Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDi - komfortní a úsporný

Když se v názvu osobního automobilu objeví přívlastek „sport“, tak si každý hned vybaví asi sportovní vůz, ale v případě Volkswagenu Golf Sportsvan je to trochu jiné. Kdo ví, proč ve Wolfsburgu takhle nazvali právě model Golfu? Snad jen proto, že vypadá sportovnějším dojmem než předchozí model Plus.

Nechme název stranou, ostatně ten není pro zákazníka tak zajímavý, a podívejme se, jaká je jedna z posledních novinek značky Volkswagen. Mohli bychom říct, že zaplňuje mezeru mezi Golfem a Touranem. Oproti hatchbacku je o 8 cm delší, o centimetr širší a o 13 cm vyšší. Ještě dodejme, že předchozí generace byla o 13 centimetrů kratší. Z toho vyplývá, že interiér bude hodně prostorný i pro vyšší osoby. Ačkoliv byl testovaný model panoramatickým střešním oknem, nad hlavami zbývá ještě hodně místa.

Zadní sedadla můžeme posouvat o 18 cm (opěradla naklápět), čímž se mění objem zavazadlového prostoru z 500 litrů na 590 litrů. Sklopením opěradel se pak zvětší až na 1520 litrů a pokud máme mezipodlahu v horní poloze, tak získáme rovnou podlahu. V dolní poloze nám vznikne zhruba dvanácticentimetrový schod. Zavazadlový prostor je dlouhý 75 cm, mezi podběhy široký 102 cm. Možná si někdo řekne, že objem není nic moc, ale na druhou stranu je dobře využitelný.

Jak jsme už naznačili, prostor pro posádku je značný, sedadla jsou pohodlná a dobře tvarovaná, u nejvyšší výbavy Highline vyloženě sportovní. O ergonomii přístrojů a ovladačů nemá u Volkswagenu cenu se ani zmiňovat. Tady je vše v naprostém pořádku a nemusíte dlouho nic hledat. Jen klasickou ruční brzdu byste hledali marně, vůz je vybaven pouze elektronickou parkovací brzdou a také asistentem rozjezdu do kopce (lze deaktivovat tlačítkem vedle řadicí páky). Do standardní výbavy patří rovněž tempomat s omezovačem rychlosti (za příplatek si můžete přiobjednat adaptivní tempomat s udržováním odstupu od vpředu jedoucího automobilu).

Za příplatek jsou i další systémy, většinou převzaté z vozů vyšších tříd. Například systém rozpoznání dopravních znače, parkovací asistent, automatická regulace odstupu ACC, asistent kontroly okolí Front Assist, dynamická regulace dálkových světel, systém sledování mrtvého úhlu atd. Záleží jen na tom, co si vyberete.

Ale už základní výbava Comfortline zahrnuje mj. sedm airbagů, samočinnou klimatizaci, elektrické ovládání oken nebo elektrický uzávěr diferenciálu XDS. Pro hodně náročné je k mání ještě adaptivní regulace podvozku DCC (tlumiče lze nastavit do normálního, komfortního a sportovního režimu. Víc k pohodě za volantem zpravidla ani nepotřebujete.
O komfortu a dílenském zpracování se rovněž nebudeme zmiňovat, obojí je na vysoké úrovni, což ostatně dokládají i ceny ojetých Volkswagenů.

Pro Volkswagen Golf Sportsvan jsou k dispozici zážehové motory 1.2 TSI – 85 k a 110 k a 1.4 TSI – 125 k a 150 k a vznětové 1.6 TDI – 110 k a 2.0 TDI – 150 k. My jsme si vyzkoušeli vznětový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 k. Už v 1750 otáčkách za minutu dosahuje největšího točivého momentu 340 Nm, který vydrží až do třech tisíc. Turboefekt u současných přeplňovaných motorů dnes už ani nepocítíte, nástup síly je patrný už z nízkých otáček. Při devadesátce se spokojí zhruba s 1500 otáčkami za minutu. I přes vysoký výkon jsme svižnou jízdou jezdili v průměru za pět litrů nafty, a to je další příjemné překvapení nového Golfu Sportsvan.

Nejlevnější provedení ve verzi 1.2 TSI/85 k Comfortline lze zakoupit od 437 900 Kč, se vznětovým motorem 1.6 TDI za 527 900 Kč. Dvoulitrový turbodiesel se dodává pouze s vyšší výbavou Highline za 604 900 Kč.

Volkswagen Sportsvan je podle nás ideální rodinný automobil, který nás oslovil svojí prostorností, praktičností a úsporným dvoulitrovým turbodieselem a komfortní výbavou. A u testovaného modelu také výrazným oranžovým lakováním Habanero. S touto barvou se zatím na silnicích příliš nesetkáváme a Sportsvan v ní vynikne a sluší mu. Vždyť se také kde kdo otáčel.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 212 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,1/4,0/4,4 l/100 km
Rozměry: 4434 x 1807 x 1799 cm
Rozvor: 2685 mm
Zav.prostor: 500/1520 l
Cena: 604 900 Kč (2.0 TDI Highline)



J.Lasík 15.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar