Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Volkswagen CC 2.0 TDI BlueMotion - co chtít víc?

Označení CC na voze může mít hned dvojí význam. Některé automobilky tak označují své modely coupe-cabrio s pevnou skládací střechou, pro některé to znamená comfort-coupe, což je vyjádření vlastně pro čtyřdveřové kupé, jako třeba Volkswagenu CC. Proto také můžeme zapomenout na Passat, teď už jen CC.

V premiéře se Volkswagen CC objevil na autosalonu v Detroitu 2008 a nyní je na trhu faceliftované provedení. Je známo, že Volkswagen zastává spíš konzervativnější design, ale jak se ukazuje, proč něco měnit, když to funguje. To by se vozy VW jinak tak dobře neprodávaly. Jde o dobře promyšlený tah. Karosérie jsou tudíž nadčasové, a můžeme říct, že rozhodně nikoho neurazí. V případě CC nebo „široka“ jsou i hodně elegantní. Nelze se proto divit, že se modelu CC už prodalo přes 320 tisíc. Možná je i tím, že trochu připomíná Phaeton. Má čtyři dveře, bezrámová okna a svažující zádí opravdu připomíná kupé.
Zvnějšku ani uvnitř se facelift nijak zásadně neprojevuje. Prodloužení o 3 mm je zanedbatelné, ostatní rozměry jsou stejné, jen zavazadlový prostor se zmenšil o 3ě l, ale zbývajících 532 litrů postačuje.
Standardně se dodává jako čtyřmístný, ale můžete si objednat i třímístnou zadní lavici, která je sklopná. Vpředu se sedí pohodlně, výrazné boční tvarování vás skvěle podrží v zatáčkách. Také na zadních sedadlech rozhodně dva cestující nebudou trpět.
Zvolit si můžete ze šesti pohonných jednotek, od 103 kW do 350 kW, tedy tři zážehové 1.8/118 kW, 2.0 TSI/155 kW a V6 3.6/350 kW a vznětové 2.0 TDI/103 kW a 125 kW a verzi 2.0 TDI BlueMotion/103 kW. My jsme zvolili právě „modrou“ tedy hospodárnější verzi v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Rozhodně jsme neprohloupili. Převodovka je skutečně vydařená a nemá chybu, o tom jsem se přesvědčili už několikrát. Volí stupně rychle a hladce bez minimální prodlevy. V průměru jsme jezdili na hranici šesti litrů na sto kilometrů. Ale v tomto případě se nám i osvědčilo používat tempomat a spotřeba ještě na silnících zhruba o půl litru ještě klesala.
Možná pro někoho bude zajímavější silnější turbodiesel, jehož spotřeba je zhruba na stejné úrovni.
Ale kromě příznivé spotřeby nás upoutala ještě dřív jiná věc. Ve voze je i při vyšší rychlosti až nezvyklé ticho, zvenku prakticky nic neslyšíte, až se vám to bude zdát divné. Hluk totiž výrazně snižují izolační materiály na různých místech a také 6 mm silná boční okna, složená z pěti vrstev A když už jsme u oken, tak si řekněme, že čelní sklo má v sobě tenkou stříbrnou vrstvu, která na rozdíl od běžně používaných není vůbec vidět.
V interiéru asi nejvíc upoutají klasické analogové hodiny uprostřed palubní desky, tam kde bývá tlačítko výstražných světel. Detailně mluvit o uspořádání přístrojů je zbytečné, všechno je tam, kde má být. Potěšil nás volant, tlustý kožený věc se dobře drží. Můžete startovat bezklíčkově, tlačítkem, jen plochou destičku musíte vsunout do „šachtičky“ nebo nechat v kapse.
Na závěr jsme si nechali chuťovky, které ve voze jsou nebo které si můžete objednat podle výše vašeho finančního konta. To, že jsou v základní výbavě všechny systémy jako ABS, ESP, ASR atd., , dále šest airbagů, automatická klimatizace není se třeba rozepisovat. Prakticky všechno, co od takového vozu očekáváte. Ale ve výbavě je i systém rozpoznání únavy, který sleduje a vyhodnocuje pohyby volantu a práci s plynem. Jakmile rozpozná únavu nebo po čtyřech hodinách non stop jízdy se objeví na displeji šálek kávy.
Další „vymoženosti“ jsou za příplatek. Systém hlídání mrtvého úhlu (Lane Assist) je poprvé kombinován s kontrolou vyjetí z jízdního pruhu (Side Assist Plus). Upozorní vás vibracemi do volantu nebo sám zasáhne. Adaptivní tempomat ACC kontroluje mj. spolehlivě vzdálenost od vozidel vpředu, nechybí „čtečka „ dopravních značek včetně dodatkových tabulek. Parkovací asistent (Park Assist) se senzory vpředu a vzadu dokáže zaparkovat vůz do mezer jen o 80 cm delší než je sám, nebo kolmo a vyjede z místa i když zbývá jen 25 centimetrů. A konečně je tu ještě samočinné přepínání dálkových světel (Dynamic Light Assist).
Pomalu by se chtělo říct, že vůz už ani snad řidiče nepotřebuje. Ale rozhodně se nenechte ukolébat, že se vám v takovém voze nemůže nic stát. Pamatujte, že fyziku v žádné situaci neošálíte. Systémy a technologie vám jen pomohou při jízdě. A to je díky špičkově nastavenému podvozku jak je u VW zvykem, opravdu hezkým zážitkem. Tak si ho v případě zakoupení modelu CC nechte ničím zkazit.
Volkswagen CC se prodává od 717 900 Kč (1.8 TSI), resp. od 739 900 Kč (2.0 TDI), testovaná verze Blue je ještě o 90 000 Kč dražší. V každém případě Volkswagen CC na silnici nemůže přehlédnout pro jeho ladné křivky. A když k tomu připočteme kvalitní turbodiesel a německou kvalitu, potom máte automobil, z něhož se jen těžko vystupuje.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4200/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.(: 6,6/4,8/5,4 l/100 km
Rozměry: 4802 x 1855 x 1417 mm
Rozvor kol: 2711 mm
Zav.prostor: 532 l
Cena: 829 900 Kč (2.0 TDI Blue)


J.Lasík, 15.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar