Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i - lepší po všech stránkách

Třída malých vozů má v Evropě vůbec nejširší zákaznickou základnu, v západní Evropě se jich každým rokem prodají tři miliony, včetně Ruska pak skoro 4 miliony. A to představuje asi pětinu všech vozů prodávaných v Evropě. Toyota Yaris, historicky velmi úspěšný model v B-segmentu slaví patnáct let úspěšných prodejů v ČR.

První Toyota Yaris se objevila už v roce 1999 a hned byla zvolena Autem roku 2000. O čtyři roky později přišla druhá generace, v roce 2011 třetí a první Hybrid v segmentu B a letos v létě už čtvrtá. Známe několik majitelů předchozích verzí, kteří si nemohou Yarise vynachválit a neměnili by. Především pro líbivý design je také velice oblíben u žen a dívek. A proč je tak oblíbený? Pro skvěle obestavěný vnitřní prostor, robustnost, kompaktní rozměry, úsporné motory i bohatou výbavu.

Atraktivitu modernizovaného modelu zvyšuje motiv ve tvaru písmene X na přídi. Odděluje tak horní a spodní část, vzadu je nejnápadnější přepracovaný nárazník se zabudovaným difuzorem a nová sdružená zadní světla s LED diodami.
Různé stupně výbavy rozpoznáme podle zpracování spodní části masky chladiče, v případě výbavy Premium, pro kterou je mimochodem charakteristický červený lak a v níž byl i testovaný model, jde o voštinovou výplň masky s černým lemem. Na silnici ji rozhodně nepřehlédnete, dokonce jsme se setkali několikrát s otázkou, zda se jedná o sportovně laděnou verzi Yarise.

Drobnými úpravami prošel i interiéru, kterému rozhodně sluší červeno-černá kombinace. Středová konzola se o něco zvedla, tím bylo možné zkrátit řadicí páku, dotyková obrazovka má nyní uhlopříčku 7 palců a zprostředkovává obraz poskytovaný multimediální soustavou Toyota Touch2. Středový panel vypadá lépe a je příjemnější na dotyk díky měkkým plastům. Přístrojová deska je přehledná, jen ovládání palubního počítače kolíčkem u rychloměru nám připadá dnes už zastaralé. Ale údaje si lze vyvolat i na displeji. Větší volant se výborně drží, možná by někteří uvítali větší rozsah seřízení.
Přední sedadla, hodně rozměrná, jsou pohodlná, i vzadu je dost místa pro kolena a celý interiér je po faceliftu prostornější a vzdušnější. Zavazadlový prostor má objem 286 litrů, ale pokud chcete mít po sklopení opěradel zadních sedadel rovnou podlahu, tak doporučujeme zakoupit dvojitou podlahu, jinak vám vznikne schod.
Zákazník si může vybrat mezi zážehovým litrovým tříválcem o výkonu 69 k nebo atmosférickým čtyřválcem 1.33 Dual VVT-i (99 k) či vznětovým čtyřválcem 1.5 D-D4 (90 k). Existuje i hybridní verze kombinující zážehový čtyřválec 1.5 VVT-i asynchronní elektromotor s permanentními magnety.

My jsme zvolili podle nás pro Yaris nejvýhodnější motorizaci, a to 1.33 Dual VTT-i s proměnným časováním ventilů ve spojení se samočinnou převodovkou. Výkonem 99 k a točivým momentem 125 Nm vrcholící ve čtyřech tisících otáčkách patří k tomu nejlepšímu, co může malý hatchback dnes nabídnout. Potěší kultivovaným chodem i pružností už v nižších otáčkách. V průměru jsme jezdili za šest litrů benzinu na sto kilometrů i při obsazení třemi osobami.

Při testovacím jízdách nás mile překvapily skvělé jízdní vlastnosti, v zatáčkách se naklání jen minimálně. Zásluhu na tom má jednak vyšší tuhost karosérie v horních i spodních partiích, měkčí vinuté pružiny i na přední nápravě, nově se objevily roztažné pružiny uvnitř tlumičů, které mají stabilizační funkci, nová technologie ventilů pro tlumičů našla uplatnění na přední i zadní nápravě a potlačuje přenos vibrací od povrchu vozovky. Výrazně byl také potlačen akustický hluk v interiéru, na čemž se podílí omezení nežádoucích vibrací díky tužší karosérii a lepším odladění podvozku.

Pro Yaris jsou k dispozici čtyři výbavy – Power, Active, Style nebo Premium, přičemž už standardní je hodně bohatá - má mj. sedm airbagů, ABS/EBD/BA, VSC(TRC, elektrický posilovač řízení, manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, výškově a podélně nastavitelný volant, otáčkoměr, multifunkční palubní počítač atd. Ve třídveřové karosérii a motorem 1.0 VVT-i přijde Toyota Yaris na 239 900 Kč, pětidveřová je o 10 000 Kč dražší a verze s motorem 1.33 o dalších 20 000 Kč, tedy 264 900 Kč.
Vrcholem nabídky je výbava Premium za 344 900 Kč v případě samočinné převodovky, s ručně řazenou je o 30 000 Kč levnější. Záleží jen na vás, jestli upřednostňujete komfort anebo si rádi „hrajete“ s řadicí pákou.

Zatímco jiné značky provádějí při modernizaci jen drobné změny, tak Toyota ji vzala u Yarise opravdu hodně důkladně ve všech směrech. Toyota Yaris udělala velký skok dopředu, a to za sejnou cenu, jako předchozí model.


Základní technické údaje

Objem: 1329 cm³
Výkon: 73 kW (99 k) při 6000/min
Toč.moment: 125 Nm při 4000/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,6 s
Spotřeba: 6,2/4,2/4,9 l/100 km
Rozměry: 3950 x 1695 x 1510 mm
Rozvor kol: 2510 mm
Zav.prostor: 286 l
Cena: 344 900 Kč (1.33 Dual VVT-i Premium)



J.Lasík 11.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar