Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris - hybrid nebo klasika? (I)

V současné době nabízí nejvíce hybridních modelů Toyota, a tak jsme se rozhodli postavit proti sobě hybridní Yaris a klasický Yaris Trend, abychom zjistili, do jaké míry se hybrid vyplatí či nikoliv.

Nejde o srovnávací test v pravém slova smyslu, neboť Yaris Hybrid pohání zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru v kombinaci s bezestupňovou převodovkou E-CVT, zatímco u Yarisu Trend má objem jen 1,33 litru ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Hned na úvod ještě prozradíme, že hybrid stojí v akční ceně 384 900 Kč s výbavou Active, respektive 409 900 Kč za Style. Naproti tomu Trend pořídíte za 319 900 Kč, případně 349 900 Kč s automatem.
Hybridní verzi poznáme hlavně podle větší masky chladiče, integrované do středové partie nárazníku a lemovanou aerodynamickými prvky v rozích. Z boku pak podle atraktivního designu kol a o 20 mm větší délkou.
Yaris Trend identifikuje řada stylistických detailů, výhradně připravených pro tento model. Například chromovaný dekor kolem mlhovek a předních světlometů. V případě bílého lakování jsou i bílé krytky sdružených světlomet. Sloupky B a C jsou začerněné, u dveřních prahů najdeme chromovaný dekor, stejně jako na krytech zpětných zrcátek. Obě verze mají pak na zádi střešních spoiler se sdruženými světly s technologií LED.
Drobné odlišnosti najdeme také uvnitř. V hybridu jsou modře a bíle podsvíceny kruhové přístroje, otáčkoměr nahradil ukazatel hybridní soustavy. Systém Toyota Touch na středové konzole obsahuje navíc modře podsvícený displej pro sledování toků energie hybridní soustavy. Na grafu zase můžeme sledovat historii jízdy z pohledu spotřeby paliva.
Musíme ale přiznat, že nám se více zamlouval interiér verze Trend, který zaujme černobílým provedením, s nímž ladí mimo jiné i volant s lesklým bílým dekorem kolem spínačů a okrovým stehováním. Ve stejném duchu jsou i sedadla. Dodejme, že výbava Trend vychází z Active, ale je obohacena o některé další prvky.
Dobře tvarovaná sedadla v obou testovaných modelech poskytují komfort jak na nerovnostech, tak na delších cestách. O nějaké únavě jsme si mohli jen zdát, a to je Yaris spíš městské auto. Jen vzadu mohou vyšší postavy přijít do kontaktu se střechou, ale v podélném směru je místa naopak dost. Objem zavazadlového prostoru 286 litrů narušují jen podběhy kol, potěší ale dvojité dno nebo nízko položená nakládací hrana. Sklopením zadních dělených sedadel se zvětší na 1085 litrů. Kůží potažený volant má příjemnou tloušťku a dobře se drží. Analogové přístroje jsou už umístěné před řidičem, nikoliv uprostřed před čelním sklem, jako u minulé generace, kde byly digitální, což jsme kvitovali s povděkem. Také všechny ovladače jsou lehce dosažitelné.

Pokračov8ní zítra

J.Lasík, 26.2.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar