Cena: 357 900 Kč



J.Lasík 19.8.2014




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar